Ik heb laatst een stuk van 100 km gereden naar delft, zonder problemen, mooi 120 op de teller, maar de volgende dag viel de motor steeds uit als het toerental zakte.
dus bij gas los in de bochten, en bij stationairtoerental viel hij uit, was al raar, kreeg em daarna wel weer gewoon gestart
maar na het bezoek op de plaats van bestemming wilde ik weer terug naar huis, kwam nog net de parkeergarage uit, en bij het eerste verkeerslicht was het gebeurd en wilde hij niet meer starten. startmotor draaide wel gewoon, sloeg misschien 1 of 2 slagen aan, maar ging daarna weer uit.
dus berm in geduwd, en kon gelukkig naar huis worden gesleept door een vriendin.
leek mij een benzine toevoer probleem, dus vermoedde eerst de benzinepomp, slangetje even bij de carburateur los getrokken en gestart, maar spoot nog een prima straal uit.
dus tweede gedachte was een vieze carburateur, nou vielen mij een paar dingen op
-voorste kamer (dichtstbij de voorbumper) was vuil, zwarte aanslag
-het chokeklep-asje trilt als een malle als hij loopt
-en hij reageert slecht op het gaspedaal, vol in betekent niet het hoogste toerental, varieert constant.
kreeg em dus wel weer aan, maar er rijden lijkt me niet verstandig. mijn vragen aan jullie;
-Dit alles wordt veroorzaakt door een vuile carburateur? zo ja, hoe maak ik die schoon op straat (heb geen garage of wat, en het is koud!)
kreeg al de tip om bij een lopende motor een deel van de carburateur af te sluiten met de hand zodat een grotere luchtstroom vuil mee trekt.
nog niet geprobeerd overigens.
-is het trillende chokeklep asje normaal?
-en wat is dan de oorzaak van een vuile carburateur, m.a.w. heb ik nog een ander probleem? de motor ploft wel zo nu en dan bij het starten, dus dat zou wat roet in de carburateur kunnen brengen, en de hals van het luchtfilter is iets beschadigd, naar mijn idee zouden dat de oorzaken kunnen zijn.
alvast bedankt!