Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 9 sep, 2009 13:35
door AZL57
ik heb een mooie foto gemaakt bij de portugese fabriek. Hier lagen de nieuwe chassis buiten in de regen te wachten op gebruik. Maar daarbij komt nog dat ze onbeschermd over zee naar portugal gingen daarna als hele auto weer onbeschermd over zee naar frankrijk voor verdere distributie. Hoe zou het toch komen dat die chassis zo roesten...
Geplaatst: wo 9 sep, 2009 14:46
door David
Zo, veel reacties in korte tijd.....
Ik constateer dat er dus best wel wat eenden en dyanes rondrijden waar nog een origineel chassis onderzit.
Kreeg het idee dat zo'n beetje alle eenden een chassiswissel hadden ondergaan, vandaar mijn vraag.
Het gaat mij niet om wat nu beter is, daar is al zoveel over geschreven op dit forum.
Het is wel verbazingwekkend hoe groot de verschillen onderling zijn terwijl de bouwjaren toch relatief dicht op elkaar zitten.
Mijn idee/gevoel is, dat na de verhuizing van de productie naar Portugal, de kwaliteit echt achteruit is gehold. Wellicht inderdaad ook door dat er op geen enkele manier meer is geinvesteerd in kwaliteit.
Ik weet nog dat ik bij een van de laatst geproduceerde eenden in de showroom bij de Citroen dealer de roest al op de bodemplaatjes zag zitten naast de stoelframes.
Bedankt voor al jullie reacties zover
Geplaatst: wo 9 sep, 2009 19:00
door Punky
Mijn 2cv uit 1987 heeft in 2003 een nieuw chassis gehad en mijn Ami uit 1972 (vanaf 2006 pas in NL) heeft nog het originele chassis.
Geplaatst: wo 9 sep, 2009 19:25
door Tom Duckpower
Mijne uit april 1986 had na 19 jaar (2005) een nieuw chassis nodig.
Geplaatst: wo 9 sep, 2009 19:28
door Kulio
Mijn Dyane uit 1983 heeft het originele chassis, maar heeft altijd binnen gestaan. De uitzonderingen bevestigen der regel.
Geplaatst: wo 9 sep, 2009 22:30
door AZL57
Een kennis had een 86er daar hebben na 3 jaar een nieuw chassis onder moeten zetten. Toen we het uitgebouwd hadden en op de grond gelegd zakten we er doorheen toen we erop gingen staan.....
Geplaatst: wo 9 sep, 2009 23:40
door David
AZL57 schreef:Een kennis had een 86er daar hebben na 3 jaar een nieuw chassis onder moeten zetten. Toen we het uitgebouwd hadden en op de grond gelegd zakten we er doorheen toen we erop gingen staan.....
Ik bedoel maar..........hoezo onderlinge verschillen
Het is toch niet te geloven na 3 jaar
greetz
david
Geplaatst: do 10 sep, 2009 06:25
door Kulio
Mijn Dyane uit 1983 is in originele staat. Maar ze staat binnen geparkeerd en ik rij er alleen in de zomers in wanneer het niet regent. Er zit geen spatje roest op. Het chassis is niet behandeld.
Geplaatst: do 10 sep, 2009 11:22
door Captain Krimson
was het niet zo dat nadat de productie naar portugal was gegaan citroën nederland de kwaliteit niet goed genoeg vond en hem daarom niet meer leverde?
Geplaatst: do 10 sep, 2009 12:47
door Spookeend
ben aan mijn 3e bezig, 4e staat klaar.......
1e was kei en kei hard, maar geknikt na een aanrijding
2e was dus nieuw, maar na 9 maanden een aanrijding van achter, en dus weer totall los.......
3e zit er nu onder, nu 10 jaar later en vele laswerkzaamheden verder, gewoon puin.....
Vaak behandeld, owatrol, tectyl, niets helpt blijkbaar. Nu heb ik ook wel veel km's gedaan met dat ding maar goed.
4e is een galva, en staat klaar. Ik weet niet of het dit jaar nog gaat gebeuren, maar het moet dus wel bijna
Geplaatst: do 10 sep, 2009 13:01
door Ducky Duke
Onder mijn 2CV uit '85 zit ook nog het originele chassis. Hier is echter al wel aan gelast.
De tectylboer zei vandeweek dat ie nog wel een jaar of 2 à 3 mee kan.
Geplaatst: vr 11 sep, 2009 03:07
door David
Captain Krimson schreef:was het niet zo dat nadat de productie naar portugal was gegaan citroën nederland de kwaliteit niet goed genoeg vond en hem daarom niet meer leverde?
Voor zover ik weet (en daar ben ik bijna zeker van) is de 2cv in Nederland gewoon verkocht tot de productie daadwerkelijk stopte.
greetz david
Geplaatst: vr 11 sep, 2009 08:07
door Charly
David schreef:Captain Krimson schreef:was het niet zo dat nadat de productie naar portugal was gegaan citroën nederland de kwaliteit niet goed genoeg vond en hem daarom niet meer leverde?
Voor zover ik weet (en daar ben ik bijna zeker van) is de 2cv in Nederland gewoon verkocht tot de productie daadwerkelijk stopte.
greetz david
De officiele verkoop via de dealers is in Nederland eind 1987 gestopt. In februari 1988 ging de productie naar Portugal, en in juli 1990 was het daar ook afgelopen. Die laatste jaren werd de eend alleen nog maar in Frankrijk, Duitsland, Spanje, Portugal en Belgie verkocht.
Geplaatst: vr 11 sep, 2009 08:12
door Spookeend
de eend werd wel verkocht in NL, nieuw, ook na '90 nog, er stonden er hier en daar nog wel wat. Maar niet meer "officieel". Wel nog via Citroen btw, hoe dat zit weet ik niet. Maar er zijn er genoeg die op het eind nog een nieuwe gekocht hebben. Of je er 1 kon bestellen ofzo via citroen??
Geplaatst: vr 11 sep, 2009 09:43
door Gerard2cv
Voor zover mij bekend,dat er veel van de laatste ook door Citroën Ned. uit Duitsland zijn gehaald.