Help nieuwe 2cv rijder met problemen
Help nieuwe 2cv rijder met problemen
Hallo 2cv rijders
Ik mag nu eindelijk met een 2cv rijden.
Nu mag ik de eend van mijn opa hebben om hem op te knapen en om er veel plezier mee te hebben. Het is een 2cv4 van 1971 die mijn opa in 1973 gekocht heeft en is altijd in de familie gebleven.
Maar ik wilde hem na 26 jaar stil gestaan te hebben weer eens kijken of hij nog wilde starten, had er wel nieuwe olie in gedaan en alles even na gelopen, maar helaas hij vonkte niet meer .
Wat ik allemaal heb geprobeerd is
- Alles door gemeten op de bobine heb ik op de + en - heb ik 12 v.
- Een andere bobine geprobeerd.
- De contactpuntjes na gekeken gingen gewoon open en dicht, had ze ook schoon gemaakt.
- Andere bougie en kabel´s geprobeerd
- Een andere accu hielp ook niet
Zelf had ik eens gedacht aan de condensator
Maar kan dat? Zijn er mensen die er misschien er iets meer van weten?
Ik mag nu eindelijk met een 2cv rijden.
Nu mag ik de eend van mijn opa hebben om hem op te knapen en om er veel plezier mee te hebben. Het is een 2cv4 van 1971 die mijn opa in 1973 gekocht heeft en is altijd in de familie gebleven.
Maar ik wilde hem na 26 jaar stil gestaan te hebben weer eens kijken of hij nog wilde starten, had er wel nieuwe olie in gedaan en alles even na gelopen, maar helaas hij vonkte niet meer .
Wat ik allemaal heb geprobeerd is
- Alles door gemeten op de bobine heb ik op de + en - heb ik 12 v.
- Een andere bobine geprobeerd.
- De contactpuntjes na gekeken gingen gewoon open en dicht, had ze ook schoon gemaakt.
- Andere bougie en kabel´s geprobeerd
- Een andere accu hielp ook niet
Zelf had ik eens gedacht aan de condensator
Maar kan dat? Zijn er mensen die er misschien er iets meer van weten?
-
- Gebruiker
- Berichten: 149
- Lid geworden op: do 9 apr, 2009 14:45
- Locatie: vlijmen
startproblemen
En heb je al gekeken of de bougies vonken??
En komt er wet benzine,aan de carburateur,
Na al die jaren van stilstaan,kan de membraam van de benzinepomp ook lek zijn.
Ik ben benieuw hoe het aflooft,en het eendrijden je bevalt.
SUCCES
En komt er wet benzine,aan de carburateur,
Na al die jaren van stilstaan,kan de membraam van de benzinepomp ook lek zijn.
Ik ben benieuw hoe het aflooft,en het eendrijden je bevalt.
SUCCES
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Om te beginnen, Welkom op het forum.
Inderdaad. Even naar alle toevoeren kijken.
Benzine: Slang aan de carb lostrekken en starten. De benzine moet er gutsend uitkomen.
Ontsteking: Bougie loshalen en de schroefdraad tegen het blok houden om massa te maken en starten. Als ie vonkt, dan werkt de ontsteking.
Na 26 jaar stilstand kan het ook een vuile carb zijn. Deksel kun je makkelijk verwijderen en dan met carb reiniger binnenzijde reinigen en sproeiers demonteren en doorblazen.
Het is trouwens mogelijk dat er vuiligheid in je cilinders is gekomen. Spruitstukken kunnen vanaf de binnenzijde roesten. Persoonlijk zou ik hem niet zo starten en eerst even de koppen demonteren om te kijken of daar alles op orde is. Een kras in je cilinders heb je zo.
Inderdaad. Even naar alle toevoeren kijken.
Benzine: Slang aan de carb lostrekken en starten. De benzine moet er gutsend uitkomen.
Ontsteking: Bougie loshalen en de schroefdraad tegen het blok houden om massa te maken en starten. Als ie vonkt, dan werkt de ontsteking.
Na 26 jaar stilstand kan het ook een vuile carb zijn. Deksel kun je makkelijk verwijderen en dan met carb reiniger binnenzijde reinigen en sproeiers demonteren en doorblazen.
Het is trouwens mogelijk dat er vuiligheid in je cilinders is gekomen. Spruitstukken kunnen vanaf de binnenzijde roesten. Persoonlijk zou ik hem niet zo starten en eerst even de koppen demonteren om te kijken of daar alles op orde is. Een kras in je cilinders heb je zo.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Hij heeft een losse startknop dus hij heeft maar 2 pinnetjes op het contactslot
Maar daar licht het ook niet aan want ik had het al eens doorverbonde
vanwege dat ik de sleutel niet meer omgedraaid kreeg ( had de sleutel nodig voor de tankdop open te krijgen) maar hij doet het nu weer.
Het geke vind ik dat hij op de bobine gewoon 12v heeft
Maar daar licht het ook niet aan want ik had het al eens doorverbonde
vanwege dat ik de sleutel niet meer omgedraaid kreeg ( had de sleutel nodig voor de tankdop open te krijgen) maar hij doet het nu weer.
Het geke vind ik dat hij op de bobine gewoon 12v heeft
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Zijn het de originele contactpunten?
Misschien biedt vervangen wel soelaas (oxidatie enzo, slecht massacontact)
Starten met een testlamp parallel met de ontstekingsdoos (dus spanning nemen door één kabel tussen het min-stekkertje van de bobijn te steken, de andere op de massa) kan aantonen of de puntjes nog doen wat ze moeten. Je testlamp zou aan en uit moeten gaan.
Misschien biedt vervangen wel soelaas (oxidatie enzo, slecht massacontact)
Starten met een testlamp parallel met de ontstekingsdoos (dus spanning nemen door één kabel tussen het min-stekkertje van de bobijn te steken, de andere op de massa) kan aantonen of de puntjes nog doen wat ze moeten. Je testlamp zou aan en uit moeten gaan.
1977 Mehari
test eens even met een multimeter of of lampje of de contactpunten ook werken. Open en dicht gaan wil niets zeggen, ik heb zelfs al eens een probleem gehad met nieuwe exemplaren die lang gelegen hadden. Open en dicht maar geen stroom. (inderdaad oxydatie) voorzichtig met fijn waterproof papier opschuren. Of nog beter gewoon nieuwe contactpunten en condensator halen bij automaterialen zaak kost niet veel)
diverse Citroens, wat anders.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk