Pagina 2 van 2
Geplaatst: za 16 okt, 2010 22:31
door Geert
Nou , ik heb vanmorgen geoefend op oud plaatwerk van de 2CV ( o,6mm) en op zincor plaat ( 0,8 mm) en op blanke plaat .
Ik heb horizontaal, verticaal en lassen op de kop gemaakt en HET LUKT!!
Stand 5 op de Cebora 155 , twee of drie seconden gaat prima!
Volgens mijn zoon is dat veel te hoog ( stand 5) maar voor mij werkt dat echt goed.
Ik heb naderhand de lassen getest door ze met een puntlasbeitel los te bikken, maar dat gaat maar met veel moeite.
Natuurlijk alle proplassen met het proplas-mondstuk gedaan. In ieder geval : Cebora 155 stand 5 , draad ongeveer 5,5 , en twee tot drie seconden lassen.
Wel even het oude plaatwerk ontdoen van roest en lak met een lamellenschijf.
Oh , en plaatwerk goed laten aansluiten met griptang of lijmtang !!!
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 11:44
door backfire
Als je dan als laatste nog je lamellenschijf in de kliko gooit en dan een 3m scotch en brite borstel haalt om te ontroesten, dan ben je helemaal goed op weg.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 11:50
door renate
Mooi dat het lukt Geert, succes met het laswek.
En inderdaad met die scotch en brite borstel werkt het geweldig: Schoon en blank zonder schade of krassen.
Greetzz Renate.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 12:22
door backfire
En niet alleen mooi schoon, maar je haalt tenminste niet te veel materiaal weg van het toch al zo dunne eenden blik
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 13:05
door dyane_maniac
wat zijn dat voor dingen? doe het zelf altijd (voorzichtig) met een lamellenschijf maar idd wordt het materiaal dan wel dun
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 13:08
door Geert
Waar krijg je die Scotch 3 M huppeldepup schijven ??
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 19:03
door renate
bij de betere automaterialenzaak.
Ze zijn er in diverse diktes en diameters.
Greetzz Renate.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 22:25
door Geert
OKE,
Bedankt voor de tip(s)
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 23:42
door Rossero
Je hebt ook goedkopere zwarte, die zijn harder maar werken ook prima. Een staalborstel voor op de boormachien werkt ook goed, krast wel wat en niet even grondig, maar die kan weer in de hoekjes komen. Gister tot die conclusie gekomen bij een oude DS
Geplaatst: ma 18 okt, 2010 13:11
door Boudewijn
renate schreef:bij de betere automaterialenzaak.
Ze zijn er in diverse diktes en diameters.
Greetzz Renate.
Je hebt deze schijven voor op de boormachine en voor op de slijpmachine. Mijn ervaring is dat de slijpmachine te veel toeren maakt en de schijf daardoor snel slijt.
Geplaatst: ma 18 okt, 2010 16:17
door dyane_maniac
ik heb een slijptol (bosch, niet mn favo merk, maar doet het goed) met instelbaar toerental. kan iedereen zo'n ding aanraden! dan kun je dus ook met lamellenschijf redelijk veilig slijpen. ook voor in hoekjes ed erg fijn om net een lager toerental te werken. iik gebruik de maximale stand nauwelijks.
Geplaatst: ma 18 okt, 2010 16:57
door backfire
Ik heb ook zo'n slijptol alleen dan van van Cranenbroek, kost iets van 18 Euro. Is inderdaad fijn, maar werk het meeste met de kleine slijptol. Voor de 3m gebruik ik de boormachine.