Brilrubbers vervangen

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Brilrubbers vervangen

Bericht door Willem2 » do 26 aug, 2010 20:54

Ik ga binnenkort de brilrubbers vervangen, moet ik dan eerst de olie uit het blok laten lopen?
Tips zijn uiteraard welkom :D
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 27 aug, 2010 06:46

Nee hoor Willem,Wel dezelfde type gebruiken als erop zit en de kop voorzichtig monteren om de pijpjes niet te beschadigen

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5228
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 27 aug, 2010 10:29

zet iets onder de kop want daar loopt wel olie uit als je de klepdeksel demonteerd. Een boterkuipje past er altijd mooi onder .
diverse Citroens, wat anders.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » vr 27 aug, 2010 22:41

Thanks, binnenkort eens aan de slag!
Eend voor allen, allen voor eend..

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 30 aug, 2010 22:56

Net alvast een kant vervangen. Ik vind het alleen raar dat de kop en de cilinder aan elkaar vastzaten met een soort van beugel. Omdat ik een van de schroefjes niet los kreeg moest ik de zuiger uit de cilinder halen. De cilinder zag er nog prima uit, hoonsporen nog goed zichtbaar en geen krassen of iets dergelijks.
Wat een gefreubel om de zuiger weer terug te krijgen zeg, veren gingen op zich wel, alleen die olieschraper.... Het lijkt wel of ie te groot was :?

Maar het is gelukt, alleen lijkt me die beugel die de kop met de cilinder verbind niet echt nodig. Is het noodzakelijk dat ik 'm terugplaats?
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5228
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 31 aug, 2010 00:44

Heb je een foto van die beugel? ik neem aan dat je niet de olieleiding bedoeld?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 31 aug, 2010 06:24

Die beugel zat er bij mijn blok ook op. Heb ik er bij de montage ook afgelaten. Zag er ook de voordelen niet van in. De meeste blokken hebben dit ook niet.

Ami heeft al zeker 1000km zonder gereden. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 31 aug, 2010 06:56

AZL57 schreef:Heb je een foto van die beugel? ik neem aan dat je niet de olieleiding bedoeld?
Ik zal vanavond wel effe een foto schieten.
Eend voor allen, allen voor eend..

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » di 31 aug, 2010 08:04

Volgens mij is dat bij de A06/664 (loodvrij) motor toegevoegd als demping van het geluid.

Afbeelding

Afbeelding
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 31 aug, 2010 09:11

Nicky schreef:Volgens mij is dat bij de A06/664 (loodvrij) motor toegevoegd als demping van het geluid.
Loodvrij waren de blokken al eerder, deze zijn geschikt voor octaan 95, en als je blaadje goed lees zelfs voor 91.
Eend voor allen, allen voor eend..

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 31 aug, 2010 09:54

Willem2 schreef: als je blaadje goed lees zelfs voor 91.
dus echt niet, heb t 1 keer getankt op vakantie (met mijn S6 blok) ik had niet goed opgelet.... maar pingelen, echt niet normaal meer, dus daarna bij ieder tankstation de eend afgetankt met 98.

greetzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » di 31 aug, 2010 10:49

rusty schreef:dus echt niet, heb t 1 keer getankt op vakantie (met mijn S6 blok) ik had niet goed opgelet.... maar pingelen, echt niet normaal meer, dus daarna bij ieder tankstation de eend afgetankt met 98.

greetzzzzzzzzzzzz
Een "S6-blok" bestaat niet.

Het standaard A06/635-blok loopt het best op 98 octaan , maar verdraagt
ook 95, als je maar niet volbeladen lange stukken plankgas gaat rijden.

Een A06/664-blok is ontworpen voor 95.

En inderdaad, loodvrij kunnen ze allemaal aan, al jaren.

Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » di 31 aug, 2010 11:26

Ik zal de volgende keer alleen maar het motortype noemen.
Kennelijk was mijn antwoord weer goed voor allerlei andere discussies.
De vraag ging over die plaatjes achter de cilinderkop bij een A06/664.

P.S. een A06/664 is geschikt voor loodvrij, dus wat is het probleem.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » di 31 aug, 2010 11:33

Nicky schreef:P.S. een A06/664 is geschikt voor loodvrij, dus wat is het probleem.
Dat is dus het misverstand! In principe kunnen alle motorblokken loodvrij rijden.

De A06/664 heeft een lagere compressieverhouding en is daardoor geschikt voor
95 octaan i.p.v. het standaard vereiste 98 octaan.

Maar je bent niet de eerste die hier op het forum "loodvrij" en "octaangehalte" door
elkaar gooit. ;-)

Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » di 31 aug, 2010 11:50

Motoren van voor 1970 hebben wel loodvervanger nodig.
Zie ook: http://www.2cv.nl/alledag/vraagbaak.html
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Plaats reactie