Hevig trillen bij sturen naar links op snelweg
- André Post
- Heavy user
ah kijk, welke stuurkogels waren het bij jou? in het stuurhuis of in de stuurleviertjes
heb begrepen dat je om het stuurhuis te kunnen reviseren je de vooras van het chassis zal moeten nemen om er bij kunnen (wat logish lijkt) maar het geen wat me dan tegen staat is 1 van de draagarmen te moeten verwijderen om de as er ook daadwerkelijk uit te krijgen.
De naaldlagers van de draagarm op de as zijn redelijk kwetsbaar heb ik gehoord?
heb begrepen dat je om het stuurhuis te kunnen reviseren je de vooras van het chassis zal moeten nemen om er bij kunnen (wat logish lijkt) maar het geen wat me dan tegen staat is 1 van de draagarmen te moeten verwijderen om de as er ook daadwerkelijk uit te krijgen.
De naaldlagers van de draagarm op de as zijn redelijk kwetsbaar heb ik gehoord?
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Bij mij was ditzelfde verschijnsel opgelost na een setje nieuwe fuseepennen.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Tja heel eerlijk bij zon weg verspilling het gaatje net niet halen. Heb um toen linksvoor geraakt heb nu het probleem bij een bocht naar rechts dus linker wiel wordt onbelast erg vervelend je weet dat er iets stuk is maar je kan niet alles luk raak gaan vervangen dat is gewoon te duur!
C'est une bonne voiture
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Lees net van de stoeprand, is de velg niet beschadigd dan? Als hier een slag inzit kan dit ook gepaard gaan met trillingen en een zoem.
Ik zou eens rustig gaan voelen en meten of je speling voelt.
Vervangen kun je altijd nog doen is idd larie om alles te vervangen zonder te weten waar het precies fout zit.
Ik zou eens rustig gaan voelen en meten of je speling voelt.
Vervangen kun je altijd nog doen is idd larie om alles te vervangen zonder te weten waar het precies fout zit.
Citroen 2cv6 special 1986
Conclusie;
- velg kan krom zijn
- draagarm kan krom zijn
- lager kan versleten zijn
- speling op aandrijfas
- fusees hebben speling
- stuurkogels hebben speling.
Als ik dat allemaal gecontroleerd heb zou der niets meer mis kunnen zijn of vergeet ik iets? (Banden worden sowieso vervangen dus die staan er niet tussen).
- velg kan krom zijn
- draagarm kan krom zijn
- lager kan versleten zijn
- speling op aandrijfas
- fusees hebben speling
- stuurkogels hebben speling.
Als ik dat allemaal gecontroleerd heb zou der niets meer mis kunnen zijn of vergeet ik iets? (Banden worden sowieso vervangen dus die staan er niet tussen).
C'est une bonne voiture
bronzen blokjes die speling hebben in de opsluitplaat van het stuurhuis, zorgden bij mij voor een soortgelijke storing. Het is de plaat die mee heen en weer schuift bij het sturen. Die was ingescheurd ter hoogte van de geleideblokjes die hadden daardoor zijdelingse speling. En je hoeft alleen maar de stuurstangen eraf voor controle. De as kan op zijn plaats blijven. Het is onderdeel A442-79
diverse Citroens, wat anders.