Maximaal hellingspercentage voor een eend?
-
- Veelvuldig poster
het is zowiezo een goed idee om zoveel mogelijk op de motor te remmen (naar beneden in dezelfde versnelling als je omhoog zou rijden, lijkt langzaam, maar je spaart je remmen). Ik heb nog nooit last van hete remmen gehad, zelfs niet met de caravan in de bergen. Met de caravan ben ik bergaf wel af en toe gestopt omdat als de eend op de motor remde, de caravan wel via de oplooprem remde. De remmen van de caravan werden dus wel heet.
Met die caravan heb ik zelfs een helling van 15% omhoog gereden, maar dat was op het randje, haalde het net. 13% was probleemloos (zolang ik maar niet stopte )
Met die caravan heb ik zelfs een helling van 15% omhoog gereden, maar dat was op het randje, haalde het net. 13% was probleemloos (zolang ik maar niet stopte )
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Bedankt voor alle reacties
Als ik dit zo lees hoef ik me weinig zorgen te maken.
@ bart
Die route wordt voor mij uitgedacht ik ga straks in de eend zitten en ik hoor wel waar ik heen moet . M'n vriendin is al een paar keer in Noorwegen geweest die weet de mooie plekjes beter te vinden als ik.
Als ik dit zo lees hoef ik me weinig zorgen te maken.
@ bart
Die route wordt voor mij uitgedacht ik ga straks in de eend zitten en ik hoor wel waar ik heen moet . M'n vriendin is al een paar keer in Noorwegen geweest die weet de mooie plekjes beter te vinden als ik.
Laatst gewijzigd door Erikjan op di 26 jan, 2010 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
dankje voor je antwoord, dat van die remmen laat ik dan maar zo. Met die oude j7 bus waren de remmen ook niet optimaal qua koeling en ben alle bergen heelhuids beneden gekomen, is idd veel remmen op de motor en kort en krachtig remmen.
@ erikjan: tis gewoon bart: bart-in een(d) yane..had eerst een dyane en nu een eend...dus vandaar;) En handig dat je vriendin de route uitstippel:P we zien de foto's wel na de zomer:)
@ erikjan: tis gewoon bart: bart-in een(d) yane..had eerst een dyane en nu een eend...dus vandaar;) En handig dat je vriendin de route uitstippel:P we zien de foto's wel na de zomer:)
www.proxive.nl - autoreclame
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Ik ben in mijn 2cv6 ook in Engeland, Schotland, de Mont Ventoux en de Alpen op hellingen van 22% en meer geweest. Ook met twee volwassenen en vol beladen. In z'n 1 omhoog en in z'n 1 of 2 naar beneden. Geen probleem. Gewoon rustig aan doen en genieten. Je komt altijd wel een keer boven / beneden.
Ik heb in Schotland op de wereldmeeting wel deze sticker aangeschaft ...
Ik heb in Schotland op de wereldmeeting wel deze sticker aangeschaft ...
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Gebruiker
- Contacteer:
vette sticker! haha! Waar zou je zoiets kunnen kopen behalve de wereldmeeting?
www.proxive.nl - autoreclame
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
heb afgelopen jaar in frankrijk een bergpas gereeen. weet niet hoe stijl het was maar het ging goed tot ik aan de kant tussen wat rotblokken moest gaan staan omdat er een camper naar beneden kwam.
vanuit stilstand kwam ik niet meer omhoog. gewoon ff terug laten zakken naar een haarspeldbocht en dan maar weer het gas erop. vervolgens geen centje pijn
vanuit stilstand kwam ik niet meer omhoog. gewoon ff terug laten zakken naar een haarspeldbocht en dan maar weer het gas erop. vervolgens geen centje pijn
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Vond een fotootje van de remkoelers in het draadje van Janwillem
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9462&highlight=
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9462&highlight=
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Nou ik ben er uit hoor.
Ben momenteel in Noorwegen en heb de Trollstige gereden 12% omhoog geen enkel probleem. Die remkoeling hoef je ook geen zorgen over te maken gewoon weglaten. Als je op de motor remt hoef je nouwelijks te remmen. Worden ze niet warm ook.
Heerlijk in de bergen rijden. De pickup trekt het prima. Was al een duitser die zelf eend rijdt die vroeg of er een andere motor in ligt. Hij vond dat we zo snel gingen tegen de berg op haha.
Ben momenteel in Noorwegen en heb de Trollstige gereden 12% omhoog geen enkel probleem. Die remkoeling hoef je ook geen zorgen over te maken gewoon weglaten. Als je op de motor remt hoef je nouwelijks te remmen. Worden ze niet warm ook.
Heerlijk in de bergen rijden. De pickup trekt het prima. Was al een duitser die zelf eend rijdt die vroeg of er een andere motor in ligt. Hij vond dat we zo snel gingen tegen de berg op haha.
- pieterdewaard
- Beginner
Ben benieuwd waar dat was, ik ken in het Kiental, Berner Oberland, Zwitserland een weggetje uitgehakt uit het eind van een U vormige rotswand, omring door watervallen, een onverharde weg van 30%. Er rijden daar vanwege de idioot scherpe haarspeldbochten speciale ingekorte postbussen, met hele trossen extra remmen voor de veiligheid. Niet met een eend geprobeerd. Als je daarop rijdt heb je het idee dat je aan je stuur hangt. Voor iedere auto is alleen de 1e versnelling mogelijk, en dan slaan voortdurend de wielen door.... Men beweert daar dat dat de stijlste weg van Europa is, was het inderdaad die weg?supercees schreef:wij hebben 2 jaar geleden met z'n tweeen in de eend een helling genomen van naar schatting tegen de 30%, was niet normaal zo steil. onverhard, veel keien, in z'n 1 en knallen maar. continu heen en weer gestuurd voor meer grip. kostte wel wat profiel . terug naar beneden was best eng!
heeft eindelijk z'n eend!