Niet boven de 100km/h

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Niet boven de 100km/h

Bericht door TimVS » za 3 apr, 2010 17:04

Ik heb vandaag paar testritjes gedaan met mijn Dyane, en kom nauwelijks boven de 100 km/h. ik heb het traject in twee richtingen gereden, dus de wind heeft er niets mee te maken.

Mijn Dyane heeft een AM2 blok met een dubbeltraps solex, en ik tank altijd 98. de ontsteking staat goed.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Groeten Tim

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » za 3 apr, 2010 17:28

carb wat verstopt?
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 3 apr, 2010 17:40

Te lege accu, handrem staat er nog op, motor versleten?

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 3 apr, 2010 19:15

tsja, ik heb het in't algemeen zo vaak gezegd, het is maar net hoe een motor gedurende z'n leven is bereden. Mijn Dyane heeft altijd op 90-km wegen gereden en op wegen daaronder. Daardoor merk je dat ze tot ca. 90 lekker rijdt, en dan er moeite mee begint te krijgen. Bij 110 houdt het écht op.
Ook mijne is een am2 met dubbeltraps carburateur en altijd rijdend op 98.

En nee, die motor heeft nu 139.000 gelopen, waarvan 16000 bij mij, met elk jaar een nieuw oliefilter en nieuwe olie, maar echt veranderen doet de auto niet.
Verbruik: Afbeelding

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » za 3 apr, 2010 19:18

Ik weet niet hoeveel km en op welke manier er gereden werd met de motor die nu in de dyane zit, maar ik gok dan op versleten accu is goed en handrem staat niet op.

Groeten

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » za 3 apr, 2010 19:37

Klepspeling al gecontroleerd?

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » zo 4 apr, 2010 11:12

kan ik nog eens controleren

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » zo 4 apr, 2010 19:45

Het kan aan veel dingen liggen. Geef eens wat meer info.
1 Wat is het benzine/olieverbruik bij zeg 90 km/u?
2 Heb je gewone of electronische ontsteking?
3 Wanner heb je de kleppen voor het laatst gesteld?
4 Zien de bougies er goed uit of zit er een rare aanslag op of zijn ze vet? Wanneer heb je je bougies voor het laatst vervangen?
5 Komt er rook uit de uitlaat?
6 Wanneer heb je de carb voor het laatst schoongemaakt of laten reinigen en afgesteld?
7 Sinds wanneer doet het probleem zich voor?
8 Lopen de remmen vrij of lopen ze aan?

Misschien kunnen anderen nog meer vragen stellen die naar het probleem wijzen.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » di 6 apr, 2010 10:23

1. geen idee :-)
2. standaard ontstekeing
3.das al lang geleden, voor dat de blok in mijn auto lag
4.zal eens kijken
5. ja blauwe, dus olieverbruik
6.vorige zomer
7.sinds de blok in den auto ligt
8. remmen lopen niet aan

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 6 apr, 2010 10:38

heb je de mogelijkheid de compressie te meten?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 6 apr, 2010 10:50

Nou ik zou al eens beginnen met kleppen stellen want dat moet echt minimaal twee keer per jaar een keer. Verder: Luchtfilter? Carteronderdruk?
Waarom komt er olie uit je uitlaat?
Met hoe lang doet het probleem zich voor: hoe lang licht het blok al in je auto en hoeveel kilometer heb je er al mee gereden?
Wintergrilletje er nog voor?
Gaskabel is niet rafelig?
Andere rare problemen zoals niet lekker op gas reageren, slecht stationair/starten?

Doe eens een grote beurt voordat je een probleem gaat posten, zie ook checklist motorproblemen
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » di 6 apr, 2010 21:14

Kleppen stellen kan ik wel eens doen,
olie kan komen door slechte zuigerveren
de motor ligt er in van vorige zomer ongeveer 4000km mee gereden
geen wintergril
en heb een gasstang

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 7 apr, 2010 07:16

Na het kleppen stellen moet je ook maar de contactpuntjes en de condensator vervangen en opnieuw afstellen. Check ook of de voorhoek van de ontsteking goed ingesteld staat. Als de fan er af ligt maak gelijk even de oliekoeler schoon.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » wo 7 apr, 2010 10:26

De ontsteking is nog vrij nieuw

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 7 apr, 2010 14:23

Dat wil niet zeggen dat de ontsteking ook goed staat. Als je het probleem wilt oplossen dan moet je met alle mogelijkheden rekening houden. En nieuwe puntjes kosten nauwelijks wat.

Plaats reactie