Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 09:51
door thomaaas
Tijdens inrijden maar lkkr 98 rijden zou k zeggen!! Misschien zelfs wat tweetakt olie erdoor gooien (doe ik tenminste meestal).

Flink gassen is niet helemaal wat bedoeld werd geloof ik hoor, maar wel redelijk ver doorhalen tot je iets van 100/110 gaat ofzo en dan koppeling in en terug naar de 50, dan weer doorpoken tot de 100/110 en met koppeling weer terug naar de 50, enz enz enz.

Weet niet of dit echt werkt hoor!! Dat was alleen die theorie maar ;)

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 10:03
door Gerard2cv
Inrijden doe je op 95 zonder iets. Koud rustig aan en pas na 50km doortrekken tot de streepjes in de versnellingen en als je hem terug laat zakken naar 50.NOOIT de koppeling intrappen(onnodige slijtage en kans op loslopen van synchromeshringen)Als hij echt goed warm is graag zo snel mogelijk rijden,daar wordt hij lekker vlot van.

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 11:31
door backfire
Ik ben het voor 100% met Gerard eens.

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 11:35
door dyane_maniac
ik ook hoewel 98 absoluut geen kwaad kan!

bedrading vraagje

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 19:10
door Inge Spot
Nu de motor loopt, ga ik de boel weer dicht bouwen.
Alleen nu houd ik voor bij de motor een draad over :?

Op de foto zie je 2 draden. Een is van de linker knipperlicht, maar waar is de andere van Afbeelding

Afbeelding
http://newimages.fotopic.net/?iid=110qm ... quality=70

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 19:19
door AZL57
het manocontact?

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 21:47
door Inge Spot
Manocontact zit vast, en Inge denkt dat er altijd al een stekker los zat !? We laten het maar even zo want we hebben nog een probleempje met rijden !!

Er kleppert nog iets in de motor. Motor start wel goed en rijd prima als je weinig gas geeft of het gas los laat. Maar bij optrekken hoor je wat klepperen/rammelen. Ik weet dat een pakking van de uitlaat verkeerd om zit (laat nooit je broer helpen :evil: ) Deze ga ik eerst weer draaien, maar kan dat het klapperen veroorzaken ?? Ik heb ook het idee dat hij niet echt op toeren komt in zijn 3de en 4de versnelling. Maar door dat gerammel durf ik ook niet zo hard en ver te rijden. Voor het zelfde geld komt het gerammel door de nieuwe zuiger veren.

Klein probleem, maar moet wel even opgelost worden.

klinkt dit bekend bij iemand ??


gr Eric en Inge

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 21:55
door Peter v G
Klepdeksel te vast aangedraaid en tikt de tuimelaar tegen het deksel??
Teveel speling op de kleppen, cilinderkop niet vast gedraaid?

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 22:04
door Inge Spot
Ik ga morgen die 3 punten zeker controleren.

Kleppendeksels heb ik al vervangen door anderen, een van de vorige heb al eens moeten lassen vanwegen een gatje door de kleppen. Kleppen zijn gesteld (2x) en de koppen zouden vast moeten zitten. maar you never now.

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 22:13
door brammie
al het zand er wel goed uitgehaald :twisted: :twisted: broertje?!

Geplaatst: do 18 mar, 2010 06:46
door Inge Spot
Ha ha, Bram (ander broertje) ik heb mijn eigen blok gebruikt met zuigers en cilindes van een slopertje van mij wat nog bij je vader lag. dat MA2 blokje ligt alweer bij jullie :wink:

Geplaatst: do 18 mar, 2010 10:29
door thomaaas
Steek een slang in je oor en ga met het andere eind om het blokje heen luisteren waar het vandaag komt. Als je een stethoscoop hebt is dat nog beter natuurlijk.

Kijk ff met een andere kleppendeksel, als deze ooit te strak zijn aangedraaid kunnen ze vervormd zijn waardoor ze altijd de kleplifters zullen raken. Probeer een andere, als het dan over is moet je deze gewoon weggooien want ik heb ook een keer gewoon kapotte deksels gehad. Krijg je niet meer goed ;)

Geplaatst: do 18 mar, 2010 18:23
door Inge Spot
Hoi Thomaaas,

Dit zijn nieuwe (andere) kleppen deksels !! Ik had dat wat jij beschreef al een keer bij de hand gehad (zie 4 postings terug) Mooi rond gaatje van de stelschroef van de uitlaat klep :?
Netjes uitgeklopt en dicht gelast, heeft het nog een paar jaar gedaan. Maar het kan natuurlijk dat deze "nieuwe" deksels al een keer te strak zijn aangedraaid. Ga ik zo ie zo tjekken.

Wat ik van het weekend ga doen is:
-Aanhaal moment cilinder controleren.
-Kleppen controleren/stellen.
-Nieuwe pakking bij uitlaat.
-GumGum tussen de kachelpot/uitlaat.
-Shock kabel controleren
-4de boutje op carburateur er bij zoeken en er opdraaien (afwerking)

Iemand nog een suggestie ?? Of iemand enig idee waarom hij inhoud bij 50km/u

gr Eric en Inge


Afbeelding

Geplaatst: do 18 mar, 2010 19:20
door thomaaas
Heb je de originele koppen erop?

Zo ja, heb je de kleplifters los gehad? Hier hoort een glijlager tussen (op het asje) en als deze ontbreekt gaan je koppen gruwelijk tikken. (het kan op de korte duur niet zo heel veel kwaad maar moet wel verholpen worden). Zo nee: kijk of dit ringetje aanwezig is ;)
Goede benzine?
Klepstoterstangetjes goed om gemonteerd?
Iets in de motor?
Zit er wel olie in de kleppendeksels?
geen gereedschap dat nog ergens tussen de motor zit? Bij het stellen van de ontsteking geen boortje in het gaatje laten zitten?

Trouwens waar komt het klepperen vandaan? Ik ging er vanuit dat je het in de koppen hoorde maar weet dat eigenlijk helemaal niet zeker :lol:

Geplaatst: do 18 mar, 2010 20:00
door AZL57
Koelmantels los om de uitlaat?
Bij 50 inhouden, is je ontstekings tijdstip ok?