startprobleem

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
jjrietman
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 17 mei, 2009 23:05
Locatie: Rijsenhout

Bericht door jjrietman » zo 17 okt, 2010 11:30

Kulio schreef:Was dat 120 km gemeten met TomTom of 120 km op de teller?
Het schijnt dat de teller van de eend beter is dan die van de hedendaagse auto's.
Wij hebben afgelopen zomervakantie op de teller 4297 km afgelegd, terwijl die op de GPS 4306 had afgelegd. Dat is dus 2 promille verschil. Lijkt me dat de teller van de eend dus redelijk geijkt is.
JJ
- 2CV6 Club (1982) cuivre indien (AC334)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 17 okt, 2010 11:37

Sorry maar daar moet ik je toch corrigeren, mijn hyundai geeft de km stand ook goed aan in vergelijking met mijn "HenkHenk", maar de km teller zelf wijkt 10 km af. Ik bedoel dus, dat de gereden km's volgens je tandwielteller niet hoeven overeen te komen met de aangegeven snelheid van je naald.

Gebruikersavatar
jjrietman
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 17 mei, 2009 23:05
Locatie: Rijsenhout

Bericht door jjrietman » zo 17 okt, 2010 11:42

@backfire: dan heb ik dus geluk.
Bij alle snelheden loopt de meter gelijk met de Nüvi.
Ik heb niet zo'n "HenkHenk".
Maar ik had een half jaar geleden al meer gelezen hier op 't forum dat de tellers redelijk goed zijn. Vandaar mijn opmerking.
Terug naar 't topic dan maar weer.
JJ
- 2CV6 Club (1982) cuivre indien (AC334)

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » zo 17 okt, 2010 13:54

120 op teller ervoor, na de andere carbu nog maar 110 op de teller.

in vergelijking met de gps zit er slechts een verschil van 5km/h op mijn teller, wat me redelijk lijkt.

maar het wat trager rijden is niet echt mijn grootste zorg, echter wel dat ze slecht blijft starten.

heb nu wat met de sproeier van de 2de trap gespeeld en morgen wat test rijden.

mvg

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » di 19 okt, 2010 00:27

hallo,

even een update, heb nu een andere sproeier secundair en nu rijdt mijn wagen terug 120 op de teller, echter starten blijft moeilijk :(

houd jullie op de hoogte

groeten

badmuts
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
Locatie: Eexterveenschekanaal
Contacteer:

Bericht door badmuts » wo 20 okt, 2010 08:31

Ik las even terug en zag dat je 10.000 km met je blok hebt gereden sinds de revisie. Dan wordt het dus weer tijd voor kleppen stellen. Als al het andere goed is (ontsteking, lucht, brandstof) helpt niks zo goed tegen beroerd starten als kleppen stellen. Heb je ook problemen met warm starten?

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » wo 20 okt, 2010 15:44

kleppen zijn al gesteld, ik doe elke 5000km een groot onderhoud omdat ik dag dagelijks met mijn wagen in alle omstandigheden moet rijden.

momenteel start ik als volgt:

2 maal pompen met het gaspedaal -> 10 seconden w8en -> choke 1/4 open -> starten

eerste keer starten wil ze niet

tweede keer slaat ze aan

doorstarten helpt niet, en regelmatig ben ik iets langer aan het sukkelen

heb de bougiekabels wat ingekort aan de bobijn, het rubber was te lang en het lijkt o fdat er slecht contact was.

en nu maar hopen dat ze blijft starten ...0

mvg

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » ma 8 nov, 2010 22:33

even een update

startprobleem werd terug erger, momenteel heb ik mijn 123 buitengekeild.... en terug contactpunten gemonteerd. ze start nu zoals een zonnetje. bij deze is het opgelost :p

mvg

Bert

Mart
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 17 jul, 2010 23:26

Bericht door Mart » ma 6 dec, 2010 15:38

Dus hopelijk niet meer "pompen" ?

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » di 7 dec, 2010 06:21

Normaal gesproken loopt de motor beter met een 123. Het zou heel goed kunnen dat de 123 niet goed afgesteld stond.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 7 dec, 2010 16:34

Of dat er iets mee aan de hand is. Je kunt die altijd terugsturen, voor zover ik weet is hun garantie prima.
diverse Citroens, wat anders.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 7 dec, 2010 22:05

ik ben erg tevreden met de 123, alleen niet met het afstellampje. ik stel mijn 123 met een stroboscoop en daar kun je echt een behoorlijk verschil mee bereiken. (verder vind ik het grootste voordeel is dat je niet elke keer die stomme puntjes hoeft te vervangen. daar heb ik nl een hekel aan)

btw ik start mijn eend trouwens anders. niet pompen, choke volledig (!) uit, starten en eigenlijk bijna meteen als ie loopt, choke half terug en dan een tijdje (zeg een paar minuten, afhankelijk of je veel moet stoppen of gelijk de snelweg opkacheld).

en wbt die snelheid, ik heb altijd meegekregen dat de top erg afhankelijk is van je nokkenas. er zaten nog een flinke tolerantie op de nokkenassen. als je het geluk hebt een goede te hebben, moet een eend makkelijk 120-130 (op de teller, 110-120 op tomtom) kunnen rijden (bij rechte weg, weinig wind en de tijd om die snelheid te halen). andere veel voorkomende oorzaak van lagere topsnelheid zijn kleine (standaard?) sproeiers. maar goed, hier betaal je wel de prijs van een behoorlijk straffer benzine verbruik.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie