Pagina 2 van 18

Geplaatst: ma 1 nov, 2010 19:15
door AZL57
twee bouten door de achterkant van de HRC eruithalen (onder de motorkap tegen het schutbord) dan ligt ie los. Reservoir zoals gezegd zijdeling wegdrukken. Niet bang zijn het breekt niet af het schiet gewoon uit de rubbers. Maar zoals gezgd iets eronder houden want de remvloeistof loopt er dan uit.

Geplaatst: ma 1 nov, 2010 19:57
door engbokho
Waarschijnlijk heeft deze Ak nog een reservoir dat met een grote platte steeksleutel moet worden losgemaakt!

Geplaatst: ma 1 nov, 2010 22:13
door AZL57
Ik heb even op de foto gekeken en inderdaad een enkel systeem met schroefbaar reservoir zoal ENGBOKHO zegt., maar de rest blijft hetzelfde ;-)

Geplaatst: ma 1 nov, 2010 22:27
door hvdh
AZL57 schreef:Ik heb even op de foto gekeken en inderdaad een enkel systeem met schroefbaar reservoir zoal ENGBOKHO zegt., maar de rest blijft hetzelfde ;-)
Goed gezien!! Is inderdaad schroefbaar reservoir maar verder volg ik gewoon je aanwijzingen.

Geplaatst: zo 7 nov, 2010 20:32
door hvdh
björn schreef:je koets zit in de kabine vast op de bodemplaten die 6kant moeren kun je niet missen, dan heb je de balken onder de laadvloer daar zit hij ook vast en waar de 4 schokbrekers vast zitten op het op je chassis daar boven zit hij ook vast met vier 6kant bouten en als ik me niet vergis is het net als elke een allemaal met dop maat je 11. Als je je brandstof tank er uit haald kun je er 1 zien.als je er voor staat rechts onder de balk en links net zo de voorste zitten onder de bodemplaat.
Allemaal losgehaald - ook die achter de brandstoftank - en toch blijft de koets vastzitten. Het lijkt wel of de koets'vastgeplakt' zit (vooal achterzijde). Vergis ik mij of zie ik wat bouten over het hoofd?
AZL57 schreef:Ik heb even op de foto gekeken en inderdaad een enkel systeem met schroefbaar reservoir zoal ENGBOKHO zegt., maar de rest blijft hetzelfde ;-)
Geen beweging in te krijgen! Is het soms een omgekeerde schroefdraad?

Geplaatst: zo 7 nov, 2010 21:35
door 2cvpieter
helemaal achter zit hij ook vast , bijna niet te zien , looplamp,

met diezelfde looplamp kun ook de moer van rem stof resevoir zien als die er zit, en je hebt een zeer platte sleutel nodig , mij is het gelukt met waterpomp tang heel voorzichtig

Geplaatst: zo 7 nov, 2010 22:09
door engbokho
hvdh schreef: Geen beweging in te krijgen! Is het soms een omgekeerde schroefdraad?
Nee is gewoon schroefdraad. Idd platte steeksleutel en goede mep met hamer. Let op de koperen ring onder het reservoir.

Geplaatst: ma 8 nov, 2010 15:10
door AZL57
En ja de afdicht strips tussen carrosserie en chassis gaan nogal eens plakken. Gewoon een flinke duw omhoog is normaal voldoende om het spul los te krijgen. Met een hoop gekraak en bladderende roest ;-)

Geplaatst: di 9 nov, 2010 22:44
door Erasmo
En bijbehorende hartverzakking :P

Geplaatst: do 2 dec, 2010 21:55
door hvdh
Gelukkig is de koets los gekomen. Er was 1 onwillige bout die alles op z'n plaats hield. Met pijn en moeite los gekregen en ... zonder hartverzakking, gekraak en bladderende roest! Pfff.
Voorlopig maar even zo laten staan.

Omdat het nu echt te koud in de garage wordt, maar begonnen met het schoonmaken van (kleine) onderdelen. Lekker in een verwarmde werkplaats. En het geeft meteen voldoening.
Begonnen met Wis-Was-Installatie en zoals jullie kunnen zien is dat geen overbodige luxe. Alles uit elkaar, poetsen met wasbenzine en nu nog even schuren, verven en weer in elkaar.

AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: do 2 dec, 2010 22:49
door AZL57
netjes. En had de magneet gewerkt?

Geplaatst: vr 3 dec, 2010 17:39
door hvdh
AZL57 schreef: Had de magneet gewerkt?
Ja, uitstekend. Gewoon uitschuiven, magneetkop buigen en ronddraaien. Ping, te pakken.
Als ik in de buurt ben, doe ik hem door de bus.
Bedankt.

Geplaatst: vr 3 dec, 2010 18:26
door AZL57
dat is prima ik ziet het wel.

Geplaatst: vr 3 dec, 2010 18:39
door hvdh
Even een technische vraag over het motorhuis van de ruitenwissers.

Aan het huis zit een smalle buigzame strip bevestigd. Loopt van een van de bevestiging punten van de motor naar het chassis (geloof ik).

Vraag is:
- wat is de functie?
- maakt het uit waar/hoe hij geplaatst wordt?

Geplaatst: vr 3 dec, 2010 18:44
door Tom Duckpower
Massastrip. Gaat van 1 van de bevestigingspunten naar een van de bouten waarmee de steun van de motor op de koets zit geschroefd.