Pagina 2 van 5

Geplaatst: di 6 apr, 2010 10:30
door backfire
Je kunt tussen de aanzuigbuis en de kolom ook een jampotje hangen, deze werkt dan uiteindelijk als opvangbak mocht de motor te hard zuigen.

Geplaatst: ma 19 apr, 2010 10:46
door ami6
Hallo,
ik doe er ruitewisservloeistof in, mooi blauw en perfekt zichtbaar.

Greets,

Oli

Geplaatst: ma 19 apr, 2010 11:46
door Gerard2cv
Het SG.moet wel 1 blijven,dus kan je om het te kleuren beter crepepapier gebruiken,wat je eerst indoopt en de kleurstof op laat lossen

Geplaatst: ma 19 apr, 2010 15:08
door backfire
Of een beetje rode bieten sap, kleurt ook als een gek :)

Re: Onderdrukmeter.

Geplaatst: wo 4 mei, 2011 21:04
door Willem2
Gerard2cv schreef:.Een goede motor zal dan tussen de 6 en 12cm water zuigen 3 aan elke kant

Ik ben een beetje aan het experimenteren met de olievulpijp, die van mij was op, dus ik moest toch een nieuwe...

Het resultaat bij stationair toerental

Afbeelding

Is dus de lengte van het plankje, zo'n 50 centimeter, volgens Gerard moet je links en rechts bij elkaar optellen, dus dat wordt dan ongeveer een METER :shock:
Als ik gas geef zuigt ie het water naar binnen, das dan wel weer een beetje jammer :?

Dus ik kan denk ik wel concluderen dat het werkt, of is er een probleem als de motor teveel vacuum maakt?

Geplaatst: do 5 mei, 2011 06:57
door Gerard2cv
Dit lijk me een record, hij zit toch wel aan de pijlstokopening. :o :o

Geplaatst: do 5 mei, 2011 07:06
door Willem2
Ja, gewoon aan de peilstokopening. Ik zal eens een langer plankje gaan maken, dan kan ik beter testen wat hij doet bij hogere toerentallen.

Geplaatst: do 5 mei, 2011 07:48
door Gerard2cv
Het lijk me toch niet goed,De oliekeerringen kunnen naar binnen gezogen worden.
Maar buiten een fout in de vulpijp weet ik nog geen andere oorzaak.Ik blijf verzinnen.

Geplaatst: do 5 mei, 2011 12:55
door Willem2
Kan dat dan?
Het is trouwens niet een orginele vulpijp, maar een eigen bedenksel.

Even een nieuwe onderdrukmeter gemaakt, ik neem aan dat deze wel hoog genoeg is
Afbeelding
Is ruim een meter hoog 8)

Geplaatst: do 5 mei, 2011 19:13
door HB
functie van de onderdruk is zeker belangrijk te veel is ook niet goed.

en hoe heb je dat ding ontworpen dan die eigen olie vulpijp... een pijp zonder ontluchting ofzo..

Geplaatst: do 5 mei, 2011 23:35
door Willem2
Nee, want dan zou hij helemaal geen onderdruk creƫren. Ik heb de oude, hard geworden rubbers eruit gehaald en nieuwe membramen geplaatst. Die doen het blijkbaar erg goed.

Re: Onderdrukmeter.

Geplaatst: za 7 mei, 2011 09:03
door Niels
Willem2 schreef: Als ik gas geef zuigt ie het water naar binnen, das dan wel weer een beetje jammer :?
Onderstaande link komt van mijn andere hobby, maar is hier ook wel handig...

Water in je motor is niet aan te raden namelijk
http://www.mmdigest.com/Tech/vanceGage.html

Geplaatst: zo 22 mei, 2011 19:18
door ejfrolich
Ik rijdt zelf motor. Voor de sychronisatie van de carurateurs gebruik ik een CarbTune. Ik neem aan dat die de klus ook zou moeten klaren toch? Ik kan meten van 2 tot 40cm Hg.

Ernst-Jan

op toeren

Geplaatst: vr 2 dec, 2011 13:36
door Le Patron
De meeste olievulpijpen werken wel stationair, de ene wat meer dan de andere.

Van belang is ook dat die op toeren werkt, ga maar eens rijden en meten tot 6000 toeren!

Met Carb Tune meten? is dat met kwikkolom? daan zou 2 cm veel te onnaukeuring zijn.

2cm kwikkolom is volgens mij al gauw 25 cm waterkolom?

Geplaatst: vr 2 dec, 2011 18:11
door ejfrolich
Mijn carbtune heeft een schaal in cn Hg. Dit is geen kwik meter. Het werkt met uitgewogen staafjes in een lagersysteem.

Ik zal het voor de gein gewoon eens proberen. Dan zie ik gauw genoeg wat het effect is. Dit ding heb ik, als het werkt hoef ik niks te maken. En als ik lees hoeveel slanglengte nodig is dan lijkt me mijn systeem nog niet zo kansloos eigenlijk

Ik laat het wel weten.

Ernst-Jan