Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma 12 apr, 2010 16:46
door AZL57
Ja remmen stellen voor en achter kan al wat helpen.
@ Gerard. ATE is toch ook maar gewone remvloestof of niet?
Geplaatst: ma 12 apr, 2010 17:15
door Gerard2cv
Ja,ATE is ook gewone remolie,heel goed geschikt voor Duitse auto's maar
compleet ongeschikt voor Citroën.Het Franse rubber kan er niet tegen
Geplaatst: ma 12 apr, 2010 19:59
door AZL57
Aha leuk om te weten. Bedankt.
Geplaatst: wo 14 apr, 2010 20:31
door PJ'74
André Post schreef:Als je de handrem aantrekt is de pedaal dan wel hoog?
Dan is het tijd om je remmen te stellen.
Met de handrem erop staat het pedaal wel omhoog!!
Dus ik moet de remmen stellen??
Dan ga ik dat ook doen..
Als het lukt....
Bedankt Andre!
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 17:08
door MrGaussie
Hij lekt bij de achterremmen. Hoofdremcilinder was altijd goed maar achter moet ergens iets kapot zijn. Heb ook een keer oververhitte remmen gehad in de bergen en sindsdien piepen en kraken de voorste trommels na een tijdje stilstaan (troep erin). Even hard schoonremmen en dat piepen is weer weg maar helemaal goed (en veilig) is het niet..
Zie je topic bij "even voorstellen" als je je afvraagt hoe ik dat weet
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 21:48
door Hassie
Ik heb niet alles gelezen, maar heb je wel achter in de trommels gekeken of daar lekkage is???
vrgrt
Hassie.
Geplaatst: di 27 jul, 2010 09:24
door bartje2212
Hoeveel vloeistof heb je er doorheen gepompt bij het ontluchten? Er zit namelijk flink wat remleiding in je achterasbuis. Een keer je hele reservoir leegpompen (en bijvullen) lijkt me wel een must als het reservoir zelf al leeg was. Handrem werkt toch alleen op de voorwielen? trommel achter wellicht ook opnieuw afstellen?
Geplaatst: do 29 jul, 2010 16:08
door PJ'74
Dat van die achterremcilinders moet ik nog ff checken, maar hij lekt zeker bij de voorste. Die ga ik vervangen en dan de rest van de leidingen e.d. nalopen. Dan ververs ik alle remolie en ga ik ontluchten.
Tegen die tijd horen julie m'n vorderingen!
Bedankt voor jullie reacties!
Geplaatst: wo 11 aug, 2010 20:58
door PJ'74
ff een update over de voorste remcylinders:
Ik heb de bouten van de trommels losgehaald. Die zaten erg vast maar het is gelukt. Ik heb de wielen er op laten zitten anders draaide de trommel mee en kreeg ik ze niet los. Nu moeten de wielen eraf en heb ik de wagen opgekrikt en op blokken geplaatst. Ik twijfel over de plaats van die blokken. Ik heb een balkje onder de voorste chassisbalk gelegd en daar wat blokken hout onder. zie foto. Is dit wel de goede plaats of moet ik nog meer ondersteunen?? zo ja... waar doe ik dat?
Geplaatst: wo 11 aug, 2010 21:05
door PJ'74
Ook een beetje erg jammer!!! wel beetje off topic maarja...
Ik zag dat de voorste chassisbalk in de hoek is door geroest
En er zitten nog meer slechte plekken in het chassis.....
Kan dit nog gelast worden of moet er een ander chassis onder??
Dat zou een errug grote aanslag op het budget zijn
De hele hoek zit eigenlijk los...
Ik ben bang dat ik voorlopig nog niet kan rijden....
Geplaatst: wo 11 aug, 2010 21:27
door Punky
Zo'n hoek heb ik bij mijn oude chassis ooit laten vervangen, maar als de rest ook slecht is, zul je op termijn toch aan een ander chassis moeten gaan denken.
Geplaatst: wo 11 aug, 2010 22:38
door AZL57
ik zou hem onder de vooras ondersteuen zeker gezien de staat van je chasis.
Geplaatst: do 12 aug, 2010 13:16
door PJ'74
Bedankt voor jullie reactie!
Ik ben inmiddels over m'n teleurstelling heen wat betreft de staat van het chassis. Er is dus werk aan de winkel!
Hoe vervang je zo'n hoek?
Alle rotte delen eraf slijpen en dan een "nieuwe" hoek erin lassen?
Nieuwe hoek van balken maken denk ik
en een lasser zoeken....
Heb de blokken idd maar ff weggehaald! Hij staat weer op de bandjes.De aandrijfassen zijn los dus dan lijkt het me zo handiger om de motor eruit te halen, en eventueel de bak?
Staat er op het forum ook een stappenplan voor motoruitbouw?
Ik ben nog beginnend sleutelaar maar wil het wel goed doen...
Kon nog niks vinden i.d. motortopics...
Alvast bedankt!!
Geplaatst: do 12 aug, 2010 15:02
door Punky
Staat geen stappenplan van op het forum. Maar wijst zichzelf eigenlijk. Alle kabels, slangen ed loshalen van het blok en vervolgens de 4 moeren los waarmee hij aan de bak zit en je kunt hem eruit halen. Terugzetten in omgekeerde volgorde. Vergeet je iets, dan werkt ie niet.
Geplaatst: do 12 aug, 2010 18:30
door AZL57
of de motor en bak er tegelijk uithalen dan kun je ook goed zien hoe je chassis verder is. En je hebt plaats om te werken.