Winter perikelen

Alles over het heerlijke eendrijden.
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Winter perikelen

Bericht door Twécévé » wo 6 jan, 2010 09:12

Het is koud! En dat vindt mn eend ook. Ben benieuwd naar jullie winter ervaringen. Ik heb er al vijf:

* Na bijna een week stilstaan mn eend afgelopen zondag gestart. Wat een kabaal! De eend stond te schokken en te bonken dat het een lust was, maar sloeg gelukkig wel aan (en dan ook weer een paar x af natuurlijk).

* Uit mn werk zet ik mn eend ontdooit en wel voor het huis neer (op slot). De volgende ochtend zit het slot vol met ijs en past er geen sleutel in, maar dat geeft niet. Hoewel het handvat op standje slot staat (naar beneden hangt zeg maar) kan ik de deur gewoon opendoen......

* Vanochtend per ongeluk de ruitenwisser aangedaan. Per ongeluk omdat er nog eentje vast zat en ik die niet los kreeg. De losse ruitenwisser begon aan zn tocht maar staakte die al snel omdat zn collega niet meekwam. Direct uitgezet natuurlijk. Maar 't begon wel te stinken in de auto! Dus eend stilgezet en de andere ruitenwisser losgetrokken. Die samen met zn collega alsnog aan zn opdracht begon die hij 10 minuten daarvoor gekregen had. Nu zijn de ruitenwissers een stuk sneller en zit er een rammel in het mechanisme...

* Omdat die stinklucht ook onder de motorkap vandaan kon komen daar ook maar een blik onder geworpen. Dat werd een blikje. De motorkamp ging namelijk maar een klein stukje open. Het schanier lag namelijk vol met ijs. Heb de kap maar niet verder opengetrokken om verbuigen te voorkomen.

* En natuurlijk ijs aan de binnenkant van de ramen heel de tijd (komt ook weer terug, al haal je het weg).

Eén troost: de eend staat nu in de parkeergarage van het werk en heb m dan 's middags weer helemaal ontdooit terug. Dat scheelt een hoop.

Foto van twee weken terug:
Afbeelding

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » wo 6 jan, 2010 15:13

Eigenlijk komen mijn auto's tot nog toe probleemloos de winter door.
Eergisteren brak wel het sleuteltje van de tankdop van de Mehari af.
Heel vervelend, 'smorgens vroeg,kwart over 5, en een vrijwel lege tank.
Het enige gereedschap wat ik had was een soort miniatuur multitool,
waarmee ik de tankdop zover gesloopt heb dat ik bij het schroefje kon komen waarmee de hele toestand geborgt is.
Ik was ook iets te laat op m'n werk.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 6 jan, 2010 15:43

plak een tape-je over je slot dan kan er niets in komen, vochtvreter in de auto kan helpen tegen natte binnenkant. Wel goed vastzetten zodat ie niet omkipet tijdens het rijden. Een vriend van mij had ook zo'n vochtvreter in z'n auto. Je staat te kijken hoeveel vocht er in je auto zit.
Laatst gewijzigd door AZL57 op wo 6 jan, 2010 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » wo 6 jan, 2010 15:45

André Post schreef:Eergisteren brak wel het sleuteltje van de tankdop van de Mehari af.
En respect voor André, een Mehari is nóg weer een stapje kouder dan mijn eend zonder verwarming!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 6 jan, 2010 15:57

AZL57 schreef:plak een tapje over je slot dan kan er niets in komen, vochtvreter in de auto kan helpen tegen natte binnenkant. Wel goed vastzetten zodat ie niet omkipet tijdens het rijden. Een vriend van mij had ook zo'n vochtvreter in z'n auto. Je staat te kijken hoeveel vocht er in je auto zit.
ik had ook zo'n ding gekocht voor in de auto, tot ik las dat het water (bij het legen) niet in contact mocht komen met metalen onderdelen ivm aantasting hiervan. en dat lees je dan aan de binnenkant van de verpakking. :? nu zit ik met een waardeloze vochtvreter...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door echte eendrijder » wo 6 jan, 2010 17:02

Nou mijn eend doet het geweldig! Behalve de kachel uiteraard. :cold:
Alleen de eend stink(uitlaatgassen), ratelt(motor versleten????)Lekt(water),Roest (van de zout) maar verder gaat het prima :roll:

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » wo 6 jan, 2010 19:08

Onze Eend starte vanmorgen wel, maar aanslaan........niet dus!
Is al de tweede keer in twee weken.
Kom je thuis na werk, stap in, 1 keer starten en lopen.
Zucht.
Denk dus dat ik een Eend met een ochtendhumeur heb. :evil:

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » wo 6 jan, 2010 21:36

Ik wil als het koud is 's ochtends m'n bed ook niet uit.
Nacht is wat kouder dan de dag, vindt de accu niet zo fijn én je hebt (als je naar huis gaat van je werk) een uur of 8 eerder een stukje gereden, daarom start ie beter. Of hij wil ook gewoon snel naar huis! ;)

Vandaag, tankdop dichtgevroren. En ruiten aan de binnenkant krabben elke keer als ik uitadem! :)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

reiziger
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door reiziger » do 7 jan, 2010 15:45

dus,... uitademen verboden!

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » do 7 jan, 2010 17:06

Dit weekend raakt het strooizout wrs op, en ik moet dan net vanuit de Achterhoek naar Amsterdam en vv. gaan... Hopen dat dat goedkomt :?

Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Red Duck » do 7 jan, 2010 18:22

afgelopen week de accu leeg althans ik meende dat die stuk was
de boel opgeladen weer aangesloten nee niks overstarten met kabeltjes en joeppie het loopt
kom 's ochtends bij de auto weer niet lopen
accu aan de lader jess hij doet het weer
komt zoonlief er 's avonds achter waarom accu 1 en 2 leeg zijn ... de radio stond nog op stand bye :oops:
2 cv 6 '85
peugot 106

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » do 7 jan, 2010 18:41

ik gebruik de eend dagelijks. 's ochtends duurt starten langer, motor draait minder snel rond, komt door de koude accu. wel steeds enorme rookwolken, dus de olieschraapveren lijken ook wel enorm gekrompen door de kou.

ik heb geen last meer van ijs op de binnenkant van de voorruit sinds ik een sjaal voor m'n neus heb. sowieso na 2 kilometer een ontdooide voorruit dankzij goede kachelslangen. en dan rijd ik zelfs nog zonder winterhoesje. 's middags denk ik er niet aan en 's morgens vind ik het te koud om een stuk karton achter de grille te steken.

morgen wordt het min 8, dus toch maar aan de slag.

verder geen last van bevroren sloten want die gebruik ik nooit :wink: .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » do 7 jan, 2010 19:17

Bij automaterialenzaak verkopen ze geisoleerde accuhoesjes misschien ook geen slecht idee. Bij erge kou even de motor losdraaien met de slinger en dan pas starten. En je ruitenwiiser omhoog zetten voorkomt vastvriezen. Je kunt ook de kurk truc gebruiken, dwz kurken onder de armpjes dan blijven de wisser net van de ruit af.
diverse Citroens, wat anders.

jannes
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door jannes » do 7 jan, 2010 19:55

echte eendrijder schreef:Nou mijn eend doet het geweldig! Behalve de kachel uiteraard. :cold:
Alleen de eend stink(uitlaatgassen), ratelt(motor versleten????)Lekt(water),Roest (van de zout) maar verder gaat het prima :roll:

Je kunt de ventilator van een computer pakken en die in u verwarming buizen steken dat help zeer goed
azam 6en een specail 6 met ami super velge

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 7 jan, 2010 20:16

Erasmo schreef:Dit weekend raakt het strooizout wrs op, en ik moet dan net vanuit de Achterhoek naar Amsterdam en vv. gaan... Hopen dat dat goedkomt :?
ja man, goed juist! roest je eend minder en ach hier in het mooie amsterdam hebben we nog genoeg zout :wink:
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie