Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr 20 nov, 2009 07:25
door engbokho
Dit type leiding is prima te (her) gebruiken en gaat nooit stuk. De latere leidingen zijn veel dunner en roesten weg.
Geplaatst: vr 20 nov, 2009 08:26
door AK freak
Ook deze leidingen kunnen doorroesten, tenminste op mijn AZ-je. Vooral de leiding naar achteren en op de achter draagarmen.
Heb een fels-setje gekocht om remleiding na te maken. Wilde eerst met staal aan de slag maar kan nergens de juiste leiding vinden. Dus dan maar met koper 1/4" is de maat.
Geplaatst: vr 20 nov, 2009 09:54
door André Post
Bij mij zaten die leidingen op de bak zo vol met roest dat er amper remvloeistof meer door kwam.
Een remmenboer heeft nieuwe gemaakt met de oude koppelingen.
Geplaatst: vr 20 nov, 2009 12:40
door AZL57
Leidingen zijn meestal opnieuw te gebruiken. Wel de koperen ringen vernieuwen. Je kunt ze ook uitgloeien en opnieuw gebruiken.
Geplaatst: vr 20 nov, 2009 13:01
door AK350
Mooi dit te horen, het zijn allemaal harde franse leidingen.
Alle remcylinders wil ik zowieso vervangen dus die koperen ringen bestel ik dan gelijk mee.
5 Dec maar naar de magazijndag van de EEEC heb nog een stapeltje magazijnbonnen liggen...want 't is toch een eind uit de buurt
Geplaatst: vr 20 nov, 2009 14:48
door AZL57
Let op er zijn 2 maten ringen voor binnen en buitenkant. Oude ringen kun je probleemloos hergebruiken als er geen krassen in zitten. Alleen uitgloeien om ze weer zacht te maken.
Geplaatst: vr 20 nov, 2009 16:27
door AK350
Dat van de maten van de ringen was me al opgevallen.
Dacht al van ik haal effe ergens nieuwe, maar het zijn geen standaard maten.
Hoe werkt het uitgloeien, met de gasbrander heet stoken zodat het koper weer uitzet...waar moet ik op letten ?
Geplaatst: vr 20 nov, 2009 16:33
door Gerard2cv
Rood heet maken en rustig af laten koelen

Geplaatst: vr 20 nov, 2009 16:46
door AZL57
is het niet rood gloeiendmaken en in water gooien ?
Geplaatst: vr 20 nov, 2009 17:27
door Gerard2cv
Dat is staal harden
Geplaatst: vr 20 nov, 2009 17:30
door Wammes Waggel
Is het niet eenvoudiger om 1/4 nieuwe uitgegloeide koperen buis bij de lokale installateur te halen en het er met sok verbindingen aan te solderen?
Het nadeel van zelf gloeien is dat je nooit de hele pijp op een temp krijgt en de buigsterkte van stukje tot stukje verschilt.
Geplaatst: vr 20 nov, 2009 18:54
door AZL57
we zijn geen pijp aan het uitgloeien maar de dichtingsringen tussen de aansluitingen

Geplaatst: vr 20 nov, 2009 18:59
door Wammes Waggel