Reparatie vloerplaat en voetenbak

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 11 mar, 2010 09:57

het kan, maar ik vind het wel een beetje van je hatseflatse.

als het het deel buiten het chassis betreft zou het nog kunnen, maar als het het deel is thv het chassis dan zit je bijvoorbeeld al dat je daar geen menie kan smeren (ik bedoel dan tussen koets en chassis en als je daar gaat lassen dan brand de verf die er nu zit echt wel weg.

maar als lapmiddel is het wel voldoende natuurlijk. het is niet dat het slecht is ofzo, tis alleen niet netjes. (en ontbrak die schuimrubber strip tussen koets en chassis nou bij je? die zou ik er toch ook graag tussen hebben)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 11 mar, 2010 13:02

Makkelijker en netter is zeker anders ;-)
Maar als je de hele bak eruit haalt kun je er wel bij met de menie..
Het is maar wat je wilt.
diverse Citroens, wat anders.

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » vr 12 mar, 2010 22:28

ik heb het bij mijn huidige azu ook gerepareerd koets stond nog op het chassis.
stuur balk weg gehaald en de buiten deel wat op het chassis zit van tevoren behandeld met primer en tenkopal(teer laag voor boten)
toen rote delen weg gehaald en de deel er in gelaste en ge primert en gekit en tenko er over
je ziet het toch niet als je naast de auto staat en het is goe gedaan
nog geen roest na 3 jaar
ben nu bezig met een hele bak te vervangen op de andere azu
mischien morgen foto's
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1877
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 26 mar, 2010 21:32

He Björn, waar blijven die foto's ?
Ik heb een opslag ruimte kunnen regelen bij vrienden van mijn buren (Goede buren met goede vrienden).
M0rgen kan ik de spullen brengen en heb ik dus plaats om aan de slag te gaan. Nu zijn de originele voetenbakken voor de eend voorlopig niet leverbaar en moet ik dus imitatie delen gebruiken. Ik lees steeds dat de pasvorm hiervan niet erg goed is. Maar wat past er niet goed aan deze delen en hoe moet ik ze dan aanpassen?
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1877
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » wo 7 apr, 2010 22:23

Ik heb bijna alle verbindingen los zodat de koets van het chassis kan. Morgen nog de remleidingen los halen en de pedalen uitbouwen. Alleen nog een bout van de ophangbeugel van de uitlaat die niet los wil. In gespoten met kruipolie en morgen maar eens zien of het gaat, anders afslijpen.
De nieuwe voetenbak heb ik al in huis. Ik heb het idee dat ik de holle ruimte van de voetenbak het beste vóór montage kan behandelen met tectyl. Maar er zal dan ook tectyl komen op de delen die later in de lak komen. Kun je 2k primer spuiten over tectyl? of is de tectyl na droging goed te verwijderen?
Een andere mogelijkheid zou zijn om de hele bak in de RX5 te zetten, daarna de buitenzijde met RX10 te behandelen en dan 2k lak er over.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 8 apr, 2010 10:26

RX10 is in elke RAL kleur te verkrijgen, ik weet niet of het later nog overspuitbaar is met een andere laksoort. Ik zou even aan de leverancier een mailtje sturen!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1877
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » za 10 apr, 2010 22:24

Advies ingewonnen bij een garagebedrijf hier in de buurt. Zij adviseren om achteraf te tectyleren. Met een professionele spuit is de druk veel hoger dan bij een spuitbus en dan is het geen probleem om ook de bovenste naad volgespoten te krijgen. Als ik zover ben kan ik de spuit lenen.
Volgens mij heb ik nu alle bouten van de koets los, maar er is nog geen beweging in te krijgen. Kan natuurlijk komen doordat men bij een eerdere restauratie geen chassis band gebruikt heeft maar kit. De koets zit dus vast gekit aan het chassis. Of heb ik toch nog bouten over het hoofd gezien?
Ik heb 14 bouten uit de bodemplaten verwijderd, 4 stuks bij de verstevigings balkjes onder de vloerplaten (onder de zwarte doppen), 2 stuks onder de achterbank en 2 stuks in de achterbak. Zijn ze dat allemaal?
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 11 apr, 2010 00:01

Volgens mij heb je ze allemaal los.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » zo 11 apr, 2010 08:39

Vastgekit aan het chassis? Pfff, das fijn...
Je kunt proberen on een dunne staaldraad tussen koets en chassis door te trekken, om de kit door te snijden.
Eend voor allen, allen voor eend..

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 11 apr, 2010 10:06

haha ja vastgekit, als het goede kit is, dan kun je hard gaaan trekken. Wat je ook kunt doen is met een hobbymesje van binnenuit te gaan snijden, rondom. Als je dan de koets met krik iets omhoog krikt dan kun je elke keer een stukje verder insnijden, totdat de kit het uiteindelijk verliest.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1877
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 16 apr, 2010 22:30

Backfire, Ik heb het op deze manier gedaan, nog even wat heet stoken met een verf föhn en de hele klus viel nog best mee.
Even een ander probleem, Toen ik de koets los had, heb ik het chassis naar buiten geduwd. Ik voelde echte wat weerstand dus even door duwen. Een "knak" geluid een het probleem was over. Later ontdekte ik dat het tandwiel van de kilometertellerkabel beschadigd is. Twee tanden zijn een stukje afgebroken. Zou het nog bruikbaar zijn of toch een nieuwe proberen te krijgen?

Afbeelding
Afbeelding

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 17 apr, 2010 08:53

Ik zou dat tandwiel vervangen, als je toch naar M van B te D gaat , die zal ze wel hebben!

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1923
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » za 17 apr, 2010 09:33

Waarzijn die stukjes gebleven? In de bak? dan de olie zeker vervangen en zeven om te kijken of je alle brokken hebt. Volgende keer, oook dat tandwiel verwijderen als je de kabel los hebt en je gaat duwen.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1877
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 23 mei, 2010 23:32

Zo, een tijdje stil geweest hier maar ik heb niet stil gezeten. De koets is van het cassis geweest en de nieuwe voetenbak zit er in. Foto's volgen nog. Nu heb ik de koets weer op het cassis gezet om een referentie te hebben om de dorpel en de vloerplaat te vervangen. Vandaag de oude spullen er uit geslepen.
Nu is de binnenzijde van de dorpel aan de bak waar de achterbank op staat gepuntlast (zie foto, dorpel is hier in de lengte richting open geslepen.) In het boek "How to restore Citroen 2cv" staat dat men aan de onderzijde een plaatje verwijderd om de nieuwe dorpel weer op dezelfde manier vast te kunnen lassen d.m.v. proplassen. Volgens mij is er echter vrij moeilijk bij te komen met de lastoorts. Ook zie ik op de foto reportages hier op het forum en verder op het internet nergens dat men dat plaatje verwijderd. Mijn idee is ook dat de dorpel voldoende vast zit als deze aan de c-stijl en aan de bodem vast gelast zit. Eventueel kan er nog een las gelegd worden aan de voor zijde van de bak van de achterbank.
Graag jullie advies.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1877
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 23 jul, 2010 22:48

Ik ben druk bezig met het schuren van de koets zodat ik volgende week hopelijk kan gaan spuiten en in de bouwvak de eend weer kan opbouwen.
Nu blijkt dat er aan de bovenzijde van het voorruitframe een plastic strip zit, omdat deze gedeeltelijk los zat heb ik heb maar helemaal verwijderd. Ik vraag mij alleen af of deze strip er origineel hoort te zitten? Hij is ca 8 mm breedt en is wat dikker dan tape en zwart van kleur. De vorige eigenaar heeft hem met de koets mee gespoten.
Afbeelding
Schultenbräu das ist mein Bier !

Plaats reactie