Pagina 2 van 2

Re: helemaal niks

Geplaatst: vr 9 okt, 2009 22:30
door Roel van de wal
Heb je de bougies nagekeken na een startpoging? Als ze na zo'n poging droog zijn, krijg je geen benzine. Evt benzinepompje.
En hoe start je de auto, choke geheel uit of niet, gaspedaal intgetrapt bij het starten?
Succes,

Roel

Re: helemaal niks

Geplaatst: vr 9 okt, 2009 22:31
door Roel van de wal
Roel van de wal schreef:Heb je de bougies nagekeken na een startpoging? Als ze na zo'n poging droog zijn, krijg je geen benzine. Evt benzinepompje.
En hoe start je de auto, choke geheel uit of niet, gaspedaal intgetrapt bij het starten?
Succes,

Roel
P.s. er bestaat ook een Dyane vereniging, zie www. dyane.nl

Geplaatst: vr 9 okt, 2009 22:52
door Spookeend
het blok is gereviseerd toch? waar dit normaal tot wat hogere dan normale (ingesleten) waardes zou kunnen leiden met een compressie test, is een erg lage meting niet ongewoon. Alles moet nog zetten enz. Dat een blok na revisie niet meteen mooi loopt komt ook vaker voor.

Zelf met maar 1 pit (cylinder) werkend, zou er een klap moeten komen uit het blok, benzine, lucht, (minimale) compressie en een vonk, moet een klap geven. Natuurlijk niet als de bougies zeiknat zijn van de brandstof, maar dan toch een dag later, of de ontsteking moet zo raar staan.

Maar dat heb je al nagezien, en ok bevonden. Nu dan eens met ouderwetse puntjes proberen, en zo uitsluitend te werk gaan. (je hebt nog niet met de slinger of aanduwen geprobeerd?)

Geplaatst: za 10 okt, 2009 19:52
door pimvanderheijden
motor geeft geen klap; soms een heel kleintje maar dat mag geen naam hebben
Ik start met choke open, gaspedaal ingetrapt.
Benzinepomp werkt, ,carb krijgt benzine, en de asselerator geeft brandstof en de venturi ook.
en na een tijd verzuip ik heb natuurlijk :-(

Bougies zijn echter niet nat.

Ga in ieder geval ook nog de massakabel op bak vernieuwen om te kijken of de vonk zo beter wordt.

Groet,

Pim

Geplaatst: za 10 okt, 2009 21:30
door Duintje
Hoe is de accu en hoe vol is ie ?

Geplaatst: zo 11 okt, 2009 01:26
door David
Ik zou idd beginnen met massacontacten en de accu. :?
voordat je nu eerst allerlei andere moeilijke dingen gaat doen. :wink:

succes
david

Geplaatst: zo 11 okt, 2009 16:10
door pimvanderheijden
Accu (6V) is nieuw en vol.

Ik ga eerste de massakabel en connectie op de bak vernieuwen cq verbeteren (het stripje metaal is roestig)
Kan ik voor de strip die er zit ook alu of rvs gebruiken?

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 11:18
door Yannick
Spookeend schreef:...is een erg lage meting niet ongewoon. Alles moet nog zetten enz.
Als de segmenten goed afsluiten, de kleppen goed afsluiten en er nergens een lek is, kan de compressie toch onmogelijk op 2 uitkomen? Dat heeft volgens mij weinig te maken met revisie. Het lijkt mij sterk dat een nieuwe 2cv maar langs één kant compressie had omdat alles zich nog moest zetten. Ik ben het er wel mee eens dat het blok ook op één poot op z'n minst eens zou moeten stotteren en in het beste geval zelfs zou moeten draaien. Maar draaien is één ding, rijden is iets anders.

Wat is er exact aan het blok gebeurd Pim? Ik heb trouwens hetzelfde blokje, wel op 12 Volt (B).


Groet,
Yannick

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 19:03
door Yannick
Heb je trouwens al geprobeerd te starten zonder choke? Zowieso niet starten met het pedaal ingetrapt als de motor koud is, dan geef je teveel benzine. En al zeker niet in combinatie met de choke! Maar halve kracht hebben én verkeerd starten, dan is de kans groot dat hij helemaal niks doet.



Yannick

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 20:42
door pimvanderheijden
Het blok is gereviseeerd gekocht en ingebouwd door de vorige eigenaar. Maar die had na 4 jaar knutselen niet meer de interesse om hem rijdend te krijgen.
Als ik het goed heb begrepen is het blok gekocht van een fransman die werkte bij de citroenfabriek en is alles goed gedaan.
Alles loopt wel lekker soepel; het zullen wel de zuigerveren zijn die niet goed staan tov elkaar :D

Ik zal na aanpassen massakabel een sproberen te starten met choke en geen gas. En als er dan geen resultaat is gaan kijken naar de kop en zuiger.

Mooie foto's, Yannick

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 22:06
door David
En al iets geprobeerd??

Is idd wel raar verhaal die compressie. :?
Hou ons graag op de hoogte ben wel echt nieuwsgierig naar wat er nu echt aan de hand is. :?:

Succes
Greetz David

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 22:14
door pimvanderheijden
David, en andere,

Ik hou jullie op de hoogte.
Heb echter pas volgende week weer tijd om wat te proberen; nu mijn voorbereidigen treffen voor een tentoonstelling van mijn werk (zie www.vormgeversinhout.nl) en mijn klanten tevreden stellen.

Groet,

Pim