Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 17 feb, 2010 20:21
door Cilinderkop
Beste Stefan,
Misschien staan je kleppen te strak,dan wil de motor alleen met veel toeren blijven lopen.

Geplaatst: wo 17 feb, 2010 21:04
door TB
Sluiten alle uitlaatklemmen nog wel goed af. En zijn alle uitlaat pakkingen nog in orde? Dus niet er tussenuit geblazen?

Dynamo zou ook kunnen zoals al gezegd is. Verklaart misschien ook je accu die inene leeg was. Kun je meten met een spanningsmeter. Even meten over de accupolen bij draaiende motor. Moet wel richting de 14 volt aangeven als de motor draait. Blijft de meter op 12 volt staan dan laadt ie te weinig bij.

Het kan ook een haperende spanningsregelaar zijn. Heb ik ook eens gehad, de ene keer wel in orde en de andere keer rond de 12 volt. Gewisseld en opgelost.

Geplaatst: do 18 feb, 2010 20:24
door Steffan
hij doet het weer :D heb de dynamo nog gechecked, metertje op het dashboard kwam mooi in het midden, en spanning was 14,8 volt (bij choke vol open, omdat het anders niet te meten was)
dat kon het dus niet zijn

maar even in delft langs een garage gereden die gespecialiseerd is in citroens, ook klassiekers, gelukkig bleef ie dat stukje gewoon draaien.
Daar is de carburateur schoongespoten, benzine toevoer bleek iets te lekken, maar dat was eigenlijk alles! :?
dus ik kan weer rijden! :D

bedankt voor jullie reacties!