Schokbreker montagefouten
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 28 mar, 2012 22:00
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 28 mar, 2012 22:00
Schokbreker montage tip
Hallo,
Heb hierboven nuttige dingen gelezen over schokbrekermontage. Er kan desondanks toch nog iets fout gaan...
Lees hier mijn ervaring: http://mijnautoblog.wordpress.com/2012/ ... ans-drama/
Uitlachen mag, maar tussendoor een beetje medelijden tonen is wel fijn
Auke Schouwstra (@aukeschouwstra)
Heb hierboven nuttige dingen gelezen over schokbrekermontage. Er kan desondanks toch nog iets fout gaan...
Lees hier mijn ervaring: http://mijnautoblog.wordpress.com/2012/ ... ans-drama/
Uitlachen mag, maar tussendoor een beetje medelijden tonen is wel fijn
Auke Schouwstra (@aukeschouwstra)
Op jouw foto's zie ik dat je voorschokbrekers (althans de platen waaraan ze zijn bevestigd) volkomen verkeerd gemonteerd zitten waardoor de schokbrekers idd een heeeeel korte levensduur krijgen...De platen moeten naar de veerpot toewijzen
Zie pagina 1 van dit onderwerp...
Zie pagina 1 van dit onderwerp...
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 28 mar, 2012 22:00
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 28 mar, 2012 22:00
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 28 mar, 2012 22:00
Ik twijfelde nog omdat de garagist die hier in 2005 nieuwe schokbrekers op monteerde iemand is die alleen Lelijke Eenden repareert... Heel vreemd dus dat die dit niet opmerkte.
Tja, 't is al weer zeven jaar geleden, anders zou ik er stomend naar toe rijden.
Hij heeft er trouwens ook niks van gezegd toen ik een paar weken geleden bij hem langs ging vanwege deze kwestie.
Dank voor jullie feedback,
Auke
Tja, 't is al weer zeven jaar geleden, anders zou ik er stomend naar toe rijden.
Hij heeft er trouwens ook niks van gezegd toen ik een paar weken geleden bij hem langs ging vanwege deze kwestie.
Dank voor jullie feedback,
Auke
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Re: Schokbreker montagefouten
Ik ben bezig een nieuw chassis op te bouwen en heb mijn eend jaren geleden gedemonteerd....PeterPaul schreef: Tussen de schokbrekerplaat en de schokbreker hoort geen dikke schijf. Aan de kant van de moer wel een dunne schijf.
Weet niet meer hoe het allemaal precies zat, en of het toen wel goed gemonteerd was.
Kortom: Hele verhaal is duidelijk, maar hoe zit het bij de schokbreker montage aan de achteras? Ook daar geen dikke schijf, of juist wel?
Bij voorbaat dank!
*Test 6 aug: Komt dit bericht nu wel op 'forum actueel'?*
Eendracht maakt macht.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1913
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Het gaat om die dingen met een dubbel draadeind. Daar zit het draadeind op de moer gelast, en dat geeft een niet-gladde rand. Daar moet zo'n dike ring onder, zoals gezegd met de 'uitsparing' richting chassis.
dus: ja, bij de achteras bij alle vier de plaatsen waar je de schokbreker opschuift.
Gr Rob
dus: ja, bij de achteras bij alle vier de plaatsen waar je de schokbreker opschuift.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
@Rob: Je bevestigt mijn vermoeden, bedankt!RobM schreef:Het gaat om die dingen met een dubbel draadeind. Daar zit het draadeind op de moer gelast, en dat geeft een niet-gladde rand. Daar moet zo'n dike ring onder, zoals gezegd met de 'uitsparing' richting chassis.
dus: ja, bij de achteras bij alle vier de plaatsen waar je de schokbreker opschuift.
Gr Rob
Eendracht maakt macht.
Ik heb nog een paar BOGE schokdempers liggen, die wil ik onder de eend monteren.
Nu weet ik al dat de stofkap hier naar de wielen toe moet.
Echter in de stofkap zitten aan het uiteinde ook drie gaatjes naast elkaar.
Moeten deze aan de onder of bovenzijde zitten ?
Ze zouden kunnen zijn voor afwatering of ventillatie ?
Nu weet ik al dat de stofkap hier naar de wielen toe moet.
Echter in de stofkap zitten aan het uiteinde ook drie gaatjes naast elkaar.
Moeten deze aan de onder of bovenzijde zitten ?
Ze zouden kunnen zijn voor afwatering of ventillatie ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987