Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 31 aug, 2010 12:26
door Wammes Waggel
Voor mijn duidelijkheid:
Octaangehalte heeft te maken de ontbrandingstemperatuur?
En lood in de benzine toch met het feit dat lood in die vorm een smerende werking heeft?
Geplaatst: di 31 aug, 2010 12:42
door Willem2
Jesper schreef:
Een "S6-blok" bestaat niet.
Dat is dan ook weer waar, er wordt bedoelt een A06/664 blok. De toevoeging S6 staat achter het model van de eend, bijvoorbeeld "Special S6"
Geplaatst: di 31 aug, 2010 15:13
door Gerard2cv
S6 staat voor de wettelijke bepaling over hoe een auto schoon is,
S6 was Spontaan volgens de norm van 1986
K9 was door een Kathalisator in 1989
E2 was de norm van Europa in 1992,hier om een geregelde kath.met Lambda sonde.
Geplaatst: di 31 aug, 2010 15:23
door Jesper
Gerard2cv schreef:S6 staat voor de wettelijke bepaling over hoe een auto schoon is,
S6 was Spontaan volgens de norm van 1986
K9 was door een Kathalisator in 1989
E2 was de norm van Europa in 1992,hier om een geregelde kath.met Lambda sonde.
Gerard, dankjewel.
Groet van
Jesper
Geplaatst: di 31 aug, 2010 19:02
door Willem2
Nicky schreef:Volgens mij is dat bij de A06/664 (loodvrij) motor toegevoegd als demping van het geluid.
Maar die beugels bedoel ik idd. Al kan ik met niet voorstellen dat ze het geluid zouden dempen.
Geplaatst: wo 1 sep, 2010 10:56
door Jesper
Daar heb ik geen ervaring mee. Ik ken mensen die met AZU's en AZAM's
op loodvrije euro 95 rijden zónder loodvervanger. Maar ik zou het nooit
iemand adviseren. Ik denk dat iedereen dat zelf moet afwegen.
Groet van
Jesper
Geplaatst: wo 1 sep, 2010 12:39
door PJ'74
Gerard2cv schreef:S6 staat voor de wettelijke bepaling over hoe een auto schoon is,
S6 was Spontaan volgens de norm van 1986
K9 was door een Kathalisator in 1989
E2 was de norm van Europa in 1992,hier om een geregelde kath.met Lambda sonde.
Weer wat geleerd!!
bedankt!!