Remsysteem AK350 1966

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Remsysteem AK350 1966

Bericht door AK350 » di 17 nov, 2009 15:18

Aangezien een creatieve Fransman de remleidingen heeft aangepast weet ik niet hoe dit origineel hoort uit te zien.

De hoofdremcylinder heeft een uitgang, hoort hier origineel een hoofdremcylinder met 1 of 2 uitgangen op te zitten?
Afbeelding

Een creatief lasser heeft een moderne remleiding gecombineerd met het oude systeem
Afbeelding

Versnellingsbak met moderne remleiding, welke leiding(en) hoort hier te zitten en waar zou ik deze kunnen bestellen ?
Afbeelding

stalen remleidingen achter
Afbeelding
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 17 nov, 2009 20:34

Hier is een link naar een PDF van het onderdelenboek voor Ami6 en AK.
http://rapidshare.com/files/236878253/AMI6_20parts.pdf
Als het goed is zou het daar in moeten staan
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 18 nov, 2009 13:20

Er is inderdaad aardig geknutseld, de slangen lijken me nog tamelijk recent.
diverse Citroens, wat anders.

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » wo 18 nov, 2009 13:56

De slangen waren inderdaad pas vervangen toen ik de AK kocht.

Op dit moment vermoed ik dat de AK een hoofdremcylinder met 1 uitgang heeft, maar ben hier niet 100% zeker van... :?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 18 nov, 2009 14:13

Volgens mij heeft een AK van 66 een hoofdremcilinder met alleen een aansluiting aan het einde.Daar zit het oog van de achterleiding op met de schroefdraad van de slang met koperen ringen erop.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 18 nov, 2009 14:55

Voor oude leidingen heb ik een adres in frankrijk, de levert nikkel-cupro leidingen.
diverse Citroens, wat anders.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » wo 18 nov, 2009 15:15

De hoofdremcylinder is er inderdaad een met een uitgang. die staat ook in de boek van cassis, of kan je bij elke eendenboer krijgen

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » wo 18 nov, 2009 15:30

En hierrr is het juiste plaatje
Afbeelding
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1952
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 18 nov, 2009 18:31

Je kan overwegen om een hoofdremcylinder met een dubbele uitgang te nemen. :oops:
Gewoon just in case :shock:

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 18 nov, 2009 19:59

Dat geeft geen verbetering ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1952
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 18 nov, 2009 21:36

"off topic"
Ik dacht dat als je bijv vor een lekkage had in het remsysteem dan achgter nog wel remdruk hield?
Laatst gewijzigd door marcopr op do 19 nov, 2009 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » do 19 nov, 2009 08:38

Bedankt voor de foto's dit geeft een duidelijk beeld.
Het adresje voor de remleidingen daar zou ik ook wel wat mee kunnen. Dit knutselwerk zal ik toch maar niet terug monteren.

@ Marcopr De moderne remcylinders zijn dubbelwerkend en hebben ook 2 aansluitingen bij het remvloeistof reservoir.

Oude remcylinder is enkelwerkend met resp 1 of 2 uitgangen voor de remleidingen, dus bij een lek in het systeem verlies je dus zowel voor als achter de remdruk.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 19 nov, 2009 10:28

AK350,Let er wel op dat de dubbele remsystemen op het groen LHM systeem werken,en jouw AKL350 nog op het rode lockheed systeem werkt
Deze 2 systemen verdragen elkaat niet. :(

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » do 19 nov, 2009 19:23

AKL zou ik wel willen, ik heb een gewone AK.
Dubbele remsystemen zijn zowel in LHM als DOT
Ik kan echter alleen de oude enkelvoudige DOT cylinder monteren voor de staande pedalen.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » do 19 nov, 2009 22:04

Ik heb nog een remleiding van een AZ versnellingsbak gehaald, hij lijkt te passen op de AK bak. Alle aansluitingen M10 fijne draad.
Afbeelding

Nu is alleen nog de vraag hoe betrouwbaar oude stalen leidingen zijn, en of het beter is alles te vervangen?
Hoofdremcylinder en wielremcylinders komen er zeker nieuw in.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Plaats reactie