Deze 2cv6 Club, in de kleur Bleu Celeste, is in elkaar gezet op 5 februari 1987. Over de eerste eigenaren van dit eendje is niets bekend.

Weet iemand misschien waar de 2cv's eind jaren '80 geproduceerd werden? Lijkt me leuk om te weten, maar ik kan het nergens vinden.
Ik ben mijn hele leven al fan van de 2cv, dus dat er ooit een eend zou komen was wel duidelijk. M'n vader heeft vroeger 3 eenden gehad en vind ze nog steeds leuk. Het leek hem dan ook leuk om weer een 2cv te kopen om mee te kunnen toeren. Uiteindelijk had ik mn ouders zo ver gekregen dat we in de zomer van 2006 een 2cv gingen kopen.
Gelukkig stonden er aardig wat 2cv's op marktplaats.nl, dus er waren al snel 3 leuke eenden gevonden.
Eerst zijn we voor een Mehari naar Brabant geweest, maar dat vond mn vader te duur voor een 3e auto. Daarna bij een 2cv wezen kijken in Rotterdam, waar de eigenaar bij aankomst veel meer geld voor wilde dan hij in de advertentie had gezet :S
Uiteindelijk stond deze 2cv6 te koop in Harderwijk. Na er een tijdje over nagedacht te hebben zijn we er naartoe gegaan, een proefrit gemaakt en de eend meegenomen. De 2cv wordt alleen met mooi weer gebruikt. We hebben er nu dus al 3 zomers erg veel plezier van gehad.
De 2cv verkeerd technisch in prima staat. Het blokje heeft er nu zo’n 40.000 km op zitten. Hoewel dat ook 140- of 240.000 zou kunnen zijn Qua uiterlijk is het wat minder. Op de foto’s ziet ze er altijd beter uit dan in het echt. De lak is op verschillende plekken bijgewerkt met een iets donkerdere kleur. Ook heeft ze verschillende kleine deukjes. M’n vader vindt dat dat bij een eend hoort. Hij wilde ook geen in eend in nieuwstaat kopen. Toen we haar kochten zat er wel wat roest bij de dorpel onder de achterdeur. Dit is een tijdje later goed gelast en gespoten.
Met de hoeveelheid roest zit het verder wel goed. Onder de voorruit zit een klein plekje en onder het 3e zijruitje links achter zit een plek. Beide plekken zijn ingesmeerd met anti-roest. Zo te zien werkt het wel aardig, want de afgelopen jaren is het niet verder gaan roesten. In 2001 is er een gegalvaniseerd chassis onder gekomen. Dat zal de komende tijd dus ook niet meer gaan roesten.
De laatste jaren heb ik haar ook regelmatig uit elkaar geplukt om d’r te controleren op roest e.d. Gelukkig ziet het er allemaal nog prima uit. Dit eendje kan er dus nog vele jaren tegenaan!

Het is de bedoeling dat de 2cv deze zomer als vakantievervoer naar Frankrijk wordt gebruikt. Tenminste, als ik dan mijn rijbewijs heb. Druk mee bezig dus dat gaat wel lukken.
Een tijdje geleden dit forum al doorgespit op zoek naar vakantieverhalen met de 2cv. Erg leuk om te lezen! Als iemand nog nuttige vakantietips heeft of iets wat ik zeker niet moet vergeten mee te nemen, hoor ik het graag!
Ik zat zelf in ieder geval te denken aan een reserve bobine. De eend start niet zo snel als de motor warm is. Op een gegeven moment werd het zo erg dat we er iemand naar lieten kijken. De koolborstels bleken versleten te zijn. Maar nadat die vervangen zijn start ze, met warme motor, nog niet echt geweldig.
Waarschijnlijk worden de snelwegen vermeden tijdens de vakantie. Zo zie je meer en alleen maar snelwegen met de eend lijkt me geen pretje. Om niet te verdwalen gaat de tomtom ook mee. Je weet natuurlijk maar nooit met die fransen en hun 'deviation' borden. Voor de tomtom is er een maandje geleden een 12V aansluiting in gezet.
Heeft iemand hier misschien ervaring met waar je een tomtom het best neer kan leggen / hangen in een eend?
Tenslotte nog een paar foto's van het eendje