Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 17 apr, 2010 08:38
door Sjon1991
De clignoteurs doen het weer! Het automaatje vervangen was niet het enige. Er bleken allelei draden en stekkertjes verkeerd te zitten
Geen idee hoe dat komt. Tot voor kort deed alles het normaal en ik weet zeker dat ik nooit aan die stekkertjes heb gezeten.. beetje vreemd.
Met ruiten van Saint-Gobain en velgen waar 'made in France' op staat, zal dit toch echt een frans eendje zijn
De bobine heeft idd geen koolborstels

Het waren de koolborstels van de startmotor die versleten waren. Terwijl die helemaal niet zo oud was..
Een telefoon is wel erg handig om bij je te hebben ja
@Jerre, je bent niet de enige fan

Ik vind het ook een prachtige kleur voor een eend.
Het leek me altijd leuk om een klein modelletje van de eend in Bleu Celeste te hebben. We hadden nog een spuitbus in die kleur van de eend liggen, dus gisteren maar even 1:17 model van Solido gedeeltelijk opgeknapt. Binnekort nog even afmaken.
Gisteren voor de eerste keer na de winter weer even een wat langer stuk gereden.. met dakje open

Lekker wat hobbelweggetjes genomen en genoten van het comfort van de 2cv. Een vriend van me reed (heb zelf m'n rijbewijs nog niet.. wel bijna;) Het was zijn eerste keer met een eend op de weg en hij was gelukkig aardig enthousiast!

Dus dat komt vast goed naar Frankrijk.

Geplaatst: za 17 apr, 2010 09:30
door marcopr
Mooi man.
Het leuke aan de eend is dat ja (bijna) alles zelf kan oplossen.
En dat modeleendje is wel heel gaaf zo. Het schijnt dat er setjes te koop zijn om die beugels en andere AZAM adepten te vervangen door 2cv6 bumperrozetten enzo.
Geplaatst: zo 18 apr, 2010 19:59
door 2cvmaarten
Erg leuke foto's, krijg ook zin om weer in mijn eend te rijden

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 18:31
door Sjon1991
Zo, weer eens een update over het Eendje.
Helaas is het massa snoertje van de clignoteur aan de rechterkant kapot. Het snoertje is net bij het ringetje afgebroken. Nu nog even zien hoe dat weer vastgezet kan worden.
2 Mei is het eendje weer gebruikt als vervoer naar CitroMobile. Helaas was het nogal prut weer.
Het water kwam iig aan alle kanten naarbinnen
Ondanks dat bleef het 2cilindertje maar gaan. Geweldig dat zo’n simpel blokje het gewoon altijd blijft doen!
Bij CitroMobile nog wat onderdelen voor de eend gekocht. onder andere een nieuw sierlijst voor onder het dakje waar 'Citroen' op staat, een nieuwe sierlijst voor het watergootje, een nieuwe tankdop en 2 warmte afvoerslangen voor in de motorruimte. Weet iemand nog een handige manier om ze goed vast te zetten?
Afgelopen donderdag heb ik haar weer eens voor een groot gedeelte uit elkaar gehaald. Altijd weer leuk om te zien hoe het allemaal in elkaar zit. Meteen even gekeken hoe het zit met roest en andere narigheid. Dat viel gelukkig erg mee, vrij weinig te vinden.
Omdat deze Eend achteraan wat laag hangt voor een 2cv en ook de linkerkant wat omlaag hangt was het de bedoeling om de wagenhoogte af te stellen. Maar zelfs met vraagbaak bij de hand snapte ik er niet veel van. Er werd ook over ‘speciaal gereedschap’ gesproken, wat dat precies was heb ik nog niet kunnen vinden.
Hier nog een paar foto’s van het kale eendje:
..en andere foto's zijn hier te vinden:
http://picasaweb.google.nl/Sjon1991/Cit ... 6Club1987#

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 19:18
door Punky
Slangen klemmen meestal al goed vast om de kachelpot. Maar als je wilt kun je er ook van die klembanden (soort slangenklem) voor halen bij de bouwmarkt. Liggen bij de afzuigkap buizen ed.
Wat betreft de vraag over de wagenhoogte daar is op het forum veel over geschreven. Zoek anders maar eens op de term verlagen. Handelingen zijn gelijk namelijk. Spuit wel vast de draadeiden in met WD40. En het kan ook zonder aparte tool.

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 19:33
door Sjon1991
Bedankt voor de tip!
Ik had het forum ook al afgezocht naar het verstellen van de wagenhoogte, nog niet iets echt duidelijks gevonden. Maar ik ga dan nog even verder zoeken naar 'verlagen'.. Bedankt!
Geplaatst: wo 19 mei, 2010 20:16
door Punky
Misschien heb je hier iets aan. Principe is hetzelfde.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6261&start=0
Geplaatst: wo 19 mei, 2010 20:16
door backfire
Ziet er goed uit :8
Geplaatst: zo 6 jun, 2010 14:57
door Sjon1991
Bedankt voor de link naar dat 'verlaagtopic' ! Binnekort nog eens even naar kijken.
Laatste tijd was het weer ontzettend lekker weer om van de Eend te genieten!
Maar helaas werkt de clignoteur nog steeds niet mee.
De linkerkant werkt normaal net als rechts achter, zij het wel op een manier waar je doodzenuwachtig van wordt.
Rechts voor doet helemaal niets. Het geluid dat het clignoteurautomaatje (?) maakt als je rechtsaf slaat, gaat net als het knipperlicht rechts achter, enorm snel.
Ik dacht eerst dat het aan het massadraadje lag. Hij deed het namelijk soms wel als je dat draadje heen en weer bewoog.
Uiteindelijk zat 'ie zo los dat m'n vader het draadje er maar heeft uitgetrokken. Daarna met hulp van medeforummer Timo, waarvoor veel dank!, een nieuw uiteinde op het draadje gezet. Ook dat plekje op het spatbord nog geschuurd en een nieuw schroefje erin, maar het mocht niet baten. Ook alle stekkers, draden enz. bekeken maar hij doet nog steeds niets

Iemand een idee wat er nog meer gecontroleerd kan worden?
Zijn er meer Eendrijders met ruitenwissers die het leuk vinden om er vandoor te gaan als ze aangezet worden? Het is nu al 2 keer gebeurt dat wanneer de ruitenwisser aangezet werden, het kunstof gedeelte op het wissertje spontaan afbrak :S
Geplaatst: zo 6 jun, 2010 15:48
door Tom Duckpower
knipperlicht klinkt echt als een massa probleem. massapunt op de lamphouder zelf goed schoonmaken (en kijken of je de goede aansluiting hebt).
anders even bij de achterlichten kijken, of ie daar goed massa maakt. maar het lijkt mij bij de voorkant te zitten.
Ruitenwissers geen last van, zitten muurvast bij mijn eend
Geplaatst: zo 6 jun, 2010 18:22
door gelemotor
Sjon1991 schreef:Zijn er meer Eendrijders met ruitenwissers die het leuk vinden om er vandoor te gaan als ze aangezet worden? Het is nu al 2 keer gebeurt dat wanneer de ruitenwisser aangezet werden, het kunstof gedeelte op het wissertje spontaan afbrak :S
Zet je de wissers wel op de juiste manier en met het juiste houdertje vast vraag ik me dan af???
Tis maar een idee, ik gebruik Bosch wissers, die piepen niet zo erg....
Gr, Luc (van den Bosch..

)
Geplaatst: wo 9 jun, 2010 12:00
door Sjon1991
Oke bedankt! Dan ga ik daar nog even naar kijken.
Ik weet zeker dat die ruitenwissers op de juiste manier vast zitten! Op een andere manier kan het ook helemaal niet. Ik heb daarom ook geen idee waarom dat houdertje nu weer is afgebroken. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat voor merk wissers er nu opzitten.. misschien dat dat ook nog wel uitmaakt ja.
Geplaatst: wo 9 jun, 2010 15:11
door vantasy
Kijk of je spanning hebt op je knipperlicht, is dat ja, dan is het massa. Haal je wisserarmen eraf en plak een stuk schilderstape op de wisserarm als een wijzer. Zet de wissers aan en kijk hoe de wijzer gaat. Zo kun je makkelijk bij de uitstand de armen juist monteren.
succes Robert
Geplaatst: wo 9 jun, 2010 17:09
door AZL57
Ook even checken of je geen kapot lampje hebt. Dan gaan knipperlichten ook gek doen. En voor is er soms een massoprobleem. Even een extra massadraad richting chassis trekken.
Geplaatst: do 22 jul, 2010 08:01
door Sjon1991
Door stroomstoring en kapot modem al een tijdje niet kunnen updaten.
Dus bij deze

De clignoteurs doen het allebei weer! 't Was toch een draadje wat los zat en het massa snoertje. Vorige week is de bobine vervangen door een nieuwe dus die kan er weer even tegenaan. De Eend start nu in ieder geval weer prima! Afgelopen dinsdag is ook de startmotor vervangen. Die had verdacht veel weg van een hoestende koe, dus het was tijd voor een nieuwe.
Al met al is de Eend nu weer in prima staat!
Momenteel staat ze hier te wachten om te vertrekken. Nog een even en de vakantie gaat beginnen!

Eerst medeforummer Timo1990 ophalen en dan richting la France! Heerlijk 3 weken toeren en leven als God in Frankrijk! Dat is tenminste de bedoeling
Tot over 3 weken!