conversie naar Charleston geel zwart
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Er komen achter ook gordels in mijn eend. Heb hem dus zowiezo nodig.
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Bij mijn 57ers zit die balk ook niet. En mijn 67er had er ook geen. 

diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik denk ook wel dat hij niet perse nodig is chassis is szelf dragend, alleen voor mij wel ivm de gordels.
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Heb nog even fotos terug gekeken en er zat indd een extra losse draad aan de lichtschakelaar onder het zelfde schroefje als het groot licht. Die zal dan voor het indicatielampje op het dashbord zijn.
Toch handig om overal fotos van te maken.
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Toch handig om overal fotos van te maken.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
inderdaad, tegenwoordig geen probleem meer en kan heel handig zijn!
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De extra draad op de foto was niet voor groot licht. Die draad zit bij het dimlicht. Waarschijnlijk voor een mistachterlicht geweest.
Ik ga de grootlichtverklikker aansluiting zelf maar. Toevoegen.
Ook heb ik een intervalschakelaar voor de wissers besteld nu kan ik die gelijk netjes achter het dashbord inbouwen.
Ook een draad voor achterruitverwarming ontbreekt. Bedacht ik nog.
Als iemand nog een idee heeft wat ik misschien over het hoofd zie hoor ik het graag nu kan ik het nog simpel aanpasen of toevoegen. Ik wil graag een mooie complete origineel ogende draadboom en niet straks losse draden bij moeten knutselen.
Ik ga de grootlichtverklikker aansluiting zelf maar. Toevoegen.
Ook heb ik een intervalschakelaar voor de wissers besteld nu kan ik die gelijk netjes achter het dashbord inbouwen.
Ook een draad voor achterruitverwarming ontbreekt. Bedacht ik nog.
Als iemand nog een idee heeft wat ik misschien over het hoofd zie hoor ik het graag nu kan ik het nog simpel aanpasen of toevoegen. Ik wil graag een mooie complete origineel ogende draadboom en niet straks losse draden bij moeten knutselen.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2684
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Mogelijk een Franse kabelboom?
Mijn Dyane heeft ook geen verklikkerlichtjes voor de knipperlichten en groot licht. De Nederlandse exemplaren hadden die er wel in zitten omdat dat hier wel verplicht was.
Mijn Dyane heeft ook geen verklikkerlichtjes voor de knipperlichten en groot licht. De Nederlandse exemplaren hadden die er wel in zitten omdat dat hier wel verplicht was.
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Alarmlichten? Is denk ik al wel voorbereid.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Alarmlicht komt er op inderdaad. Er zit een stekker voor en ik heb de originele schakelaar gekocht. De doorverbinding bij de stekker verwijderd anders schijnt de motor te blijven lopen als je het alamlicht aan hebt.
Vanavond bij een kennis geweest om het glijlager van het stuurhuis pas te maken. De binnenmaat van het lager was 27.7mm de tandheugel 28.2. We hebben de ring in de draaibank laten draaien en met een slijpsteentje in de dremel de binnenmaat 0,5mm groter gemaakt. Paar keer passen en meten nu zit hij er strak op.
Hij zat opgesloten tussen 2 nokjes en niet met een klinknagel. 1 nokje heb ik weggeslepen. Daar moet ik morgen even een klein las puntje leggen
Ik snap niet hoe anderen dit doen je zou verwachten dat zn lager gewoon past.
Vanavond bij een kennis geweest om het glijlager van het stuurhuis pas te maken. De binnenmaat van het lager was 27.7mm de tandheugel 28.2. We hebben de ring in de draaibank laten draaien en met een slijpsteentje in de dremel de binnenmaat 0,5mm groter gemaakt. Paar keer passen en meten nu zit hij er strak op.
Hij zat opgesloten tussen 2 nokjes en niet met een klinknagel. 1 nokje heb ik weggeslepen. Daar moet ik morgen even een klein las puntje leggen
Ik snap niet hoe anderen dit doen je zou verwachten dat zn lager gewoon past.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag echt lekker bezig geweest.
Stuurhuis zit weer in elkaar. Hij loopt lekker soepel en spelings vrij. Toch blij dat ik het lager heb vervangen.
Ook gelijk de smeernippel gemonteerd.
Het chassis is weer rollend. Alleen de werkvoorbereiding was niet goed, had geen stuurkogelhoesjes dus dat moet nog een keer los.
De wiellagers voor zijn ook gelijk gemonteerd. Hij staat nu op 4 nieuwe wiellagers.



Stuurhuis zit weer in elkaar. Hij loopt lekker soepel en spelings vrij. Toch blij dat ik het lager heb vervangen.
Ook gelijk de smeernippel gemonteerd.
Het chassis is weer rollend. Alleen de werkvoorbereiding was niet goed, had geen stuurkogelhoesjes dus dat moet nog een keer los.
De wiellagers voor zijn ook gelijk gemonteerd. Hij staat nu op 4 nieuwe wiellagers.



Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik heb het ding destijds ook pas gemaakt met een slijpsteentje en een dremel, had niet eens een draaibank. Glijlager paste inderdaad voor geen meter, raar dat die dingen zo verkocht worden.
Heb het toen ook met laspuntjes vastgezet.
Toen de Eend uiteindelijk klaar was en gekeurd moest worden zat er op een of andere manier toch nog speling op en stuurde de boel veel te zwaar. Balen en vervolgens maar diep in de buidel getast en in Zutphen een gereviseerd stuurhuis gekocht. De kitcarboer in Ophemert heeft daarna nog een nieuwe draagarm en fusee geplaatst en toen was het goed....
Eendracht maakt macht.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Door de draaibank te gebruiken blijft de ring rond met slijpen. Het viel nog aardig tegen dat staal van de glijring is knijter hard.
We zijn 2 uur bezig geweest voor hij paste.
We zijn 2 uur bezig geweest voor hij paste.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Der Franzose levert wel deze lagerringen in verschillende diktes.
Eerst had ik er 1 die juist te ruim zat, uiteindelijk een aantal verschillende maten besteld, zo duur was het nou ook weer niet.
Eerst had ik er 1 die juist te ruim zat, uiteindelijk een aantal verschillende maten besteld, zo duur was het nou ook weer niet.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De buitenmaat was niet het probleem die is inderdaad in verschillende maten te koop. Ik had die opgemeten met een micrometer.
Het probleem is de binnenmaat. Bij der fransoze is die 27.5mm staat er bij mij tandheugel is echter 28.2mm dik dus past er niet omheen. Ze zijn daar wel stuk goekoper zie ik. Ik moest 25 euro betalen voor die ring.
Het probleem is de binnenmaat. Bij der fransoze is die 27.5mm staat er bij mij tandheugel is echter 28.2mm dik dus past er niet omheen. Ze zijn daar wel stuk goekoper zie ik. Ik moest 25 euro betalen voor die ring.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De schakeling voor de ruitenwisser interval is gesoldeerd. Heb een behuizing getekend en geprint met de 3d printer.
Het onderbakje is geprint de deksel en trekontlasting zijn nu aan het printen dat duurt nog ff.
Nu nog de draden ik zet er van die stapelbare AMP stekkers aan dan kan ik de 12v van de voltmeter gebruiken en de originele schakelaar overbruggen zonder de originele draadboom aan te passen.



Het onderbakje is geprint de deksel en trekontlasting zijn nu aan het printen dat duurt nog ff.
Nu nog de draden ik zet er van die stapelbare AMP stekkers aan dan kan ik de 12v van de voltmeter gebruiken en de originele schakelaar overbruggen zonder de originele draadboom aan te passen.



