Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
-
engbokho
- Veelvuldig poster

- Berichten: 808
- Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
- Locatie: Amsterdam
Bericht
door engbokho » vr 20 nov, 2009 07:25
Dit type leiding is prima te (her) gebruiken en gaat nooit stuk. De latere leidingen zijn veel dunner en roesten weg.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
-
AK freak
- Regelmatige poster

- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
- Locatie: Steensel
Bericht
door AK freak » vr 20 nov, 2009 08:26
Ook deze leidingen kunnen doorroesten, tenminste op mijn AZ-je. Vooral de leiding naar achteren en op de achter draagarmen.
Heb een fels-setje gekocht om remleiding na te maken. Wilde eerst met staal aan de slag maar kan nergens de juiste leiding vinden. Dus dan maar met koper 1/4" is de maat.
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » vr 20 nov, 2009 09:54
Bij mij zaten die leidingen op de bak zo vol met roest dat er amper remvloeistof meer door kwam.
Een remmenboer heeft nieuwe gemaakt met de oude koppelingen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5253
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » vr 20 nov, 2009 12:40
Leidingen zijn meestal opnieuw te gebruiken. Wel de koperen ringen vernieuwen. Je kunt ze ook uitgloeien en opnieuw gebruiken.
diverse Citroens, wat anders.
-
AK350
- Veelvuldig poster

- Berichten: 688
- Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
- Locatie: Schinnen
Bericht
door AK350 » vr 20 nov, 2009 13:01
Mooi dit te horen, het zijn allemaal harde franse leidingen.
Alle remcylinders wil ik zowieso vervangen dus die koperen ringen bestel ik dan gelijk mee.
5 Dec maar naar de magazijndag van de EEEC heb nog een stapeltje magazijnbonnen liggen...want 't is toch een eind uit de buurt
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5253
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » vr 20 nov, 2009 14:48
Let op er zijn 2 maten ringen voor binnen en buitenkant. Oude ringen kun je probleemloos hergebruiken als er geen krassen in zitten. Alleen uitgloeien om ze weer zacht te maken.
diverse Citroens, wat anders.
-
AK350
- Veelvuldig poster

- Berichten: 688
- Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
- Locatie: Schinnen
Bericht
door AK350 » vr 20 nov, 2009 16:27
Dat van de maten van de ringen was me al opgevallen.
Dacht al van ik haal effe ergens nieuwe, maar het zijn geen standaard maten.
Hoe werkt het uitgloeien, met de gasbrander heet stoken zodat het koper weer uitzet...waar moet ik op letten ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » vr 20 nov, 2009 16:33
Rood heet maken en rustig af laten koelen

-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5253
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » vr 20 nov, 2009 16:46
is het niet rood gloeiendmaken en in water gooien ?
diverse Citroens, wat anders.
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » vr 20 nov, 2009 17:27
Dat is staal harden
-
Wammes Waggel
- Regelmatige poster

- Berichten: 266
- Lid geworden op: do 30 jul, 2009 14:33
- Locatie: Vierlingsbeek
Bericht
door Wammes Waggel » vr 20 nov, 2009 17:30
Is het niet eenvoudiger om 1/4 nieuwe uitgegloeide koperen buis bij de lokale installateur te halen en het er met sok verbindingen aan te solderen?
Het nadeel van zelf gloeien is dat je nooit de hele pijp op een temp krijgt en de buigsterkte van stukje tot stukje verschilt.
Eindelijk een ACA

(Roestoratie tijdelijk on hold)
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5253
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » vr 20 nov, 2009 18:54
we zijn geen pijp aan het uitgloeien maar de dichtingsringen tussen de aansluitingen

diverse Citroens, wat anders.
-
Wammes Waggel
- Regelmatige poster

- Berichten: 266
- Lid geworden op: do 30 jul, 2009 14:33
- Locatie: Vierlingsbeek
Bericht
door Wammes Waggel » vr 20 nov, 2009 18:59
Eindelijk een ACA

(Roestoratie tijdelijk on hold)