Restauratie 2CV6 Club 1989
Bij deze weer een update.
Ik ben inmiddels gestart met het kaalmaken/ontroesten van het chassis. Daarbij wil ik graag wat foto's met jullie delen. Ik heb het idee dat mijn chassis niet krom is, maar dat er wel iets gaande is onderhuids.
Dit is de linkerkant van het chassis:
Dit de rechterkant
En hier een overzichtsfoto
Op de laatste foto is te zien dat de bodemplaat aan de bestuurderszijde wel wat roestschade heeft.
Volgens mij is het chassis nog niet krom, maar is het wel aan het roesten van binnenuit. Wat is jullie mening?
Ik ben inmiddels gestart met het kaalmaken/ontroesten van het chassis. Daarbij wil ik graag wat foto's met jullie delen. Ik heb het idee dat mijn chassis niet krom is, maar dat er wel iets gaande is onderhuids.
Dit is de linkerkant van het chassis:
Dit de rechterkant
En hier een overzichtsfoto
Op de laatste foto is te zien dat de bodemplaat aan de bestuurderszijde wel wat roestschade heeft.
Volgens mij is het chassis nog niet krom, maar is het wel aan het roesten van binnenuit. Wat is jullie mening?
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het kan inderdaad zijn dat de buitenzijde er nog best goed uitzietl. Als de versteviging binnen slecht wordt kan hij inzakken. Dit is aan de buitenzijde te zijn aan een krom zijpaneel op de plek van het knikpunt. Op de foto is dit niet te zien. Dus dat zul je zelf even moeten bekijken/voelen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Ik vind alleen dat de linkerpoot er raar uitziet. Naar mijn weten moet het linkergedeelte van het chassis op de eerste foto, licht naar boven buigen, en niet naar beneden zoals ik hier zie.
Maak anders een foto van de gehele linker voorpoot, de voorzijde (recht van voor) en de rechtervoorpoot.
Maak anders een foto van de gehele linker voorpoot, de voorzijde (recht van voor) en de rechtervoorpoot.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Dit is een imitatiechassis. Als je wijs bent gooi je het weg en koop je een goed chassis.
Als je zo'n imitatiechassis nieuw koopt kun je het na een jaar of 5 al weggooien.
Alle tijd die je hier dus in gaat steken is zonde van je tijd...
Je kunt dan met 2 jaar weer overnieuw beginnen.
Klinkt misschien wat lomp maar het is nu eenmaal zo...
Sla voor de grap eens met vlakke hand op de boven- of onderplaat en luister dan wat je hoort. 9 van de 10 keer hoor je al roestgruis loskomen.
MOD: leverancier is niet van belang, kan per PB opgevraagd worden
Als je zo'n imitatiechassis nieuw koopt kun je het na een jaar of 5 al weggooien.
Alle tijd die je hier dus in gaat steken is zonde van je tijd...
Je kunt dan met 2 jaar weer overnieuw beginnen.
Klinkt misschien wat lomp maar het is nu eenmaal zo...
Sla voor de grap eens met vlakke hand op de boven- of onderplaat en luister dan wat je hoort. 9 van de 10 keer hoor je al roestgruis loskomen.
MOD: leverancier is niet van belang, kan per PB opgevraagd worden
Dat wou ik inderdaad nog even erbij vermelden: als ik het chassis 180 graden draai dan hoor ik een hoop gruis/rommel vallen binnenin het chassis. Ook hoor ik gekraak onder me als ik over het chassis heen loopCitroenAZU schreef:
Sla voor de grap eens met vlakke hand op de boven- of onderplaat en luister dan wat je hoort. 9 van de 10 keer hoor je al roestgruis loskomen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Klinkt als hoog tijd voor een wissel!Janwillem schreef:Dat wou ik inderdaad nog even erbij vermelden: als ik het chassis 180 graden draai dan hoor ik een hoop gruis/rommel vallen binnenin het chassis. Ook hoor ik gekraak onder me als ik over het chassis heen loopCitroenAZU schreef:
Sla voor de grap eens met vlakke hand op de boven- of onderplaat en luister dan wat je hoort. 9 van de 10 keer hoor je al roestgruis loskomen.
Citroen 2cv6 special 1986
Ik ben gister nog bezig geweest en heb nog wat foto's gemaakt waar je niet blij van wordt. Er is in het verleden al aan de auto gelast, maar dat is op een manier gedaan die mij niet zint. Over de liggers aan de voorzijde waren platen gelast en die heb ik verwijderd. Zal de foto's binnenkort online zetten.
Dan nog even wat anders: de 2CV ligt uiteraard al helemaal uit elkaar en ik heb gelezen dat je voor een chassiswissel de auto moet laten schouwen. Maar hoe moet dat nu? Moet de RDW dan per see bij mij thuis komen? En dat is voldoende?
Dan nog even wat anders: de 2CV ligt uiteraard al helemaal uit elkaar en ik heb gelezen dat je voor een chassiswissel de auto moet laten schouwen. Maar hoe moet dat nu? Moet de RDW dan per see bij mij thuis komen? En dat is voldoende?