Pagina 2 van 2

Geplaatst: za 4 sep, 2010 06:59
door Gerard2cv
Toen ik nog geen CO tester had, was het de motor warm draaien of rijden en dan eerst het toerental instellen (gasklep) en dan met de CO schroef het hoogste toerental zoeken. Als het daarna te veel afweek,begon je weer overnieuw.

Geplaatst: do 3 apr, 2014 14:04
door Mart
Door de uitbouw van LPG i.v.m. de nieuwe MRB maatregels gaat de RDW de CO2 meten en wil ik absoluut geen gedoe hebben en het risico lopen terug te moeten komen omdat zij vinden dat de CO niet goed staat.

Geeft benzine 98 een lagere CO2 uitstoot dan 95 en zou het zin hebben iets E85 bij te voegen voor de zekerheid?

Geplaatst: do 3 apr, 2014 14:20
door dyane_maniac
Volgens mij maakt dat niet heel veel uit. Misschien kun je ergens bij een APK station vragen of je de co meter er even in mag hangen dan weet je het. Maar ze zouden toch bij de rdw wel even zo behulpzaam willen zijn de co bij te stellen?

Geplaatst: do 3 apr, 2014 14:40
door RobM
ja hoor, in Zwolle wel. Ik ging voor omnummeren en APK: CO2 te hoog. De keurmeester: draai maar even aan de stelschroef. Wel even zelf een schroevendraaier meenemen en zelf draaien.

Ook zo voor de koplampen; sleutel 17 (of 19, welke was het ook) meenmen, kan je bij de lichtbeeld- controle de lampen precies goed zetten. ook nier: zelf doen.

Gr Rob

Geplaatst: do 3 apr, 2014 20:57
door martijntje
het verschilt dus duidelijk per RDW. Een poos geleden in Roosendaal aan de hand gehad dat ik voor 1 koplamp die niet goed was afgesteld (tijdens het rijden toch naar beneden getrild) terug moest komen. Niets zelf afstellen, want volgens de keurmeester was het geen doe het zelf garage!