Pagina 2 van 2

Geplaatst: za 7 aug, 2010 13:55
door noodles
Zo, nieuwe multimeter gehaald en alles doorgemeten... Blijkt een kabelbreuk in een kabel van de richtingaanwijzerschakelaar te zijn. Maar eens kijken waar ik een nieuwe kan bestellen...iemand nog een goed adres toevallig? De garage waar ik de Dyane heb gekocht heeft helaas nog tot begin september vakantie...

Geplaatst: za 7 aug, 2010 16:26
door AZL57
Kun je hem niet solderen?

Geplaatst: za 7 aug, 2010 17:11
door noodles
Ja, heb ik gedaan maar het bleek dat de spoel in de schakelaar ook kapot is... dus toch maar een nieuwe schakelaar.

Geplaatst: zo 29 aug, 2010 11:42
door noodles
Zo, de knippers doen het weer!
Vorige week een nieuwe schakelaar ingebouwd en toen...nog steeds niks. Daarom maar een nieuw relais gehaald en ze doen het weer! Wat me alleen opvalt is dat de knipperlichten nu heel snel knipperen (voorheen gingen ze heeel traaaaag), weet iemand hoe dit kan?

Geplaatst: zo 29 aug, 2010 12:35
door backfire
Wattage van de gebruikte lampen te hoog of relais met een lager wattage voor de lampjes. Nomraal is 2x21+4, maar ik ben pas nog lampen tegengekomen van 23W, dus even nakijken.

Geplaatst: zo 29 aug, 2010 14:57
door noodles
vreemd...de lampjes zijn allemaal 21W. Misschien dan toch het relais, staat op dat het 84W is dus dat lijkt me ook goed te zijn...

Geplaatst: zo 29 aug, 2010 14:57
door dyane_maniac
er zit altijd een behoorlijk verschil in knipper snelheid in die relais (ik bedoel zo'n aluminium buisje) geen 1 is bij mij het zelfde. die dingen werken mechanisch en kunnen dus slijten. vandaar.

Geplaatst: za 25 sep, 2010 21:07
door Michellaak
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Dyane. De lichtjes bleven branden. Geprobeerd er een nieuwe clignoteur automaat op te zetten, maar het universele exemplaar van de Primaparts hier in Utrecht deed helemaal niets. Toen ik de oude er weer terug tussen zette deed ie het ineens weer... Dat is nu een week geleden en vooralsnog werkt het gewoon weer...

Geplaatst: do 11 nov, 2010 15:30
door SPOTeend
dyane_maniac schreef:er zit altijd een behoorlijk verschil in knipper snelheid in die relais (ik bedoel zo'n aluminium buisje) geen 1 is bij mij het zelfde. die dingen werken mechanisch en kunnen dus slijten. vandaar.
Klopt ja.
Naarmate ze ouder worden gaan ze trager en knippert het controlelampje uiteindelijk niet meer mee. Buiten deden ze het nog wel.
Een ander 'metalen buisje' gemonteerd en alles werkt weer naar behoren. I.d.d. sneller dan de oude.

Die moderne relais met een plastic buitenkant hebben een extra pootje voor de massa.

Als plaats voor het relais heb ik on mijn 'A-type carrière' 3 plaatsen meegemaakt: Onder de motorkap naast de zekeringen, onder het dashboard nabij de stuurpijp en ook een keer achter de km-teller.

Geplaatst: vr 12 nov, 2010 11:40
door noodles
Uiteindelijk heb ik een 2e hands origineel relais gemonteerd, nadat het nieuwe relais na 1 week alweer de geest gaf... De knippers knipperen nu al 2,5 maand weer op normale snelheid (= lekker traag)

Geplaatst: vr 12 nov, 2010 13:18
door BasvanEerden
Bij menig DS-en knipperen ze ook langzaam

Geplaatst: vr 12 nov, 2010 14:10
door Michiel van G.
ikzelf heb een hella blokje (modern) gemonteerd, maar die knippert als een bezetene. Nuja, beter iets dan niets :P