Winter perikelen

Alles over het heerlijke eendrijden.
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 7 jan, 2010 20:33

dyane_maniac schreef:
Erasmo schreef:Dit weekend raakt het strooizout wrs op, en ik moet dan net vanuit de Achterhoek naar Amsterdam en vv. gaan... Hopen dat dat goedkomt :?
ja man, goed juist! roest je eend minder en ach hier in het mooie amsterdam hebben we nog genoeg zout :wink:
Weet je 't zeker :?: :wink:

Amsterdam

Ook in de regio Amsterdam dreigt het strooizout op te raken. De gemeente heeft nog tot en met het weekeinde genoeg zout voorhanden om de doorgaande wegen mee te strooien, maar daarna is het einde in zicht.

Bij een aantal stadsdelen zijn de zoutvoorraden al op, maakte de dienst infrastructuur verkeer en vervoer donderdag bekend.

Door het aanhoudende winterweer vreest de dienst dat het met name maandag glad zou kunnen worden in de hoofdstad. De prioriteit van de gladheidsbestrijding ligt momenteel bij de belangrijkste wegen waar veel auto's en openbaar vervoer langs komen.

http://www.nu.nl/binnenland/2157575/vre ... izout.html
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » do 7 jan, 2010 21:05

Erasmo schreef:Dit weekend raakt het strooizout wrs op, en ik moet dan net vanuit de Achterhoek naar Amsterdam en vv. gaan... Hopen dat dat goedkomt :?
dan ben je heel blij dat je een eend hebt en niet een of andere achterwielaangedreven volvo-tank of zo ;)
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » do 7 jan, 2010 21:12

Ik heb mijn Eend voor mijn werk niet nodig (leve de Batavus) :roll: , Eend stond al een week buiten, starten was vandaag geen probleem, slaat alleen een paar keer gelijk af. IJs aan de binnenkant, achterdeuren en achterklep zijn vastgevroren :evil: De deuren zijn niet op slot (dat kan hier gelukkig nog) dus met de voordeurslotje's geen last.
Ik heb alle rubbers nog ingespoten voor de winter begon :cry: .
De tankdop deed nog wel wat lastig vandaag, maar uiteindelijk besefte hij toch dat ik de baas ben....

Ik heb mijn dakje geisoleerd, een slaapzak over de achterbank zodat ik mijn kofferbak niet hoef te verwarmen en een blower voor de voorruitontwaseming, en het valt mij op dat het binnen eenvrij korte tijd al redelijk warm begint te worden, ik heb dan wel de grille bijna helemaal dicht...
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 7 jan, 2010 22:41

ericsaskia schreef:
dyane_maniac schreef:
ja man, goed juist! roest je eend minder en ach hier in het mooie amsterdam hebben we nog genoeg zout :wink:
Weet je 't zeker :?: :wink:

Amsterdam

Ook in de regio Amsterdam dreigt het strooizout op te raken. De gemeente heeft nog tot en met het weekeinde genoeg zout voorhanden om de doorgaande wegen mee te strooien, maar daarna is het einde in zicht.

Bij een aantal stadsdelen zijn de zoutvoorraden al op, maakte de dienst infrastructuur verkeer en vervoer donderdag bekend.

Door het aanhoudende winterweer vreest de dienst dat het met name maandag glad zou kunnen worden in de hoofdstad. De prioriteit van de gladheidsbestrijding ligt momenteel bij de belangrijkste wegen waar veel auto's en openbaar vervoer langs komen.

http://www.nu.nl/binnenland/2157575/vre ... izout.html
zie je wel die gratis krantjes zijn niet te vertrouwen! had het uit de pers (die ik lees als de nrcnext uit is :oops: )
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 9 jan, 2010 15:19

dyane_maniac schreef:
AZL57 schreef:vochtvreter in de auto kan helpen tegen natte binnenkant. Wel goed vastzetten zodat ie niet omkipet tijdens het rijden. Een vriend van mij had ook zo'n vochtvreter in z'n auto. Je staat te kijken hoeveel vocht er in je auto zit.
ik had ook zo'n ding gekocht voor in de auto, tot ik las dat het water (bij het legen) niet in contact mocht komen met metalen onderdelen ivm aantasting hiervan. en dat lees je dan aan de binnenkant van de verpakking. :? nu zit ik met een waardeloze vochtvreter...
Heb ik ook, vochtvreter. Onder de passagiersstoel tussen de frambuisjes en een dikke EHBO tommel geklemd zodat die niet omvalt in de bocht. Dan gaat het prima. Wel optijd leeg gooien.

@Niels, wij hebben thuis zo'n volvotank. Die wordt juist nu ingezet. Lekker warm.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 27 jan, 2010 22:17

Raar ding zo'n eend. Als het niet vriest en ik zet mn eend 's avonds op slot, kan ik deze 's ochtends zo openmaken als het 's nachts stevig gevroren heeft. Handvat wijst naar beneden maar als ik draai (en handvat dus rond zou moeten draaien) kan de deur gewoon open.
Zet de eend vervolgens op het werk in de parkeergarage (waar het niet vries), werkt het slot 's middags wel weer gewoon, oftewel zit op slot, dus met sleutel openmaken. Na een rit door de vrieskou thuisgekomen kreeg ik het slot niet meer op slot. Moet weer wachten tot het dooit. :lol:

Eindconclusie:
* auto op slot + vrieskou = zonder sleutel opendraaien
* auto niet op slot + vrieskou = eend kan niet meer op slot

Afbeelding

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » do 28 jan, 2010 07:01

Er waren wat reacties dat de eend niet meer op slot ging.

Een kennis van mij kreeg een paar jaar geleden een bekeuring omdat haar auto die voor haar huis geparkeerd was niet op slot was. Dat was uitlokking van diefstal....

Tja alsof de politie niets beters te doen heeft.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 28 jan, 2010 08:17

Klopt, ik heb ooit een briefje gekregen van de politie met dezelfde opmerking. Als het tot een verbaal komt dan is het antwoordt simpel, bij vorst KAN hij niet op slot, dus gewoon aanvechten als het een eend betreft. Tevens heb ik liever een deur die open staat dan een dak wat kapot gesneden is. Als ze hem willen jatten doen ze het toch wel.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » do 28 jan, 2010 10:33

ergens in de kerstvakantie reed ik met de burton de straat op (hij staat netjes in de garage geparkeerd), ik moest op de rem trappen omdat ik te ver rechtdoor schoot en vroor mijn rem vast aan de schijf (ik had hem gewassen en daarna gerlijk in de garage gezet, waarschijnlijk had er dus ijs gevormt op de schijven). ik ben vervolgens een paar minuten bezig geweest om de rem los te krijgen (gasgeven net zolang tot de wielen weer ronddraaien).
een maatje van me vroeg 's avonds of ik om half 9 's ochtens (op een zaterdag) met de burton weggeweest was want hij had een tijdje een vrij bekent geluid gehoord (hij woont alleen 4 straten verderop) de buren zullen ook wel weer blij met mij geweeest zijn.
daarna heb ik geen problemen meer met de rem gehad.

een ander probleem is dat mijn accu luise stroom levert op het moment. het duurt ff voor mijn startmotor iets van gehoor geeft dat ie aan het werk gaat :S
J B

just drive like you stole it

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 28 jan, 2010 11:23

backfire schreef:Klopt, ik heb ooit een briefje gekregen van de politie met dezelfde opmerking. Als het tot een verbaal komt dan is het antwoordt simpel, bij vorst KAN hij niet op slot, dus gewoon aanvechten als het een eend betreft. Tevens heb ik liever een deur die open staat dan een dak wat kapot gesneden is. Als ze hem willen jatten doen ze het toch wel.
ja belachelijk. ik heb ooit gezien dat de politie een waarschuwings folder onder de ruitenwissers stopte van auto's die open stonden... DAS lekker makkelijk inbreken. gewoon de auto's met zo'n folder proberen! en sorry waar bemoeien ze zich mee (en ze (iedereen trouwens) moeten gewoon afblijven van dingen die niet van zichzelf zijn)
Kulio schreef:Er waren wat reacties dat de eend niet meer op slot ging.

Een kennis van mij kreeg een paar jaar geleden een bekeuring omdat haar auto die voor haar huis geparkeerd was niet op slot was. Dat was uitlokking van diefstal....

Tja alsof de politie niets beters te doen heeft.
gewoon echt een boete? die heeft ze toch hoop ik niet betaald he? de politie zet notabene zelf lokauto's ed in.

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 28 jan, 2010 13:49

Geen winterverhaal maar wel aansluitend op de boetes.
Ik kreeg een keer een boete voor het slecht onbeheerd achterlaten van mijn voertuig omdat ik mijn dak open liet toen ik voor een winkel parkeerde waar ik even zijn moest.Toen ik protesteerde met de opmerking dat dat waanzin was en dat iedere vrouw gerreedschap bij zich draagt om mijn eend te openen (denk aan het nagelschaartje en vijltje ) werd het omgezet in een waarschuwing en mocht ik na het sluiten van het dak gaan.

Ze zijn dus erg happig op auto's die "open" staan. Ben benieuwd wat ze bij een Burton zonder kap zeggen :roll:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 28 jan, 2010 15:51

ik vertelde dit verhaal hier op kantoor en je schijnt dus idd echt niet je auto open te mogen laten staan!!! wat een f*#king waanzin!!!

Blik
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Blik » do 28 jan, 2010 16:38

dyane_maniac schreef:ik vertelde dit verhaal hier op kantoor en je schijnt dus idd echt niet je auto open te mogen laten staan!!! wat een f*#king waanzin!!!
Waar staat dat in hemelsnaam? Ik heb onze APV er al op nageplozen maar daar wordt er met geen woord over gerept. Of gooit men het soms op 'uitlokking' oid?
Q.
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970

Blik
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Blik » do 28 jan, 2010 16:41

(mag ik trouwens even mopperen? Iedere Nederlander wordt geacht 'de wet' te kennen maar zelfs ik - in de hoedanigheid van advocaat - ben al een half uur aan 't zoeken naar die idiote bepaling...)
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 28 jan, 2010 17:13

ik ken het. ben geen advocaat, maar heb hier de nodige regelgeving en wetgeving staan mbt het ontwerp van schepen, maar je zoekt je het rambam en sommige dingen zijn strijdig met elkaar of vrij interpreteerbaar...

Plaats reactie