Pagina 2 van 3
Geplaatst: zo 28 mar, 2010 13:20
door backfire
Hoi Andy, afstellen is een behoorlijk theoretisch verhaal, collega 2cv bezitter heeft een NL talige handleiding op het net gezet.
http://86.91.123.144/modules/2cv/Versne ... k_2cv6.pdf
Ergens op pagina 10 begint het, maar lees het eerst maar eens rustig door.
Hoe borg ik nu de ring????
Geplaatst: vr 14 mei, 2010 20:35
door kooij014
Charleston 88 schreef:Nog een vraag aan Bleu comme le ciel:
Hoe heb je de ring geborgd?
Inderdaad was het bij de grote ring in de bak zelf maar hoe borg ik de ring nu zodat het niet nog een keer gebeurd?
En gelijk nog een vraag zit er tussen de versnellingsdeksel en de bak nog een pakking of hoort er iets tussen?
Geplaatst: vr 14 mei, 2010 22:53
door AZL57
Wordt de ring niet met kleine deukjes langs de rand geborrgd?
Tussen deksel en bak komt vloeibare pakking.
Bij de oude modellen met blikkendeksel is er een krukpakking.
Zit er maar één veer of twee veren onder de deksel?
Geplaatst: vr 21 mei, 2010 20:05
door kooij014
AZL57 schreef:Wordt de ring niet met kleine deukjes langs de rand geborrgd?
Tussen deksel en bak komt vloeibare pakking.
Bij de oude modellen met blikkendeksel is er een krukpakking.
Hallo,
Aan de voorkant zit er een veer onder de versnellingsbak deksel. Echter zit er achteraan een soort gelijk gatje maar daar zet geen veer in. Mijn vraag is klopt dit of moeten er twee veren zijn (één voor en één achter?).
veertje
Geplaatst: za 30 okt, 2010 14:42
door Le Patron
Je zult hem wel weer hebben rijden, maar misschien makkelijk voor anderen.
Alleen aan de voorkant een veertje.
Re: veertje
Geplaatst: zo 7 nov, 2010 10:58
door kooij014
Le Patron schreef:Je zult hem wel weer hebben rijden, maar misschien makkelijk voor anderen.
Alleen aan de voorkant een veertje.
Dank je voor je reactie. Inderdaad zit de versnellingsbak weer in elkaar en alles werkt naar behoren.
Er zit inderdaad maar één veer onder de versnellingsbak deksel en wel alleen vooraan (zeg maar dicht tegen de motor aan). Hoewel er een soort gelijk gat zit aan de tegenover gestelde kant zit daar geen veer in.
Hierbij een linkje naar een documentje om mijn verhaal wat te ondersteunen javascript:emoticon(':shock:').
https://docs.google.com/fileview?id=0B7 ... OTM2&hl=nl 
Geplaatst: vr 18 mar, 2011 07:57
door j b
gisteravond heb ik mijn versnellingsbak open gemaakt en daarbij vond ik dat (als ik het goed heb) synchro ring los was gelopen. ik heb alles wer bij elkaar weten te schuiven en die ring er een heel eind op weten te draaien. maar wat mij niet lukte was om de stang van de 4de versnelling te bewegen. die zit echt muur vast. hoort dit zo of heb ik ook nog een anderd probleem.
Geplaatst: vr 18 mar, 2011 08:15
door Gerard2cv
Je kan de 4de versnelling alleen inschakelen, als je eerst de schakelstangen in de vrijstand heb staan, dus de uitsparingen netjes in lijn.Het beste doe je dit met een draaiende beweging van de tandwielen.Zorg ook dat je fe synchromeshring weer goed afcenterd,zodat hij niet weer los kan.
Geplaatst: vr 18 mar, 2011 09:24
door j b
de stang van de eerste versnelling en de achteruit kan ik gewoon bewegen.
van de 2 en de 3 kan ik maar minimaal bewegen maar de uitsparing kan ik wel gelijk met die van de 1 krijgen (al dan niet door die van de 1 te bewegen) maar die van de 4 staat de uitsparing een heel eind naar de achterkant van de versnellingsbak. ik denk dus dat ie al wel ingeschakeld is.
de ring heb ik nog niet geborgt omat ik eerst wil weten of alles weer werkt voor het geval ik het verder uit elkaar moet halen om één of andere reden.
verder als ik hem in zin 1 zet kan ik wel de vooruit laten draaien maar niet de achteruit. dan blijft hij steken en kan ik vervolgens alleen weer vooruit draaien of in zijn vrij schuiven (trouwens logisch wan daarvoor zou ik hem in z'n achterui moeten zetten en dat gaat dus ook niet)
Geplaatst: vr 18 mar, 2011 11:54
door Gerard2cv
Dus uit zijn 4 halen en eerst vrij zetten
Geplaatst: vr 18 mar, 2011 11:57
door j b
dat uit zijn 4 halen krijg ik dus niet voor elkaar want die zit muurvast
zo trof ik hem aan toen ik de bak openmaakte
Geplaatst: za 21 mei, 2011 19:58
door pimvanderheijden
Ook mijn bak heeft vast gezeten maar heb de sync ring weer vast gezet.
Hoe kan ik de ring nu weer het beste borgen: locktite of een 5 tal keer de rand van de ring omzetten met doorslag en hamer.
Wil niet nog een keer met een vaste bak staan (al weet ik nu wel hoe ik het moeten repareren
Geplaatst: zo 22 mei, 2011 16:19
door Gerard2cv
Centers in de rand slaan.
Geplaatst: zo 22 mei, 2011 18:27
door pimvanderheijden
Hoeveel? 3 of 5 of 10?
Geplaatst: ma 23 mei, 2011 06:43
door Gerard2cv
5= voldoende