carburateur problemen?
carburateur problemen?
beste mensen, in deze barre tijden van het jaar besluit mijn eend juist nu eens moeilijk te doen, hopelijk kunnen jullie mij helpen
Ik heb laatst een stuk van 100 km gereden naar delft, zonder problemen, mooi 120 op de teller, maar de volgende dag viel de motor steeds uit als het toerental zakte.
dus bij gas los in de bochten, en bij stationairtoerental viel hij uit, was al raar, kreeg em daarna wel weer gewoon gestart
maar na het bezoek op de plaats van bestemming wilde ik weer terug naar huis, kwam nog net de parkeergarage uit, en bij het eerste verkeerslicht was het gebeurd en wilde hij niet meer starten. startmotor draaide wel gewoon, sloeg misschien 1 of 2 slagen aan, maar ging daarna weer uit.
dus berm in geduwd, en kon gelukkig naar huis worden gesleept door een vriendin.
leek mij een benzine toevoer probleem, dus vermoedde eerst de benzinepomp, slangetje even bij de carburateur los getrokken en gestart, maar spoot nog een prima straal uit.
dus tweede gedachte was een vieze carburateur, nou vielen mij een paar dingen op
-voorste kamer (dichtstbij de voorbumper) was vuil, zwarte aanslag
-het chokeklep-asje trilt als een malle als hij loopt
-en hij reageert slecht op het gaspedaal, vol in betekent niet het hoogste toerental, varieert constant.
kreeg em dus wel weer aan, maar er rijden lijkt me niet verstandig. mijn vragen aan jullie;
-Dit alles wordt veroorzaakt door een vuile carburateur? zo ja, hoe maak ik die schoon op straat (heb geen garage of wat, en het is koud!)
kreeg al de tip om bij een lopende motor een deel van de carburateur af te sluiten met de hand zodat een grotere luchtstroom vuil mee trekt.
nog niet geprobeerd overigens.
-is het trillende chokeklep asje normaal?
-en wat is dan de oorzaak van een vuile carburateur, m.a.w. heb ik nog een ander probleem? de motor ploft wel zo nu en dan bij het starten, dus dat zou wat roet in de carburateur kunnen brengen, en de hals van het luchtfilter is iets beschadigd, naar mijn idee zouden dat de oorzaken kunnen zijn.
alvast bedankt!
Ik heb laatst een stuk van 100 km gereden naar delft, zonder problemen, mooi 120 op de teller, maar de volgende dag viel de motor steeds uit als het toerental zakte.
dus bij gas los in de bochten, en bij stationairtoerental viel hij uit, was al raar, kreeg em daarna wel weer gewoon gestart
maar na het bezoek op de plaats van bestemming wilde ik weer terug naar huis, kwam nog net de parkeergarage uit, en bij het eerste verkeerslicht was het gebeurd en wilde hij niet meer starten. startmotor draaide wel gewoon, sloeg misschien 1 of 2 slagen aan, maar ging daarna weer uit.
dus berm in geduwd, en kon gelukkig naar huis worden gesleept door een vriendin.
leek mij een benzine toevoer probleem, dus vermoedde eerst de benzinepomp, slangetje even bij de carburateur los getrokken en gestart, maar spoot nog een prima straal uit.
dus tweede gedachte was een vieze carburateur, nou vielen mij een paar dingen op
-voorste kamer (dichtstbij de voorbumper) was vuil, zwarte aanslag
-het chokeklep-asje trilt als een malle als hij loopt
-en hij reageert slecht op het gaspedaal, vol in betekent niet het hoogste toerental, varieert constant.
kreeg em dus wel weer aan, maar er rijden lijkt me niet verstandig. mijn vragen aan jullie;
-Dit alles wordt veroorzaakt door een vuile carburateur? zo ja, hoe maak ik die schoon op straat (heb geen garage of wat, en het is koud!)
kreeg al de tip om bij een lopende motor een deel van de carburateur af te sluiten met de hand zodat een grotere luchtstroom vuil mee trekt.
nog niet geprobeerd overigens.
-is het trillende chokeklep asje normaal?
-en wat is dan de oorzaak van een vuile carburateur, m.a.w. heb ik nog een ander probleem? de motor ploft wel zo nu en dan bij het starten, dus dat zou wat roet in de carburateur kunnen brengen, en de hals van het luchtfilter is iets beschadigd, naar mijn idee zouden dat de oorzaken kunnen zijn.
alvast bedankt!
ok.. en nu klikt ie alleen nog maar als ik de sleutel omdraai
1 klik, en verder niks, kan zo vaak klikken als ik wil
motor kan wel vrij ronddraaien met de slinger
lijkt een probleem te zijn naast die carburateur problemen
zal zo eens meten, accu is recentelijk vernieuwd, maar je weet niet met dit weer
1 klik, en verder niks, kan zo vaak klikken als ik wil
motor kan wel vrij ronddraaien met de slinger
lijkt een probleem te zijn naast die carburateur problemen
zal zo eens meten, accu is recentelijk vernieuwd, maar je weet niet met dit weer
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
sla/tik eens met een hamer op de startmotor..
klikken lijkt op een probleem met de startmotor namelijk
tenzij de accu leeg is gestart.. accu heeft dan te weinig vermogen om de startmotor rond te draaien
klikken lijkt op een probleem met de startmotor namelijk
tenzij de accu leeg is gestart.. accu heeft dan te weinig vermogen om de startmotor rond te draaien
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
dacht ik ook.. wou vanmiddag de stationair sproeier er even uitdraaien om schoon te maken, maar nog niet gedaan door gebrek aan de juiste tools (olievulpijp zit in de weg wil je het met een normale schroevendraaier doen)AZL57 schreef:Nou wat dacht je van een vervuilde stationaire sproeier of een te arm mengsel?
maar ik neem aan dat er geen afstel werkzaamheden zijn aan de sproeier zelf zijn? dus dat ik hem gewoon in en uit kan draaien zonder problemen
ben nogal leek op carburateur gebied.. vandaar dit topic en de vragen : )
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
dat het een hoekige kop heeft had ik helemaal over het hoofd gezien! maar er uit gedraaid, schoongemaakt.
nog steeds het zelfde resultaat helaas. de motor doet het alleen door hem op een iets verhoogd toerental te laten draaien.
starten doet ie echt meteen, accu is ook niet leeg, maar stel dat het de dynamo is, dan zou ie toch nog wel blijven lopen op de accu? of werkt dat niet zo?
heb steeds maar een half uurtje licht terwijl ik thuis ben, dan wordt het al weer donker. maar morgen heb ik meer tijd! iemand nog suggesties?
anders, als ik nog niet verder kom, dan rij ik morgen even naar een garage.
nog steeds het zelfde resultaat helaas. de motor doet het alleen door hem op een iets verhoogd toerental te laten draaien.
starten doet ie echt meteen, accu is ook niet leeg, maar stel dat het de dynamo is, dan zou ie toch nog wel blijven lopen op de accu? of werkt dat niet zo?
heb steeds maar een half uurtje licht terwijl ik thuis ben, dan wordt het al weer donker. maar morgen heb ik meer tijd! iemand nog suggesties?
anders, als ik nog niet verder kom, dan rij ik morgen even naar een garage.
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande
Sluiten alle uitlaatklemmen nog wel goed af. En zijn alle uitlaat pakkingen nog in orde? Dus niet er tussenuit geblazen?
Dynamo zou ook kunnen zoals al gezegd is. Verklaart misschien ook je accu die inene leeg was. Kun je meten met een spanningsmeter. Even meten over de accupolen bij draaiende motor. Moet wel richting de 14 volt aangeven als de motor draait. Blijft de meter op 12 volt staan dan laadt ie te weinig bij.
Het kan ook een haperende spanningsregelaar zijn. Heb ik ook eens gehad, de ene keer wel in orde en de andere keer rond de 12 volt. Gewisseld en opgelost.
Dynamo zou ook kunnen zoals al gezegd is. Verklaart misschien ook je accu die inene leeg was. Kun je meten met een spanningsmeter. Even meten over de accupolen bij draaiende motor. Moet wel richting de 14 volt aangeven als de motor draait. Blijft de meter op 12 volt staan dan laadt ie te weinig bij.
Het kan ook een haperende spanningsregelaar zijn. Heb ik ook eens gehad, de ene keer wel in orde en de andere keer rond de 12 volt. Gewisseld en opgelost.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
hij doet het weer heb de dynamo nog gechecked, metertje op het dashboard kwam mooi in het midden, en spanning was 14,8 volt (bij choke vol open, omdat het anders niet te meten was)
dat kon het dus niet zijn
maar even in delft langs een garage gereden die gespecialiseerd is in citroens, ook klassiekers, gelukkig bleef ie dat stukje gewoon draaien.
Daar is de carburateur schoongespoten, benzine toevoer bleek iets te lekken, maar dat was eigenlijk alles!
dus ik kan weer rijden!
bedankt voor jullie reacties!
dat kon het dus niet zijn
maar even in delft langs een garage gereden die gespecialiseerd is in citroens, ook klassiekers, gelukkig bleef ie dat stukje gewoon draaien.
Daar is de carburateur schoongespoten, benzine toevoer bleek iets te lekken, maar dat was eigenlijk alles!
dus ik kan weer rijden!
bedankt voor jullie reacties!