Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 23 aug, 2010 07:48
door AZL57
contactpunten meten tussen de stekker die erop zit en de massa. Je kunt de puntjes met de hand open en dicht doen. Dan kun je meten of er contact is. Punten moeten in gesloten stand staan om te beginnen.
Is de positie van de ontsteking goed? Zit de stekker goed op de puntjes, soms hangt ie alleen aan het kunststof kapje. Hoeveel volt blijft er over als je start?
Geplaatst: ma 23 aug, 2010 16:16
door brum91
Oke zal het allemaal eens uitproberen of ik iets kan vinden.
Maar ik heb al een paar keer gehoord en gelezen dat het misschien beter is dat ik eerst de cilinderkoppen er af te hale om te kijken of er geen roest in zit van de inlaat spruitstuken, dus ik denk dat het dan tog maar beter is om dat als eerste te doen

Maar kan ik het motorblok gewoon laten zitten of kan ik hem beter uitbouwen
Maar nu even een andere vraag weet iemand van jullie waar ik het beste onderdelen kan krijgen liefs een beetje in de buurt ( limburg ergens )??
Geplaatst: ma 23 aug, 2010 16:25
door Eminence Grise
weer een Limburgse eendrijder... steeds meer kandidaten voor een limbo-meeting..
je hebt een pmmetje...
Geplaatst: ma 23 aug, 2010 17:23
door Yannick
Je kan het blok laten zitten om het spruitstuk te demonteren. Al loont het na 25 jaar stilstand misschien wel de moeite om de staat van motorsteunen en versnellingsbaksteun te controleren. En heb je enig idee in welke staat de koppeling is?
Als een blok zo lang stilstaat is het sowieso aangeraden om alle pakkingen en rubber delen (brilrubbers!) te vervangen. Het is dikwijls leuker sleutelen met het blok op een werkbank dan in de auto.
Geplaatst: ma 23 aug, 2010 20:04
door AZL57
Een scheutje olie in iedere cylinder lijkt me inderdaad ook geen luxe na een zo lange stilstand. Na het schoonmaken, want anders plakt alle zooi uit het spruitstuk erin.
Zou de auto misschien geen compressie meer hebben door klevende zuigerveren?
Geplaatst: wo 20 okt, 2010 08:52
door badmuts
Jammer dat dit onderwerp is stilgevallen.
12 volt meten op de - van de bobine is normaal (de bobine geleidt de +12v van het contactslot), maar op het moment dat de contactpuntjes sluiten zou je daar even nul volt moeten meten. Zodra de puntjes daarna weer openen zou er een vonk moeten zijn.
Compressie kun je meten, maar gebrek aan compressie is niet de reden voor geen vonk, wel een reden voor niet starten

Geplaatst: wo 20 okt, 2010 09:33
door achtpeter
Cilinders demonteren als je geen vonk krijgt lijkt me wat ver gezocht. Pas op dat je niet straks 20 ingrepen hebt geprobeerd en met een steeds langere rij problemen en vragen komt te zitten. Eén probleem tegelijk aan pakken is veiliger.
Geplaatst: wo 20 okt, 2010 11:49
door Kulio
Als je 12 V spanning op de bobine hebt moet je een vonk krijgen, tenminste als de bobine, de bobinekabels en de bougies goed zijn. Check even of je een vonk hebt. Zo ja ga je verder zoeken naar correcte benzinetoevoer en werking van de carb.
Check of de sproeiers niet verstopt zijn.