Leuke restauratie op frans forum

huub
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door huub » vr 10 sep, 2010 11:19

Nou Huub,

Als jij dit een grondige restauratie noemt........tja wat moet ik dan nog zeggen.
Dan ben ik maar blij dat jij zo'n enorm budget hebt dat je maar meteen voor nieuw gaat

Greetz David

PS ik was 15 toen ik aan mijn eerste 2cv begon...

als jij met 15 jaar een eend vakkundig kon restaureren vindt ik dat knap.
reuze gefeliciteerd... dat doen niet veel 15 jarigen je na.

Mijn punt is dat je zo'n restauratie tegen de achtergrond moet zien van de leeftijd van de persoon en de omstandigheden.
als je een RDW keurmeester op een frans eendentreffen loslaat keurt hij 99,9% van de eenden af.

De Franse ct en daarmee de Franse eendrijders hebben ze nu eenmaal iets andere normen als wij hier in ons landje.
In dat licht is dit voor plaatselijke begrippen een heel grondige restauratie.
Ik ben ruim een maand per jaar in frankrijk, en zo'n beetje mijn hele vriendenkring daar rijdt eend. zo'n restauratie als deze kom ik eigenlijk nooit tegen.
Dan is het in mijn ogen goedkoop om hier te gaan roepen dat het niet aan jouw normen voldoet.

Ook wel lekker makkelijk ook om hier een mening te ventileren over mijn werk.

groet,
Huub

( ben nu natuurlijk héél benieuwd naar de perfecte restauratie waar jij sinds je 15 jaar mee bezig bent. )

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » vr 10 sep, 2010 11:49

Laatst gewijzigd door David op vr 10 sep, 2010 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 10 sep, 2010 11:53

Hoi heren,
Er hoeft geen slotje op een topic vanwege een verschil in mening.

Volgens de een z'n normen is het wellicht een flutrestauratie, volgens een ander z'n normen misschien 'best oké, misschien is het voor de eigenaar zijn beste kunnen, gezien zijn kennis van techniek en zijn budget (hij is 19).

Ieder mag daarover zijn mening hebben. Als het maar op een nette en respectvolle manier gebeurt.

Daarvoor hoeft niet gesneerd of uitgedaagd te worden, er hoeft dus m.i. ook geen slotje op.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » za 11 sep, 2010 15:53

het belangrijkste is dat je lol hebt aan je eend en dat ie (weer) rijdt, toch? ;)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 11 sep, 2010 16:03

Nja als er dingen zijn aan je restauratie waarvan je zelf denkt dat je het goed hebt gedaan maar wat niet veilig blijkt te zijn (los van of dat hier het geval is), zoals bijvoorbeeld een lasnaad die niet goed zit, dan is het echt wel belangrijk dat iemand je daar op wijst. Ik wil ook zeker niet dat mensen zich daar niet meer over durven uitlaten; op dit forum kun je heel veel van elkaar leren ;) Wel moet je natuurlijk respect hebben voor elkaar en er moet inderdaad helemaal niet gesneerd of uitgedaagd worden. Dan vind ik dat je op dit forum op de verkeerde plek bent. Dit geld zowel voor degene waar kritiek op wordt uitgeoefend als degene die kritiek levert ;)

Dus: heb respect voor elkaar, maar sta ook open voor kritiek. Je kunt er veel van leren!! :D
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » za 11 sep, 2010 19:55

thomaaas schreef:Nja als er dingen zijn aan je restauratie waarvan je zelf denkt dat je het goed hebt gedaan maar wat niet veilig blijkt te zijn (los van of dat hier het geval is), zoals bijvoorbeeld een lasnaad die niet goed zit, dan is het echt wel belangrijk dat iemand je daar op wijst. Ik wil ook zeker niet dat mensen zich daar niet meer over durven uitlaten; op dit forum kun je heel veel van elkaar leren:D
Een waar woord!!

Wat we misschien ook nogal eens vergeten, is dat dit forum een vrij hoge kwaliteit heeft.
Er staat inmiddels een schat aan informatie op, en als je daarin een beetje graaft en zoekt kun je (ook als beginner) op een vrij hoog niveau instromen. Dat is (zoals Huub ook al verteld heeft) niet overal het geval. 'Onze' normen liggen dan ook wat anders.
En, ja. Dan kan het hier dus voor komen dat iemand (hier) gecorrigeerd wordt. Gelukkig maar!

Maar laten we ook niet te spastisch doen. Er rijden nog relatief veel 2CV's rond op deze aardkloot. En wie vandaag een eend opknapt, rijdt over 5 jaar misschien wel rond in een leasebak. En dan is het gewoon de beurt aan de volgende. Oók op zijn manier.
Echt verprutsen, in de zin van reddeloos verloren, is een 2cv niet gauw. Tenzij je helemaal niets doet natuurlijk :wink:

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » za 11 sep, 2010 19:56

Toen ik 19 was ging zo een eend in de ijzerbak bij het EI. Niet meer te redden heette dat.
En als je niet een paar honderd gulden had voor een andere dan kon je met pur, hout en glasvezelmatjes toch best weer lang doorrijden.
Respect was er voor de lassers, dat waren de echte mannen.

Nu zou ik het ook niet meer zo doen, al is de bankirai (op maat geschaafd) als voorbalk in een buitensluiterdak langer meegegaan als de eend zelf.

Wat mij nog steeds verbaast op dit forum dat men echt volkomen verrotte eenden in no time weer oplapt en netjes in de lak zet.
chapeau!
tweeceevees zijn leuk!

Plaats reactie