Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 7 apr, 2010 19:03
door thomaaas
nieuwe condensators kunnen heel slecht zijn, nieuwe puntjes hoeft niet maar je moet 'm wel afstellen!!! Maar als je zuigerveren slecht zijn kan het natuurlijk daar aan liggen, kun je inderdaad je compressie meten?

Geplaatst: wo 7 apr, 2010 20:59
door backfire
Misschien wel gewoon verbrande klep of zuigerveren, is en blijf schraal spul dat LPG. ff compressie meten is een goede optie, maar misschien moet je klok opnieuw ingeregeld worden?

Geplaatst: wo 7 apr, 2010 21:23
door thomaaas
Hoe kom je op LPG backfire? Staat dat ie n gasstang heeft en geen gastank he ;)

Geplaatst: wo 7 apr, 2010 21:27
door backfire
euh :oops:

Geplaatst: wo 7 apr, 2010 21:46
door Jaspersch
:D Ik zou eerst de standaarddingen checken:
1. ontsteking (puntjes, bougies en kabels, condensator)
2. maar als je ervan uit gaat dat dit klopt, is 't eerste wat me te binnen schiet: de carburateur???
3. het kan ook aan de brandstofpomp liggen! Loopt ze wel goed op, bijvoorbeeld, deodorant?
4. als de motor wel toeren kan maken in een andere versnelling, ligt 't dan misschien aan aanlopende remmen? Het zou namelijk wel vreemd zijn als je 80 kon rijden in de derde, maar geen 110 in de vierde versnelling (bij een vergelijkbaar toerental dus)...

succes iig.

Jasper

Geplaatst: wo 7 apr, 2010 21:47
door Yannick
Haal anders de 6 van het kofferdeksel, probleem ook opgelost :wink:

Geplaatst: wo 7 apr, 2010 21:50
door Jaspersch
En tsja, niet boven de 100 km/uur...
Reed ze eerst sneller?
Zo ja: kwestie van losrijden?
Zo nee: kan ze eigenlijk wel heel veel sneller? (zie posts Michiel...)

Een motorswissel kan helpen, al was 't maar om uit te vinden of het aan het blokje ligt.
Niet meer dan een halve dag sleutelen.

Geplaatst: do 8 apr, 2010 09:31
door TimVS
Ik denk inderdaad dat het de beste keuze is om terug een gereviseerd blokje te plaatsen.
Dat zal voor de zomer.

Geplaatst: do 8 apr, 2010 10:16
door thomaaas
Nee!
Doe nou eerst eens een grote beurt! Dat is toch geen porem, blokje in je auto leggen, jaar mee rijden, nooit de kleppen stellen ontsteking niet nalopen en dan maar concluderen dat het aan het blokje ligt. Er is niet voor niets een checklist motorproblemen, heb je die al eens nagelopen? Als je auto raar doet geef je een grote beurt, loop je alles na en het liefst daarna nóg een keer, als je er dán niet uit komt kun je het hier vragen. Nou, als het probleem zich dan nog steeds voordoet, ga dan eens compressie meten :!: of vraag het aan een eendenboer die rekent daar denk ik nog niet eens geld voor, compressie meten.

is toch zonde als zo'n blokje nu wordt afgeschreven terwijl je centrifugaalgewichtjes gewoon vastzitten ofzo :roll: