Het ijzer onder de roest bleek nog goed te zijn, maar nadat ik 5 mm plamuur verwijderd had bleek er toch een gat in de dorpel te zitten (hier zat dus geen roest aan de buitenkant). Daarna maar eens gaan controleren hoe de dorpel aan de binnenzijde van de koets was. Ook daar was met een schroevendraaier makkelijk doorheen te steken. Inmiddels heb ik een nieuwe vloerplaat gehaald en een stuk dorpel had ik nog liggen. Bij het verder schoonmaken en weg slijpen van de vloerplaat, bleek er echter ook een gaatje in de voetenbak te zitten. Ik heb het gaatje in de voetenbak groter gemaakt zodat al het rotte materiaal weg is. Achter de plaat blijkt echter nog een plaat te zitten. Waarschijnlijk heeft men dus al een keer de voetenbak gerepareerd zonder de oude plaat weg te halen. Ook aan de onderzijde vertoont de voetenbak wat rotte plekken waar deze vast zit op de vloerplaat.
Moet ik nu de koets er af halen en een geheel nieuwe voetenbak er in lassen of kan ik volstaan met het weghalen van de slechte delen en hier nieuwe delen in lassen? Dit lijkt mij niet z'n probleem te zijn alleen hoe doe ik dat dan daar waar de voetenbak op het chassis ligt?
Aan de andere kant (bestuurderskant) heb ik met een schroevendraaier zitten steken maar lijkt de voetenbak en de bodemplaat nog hard te zijn. Alleen de dorpel heeft een rotte plek aan de binnen zijde net onder de bevestiging van het deur scharnier.
Hierbij wat foto's

Wat mij ook nog opviel is dat de koets rechtstreeks op het chassis is geplaatst dus zonder een kunststof strip er tussen.