Niet boven de 100km/h
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Niet boven de 100km/h
Ik heb vandaag paar testritjes gedaan met mijn Dyane, en kom nauwelijks boven de 100 km/h. ik heb het traject in twee richtingen gereden, dus de wind heeft er niets mee te maken.
Mijn Dyane heeft een AM2 blok met een dubbeltraps solex, en ik tank altijd 98. de ontsteking staat goed.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Groeten Tim
Mijn Dyane heeft een AM2 blok met een dubbeltraps solex, en ik tank altijd 98. de ontsteking staat goed.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Groeten Tim
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
tsja, ik heb het in't algemeen zo vaak gezegd, het is maar net hoe een motor gedurende z'n leven is bereden. Mijn Dyane heeft altijd op 90-km wegen gereden en op wegen daaronder. Daardoor merk je dat ze tot ca. 90 lekker rijdt, en dan er moeite mee begint te krijgen. Bij 110 houdt het écht op.
Ook mijne is een am2 met dubbeltraps carburateur en altijd rijdend op 98.
En nee, die motor heeft nu 139.000 gelopen, waarvan 16000 bij mij, met elk jaar een nieuw oliefilter en nieuwe olie, maar echt veranderen doet de auto niet.
Ook mijne is een am2 met dubbeltraps carburateur en altijd rijdend op 98.
En nee, die motor heeft nu 139.000 gelopen, waarvan 16000 bij mij, met elk jaar een nieuw oliefilter en nieuwe olie, maar echt veranderen doet de auto niet.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Het kan aan veel dingen liggen. Geef eens wat meer info.
1 Wat is het benzine/olieverbruik bij zeg 90 km/u?
2 Heb je gewone of electronische ontsteking?
3 Wanner heb je de kleppen voor het laatst gesteld?
4 Zien de bougies er goed uit of zit er een rare aanslag op of zijn ze vet? Wanneer heb je je bougies voor het laatst vervangen?
5 Komt er rook uit de uitlaat?
6 Wanneer heb je de carb voor het laatst schoongemaakt of laten reinigen en afgesteld?
7 Sinds wanneer doet het probleem zich voor?
8 Lopen de remmen vrij of lopen ze aan?
Misschien kunnen anderen nog meer vragen stellen die naar het probleem wijzen.
1 Wat is het benzine/olieverbruik bij zeg 90 km/u?
2 Heb je gewone of electronische ontsteking?
3 Wanner heb je de kleppen voor het laatst gesteld?
4 Zien de bougies er goed uit of zit er een rare aanslag op of zijn ze vet? Wanneer heb je je bougies voor het laatst vervangen?
5 Komt er rook uit de uitlaat?
6 Wanneer heb je de carb voor het laatst schoongemaakt of laten reinigen en afgesteld?
7 Sinds wanneer doet het probleem zich voor?
8 Lopen de remmen vrij of lopen ze aan?
Misschien kunnen anderen nog meer vragen stellen die naar het probleem wijzen.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Nou ik zou al eens beginnen met kleppen stellen want dat moet echt minimaal twee keer per jaar een keer. Verder: Luchtfilter? Carteronderdruk?
Waarom komt er olie uit je uitlaat?
Met hoe lang doet het probleem zich voor: hoe lang licht het blok al in je auto en hoeveel kilometer heb je er al mee gereden?
Wintergrilletje er nog voor?
Gaskabel is niet rafelig?
Andere rare problemen zoals niet lekker op gas reageren, slecht stationair/starten?
Doe eens een grote beurt voordat je een probleem gaat posten, zie ook checklist motorproblemen
Waarom komt er olie uit je uitlaat?
Met hoe lang doet het probleem zich voor: hoe lang licht het blok al in je auto en hoeveel kilometer heb je er al mee gereden?
Wintergrilletje er nog voor?
Gaskabel is niet rafelig?
Andere rare problemen zoals niet lekker op gas reageren, slecht stationair/starten?
Doe eens een grote beurt voordat je een probleem gaat posten, zie ook checklist motorproblemen
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break