Pagina 11 van 91

Geplaatst: ma 5 feb, 2007 09:18
door backfire
Zo en gisteren de andere kant van de velgjes afgelakt. Vanavond even aftapen. Nu hoop ik dat ze luchtdicht zijn, want anders moet ik binnenbanden zien te regelen. Ik vermoed dat 145 maat ook wel bruikbaar is in een 155 band. Ik moet zeggen dat het toch wel een vermoeiende klus is hoor, dat spuiten. Komt natuurlijk omdat ik het niet gewend ben.

Binnenkort maar eens nieuw chassis bestellen, zodat ik die ook in dezelfde kleur kan zetten.

Helemaal vergeten te vermelden, maar gisteren ook maar eens alle bouten bij elkaar gezocht. Deze week beginnen met voorwerk schoonmaken, inventariseren, registreren en dan zo snel mogelijk naar d'n passiveerder. Mooi alles weer geel laten passiveren.

Geplaatst: ma 5 feb, 2007 10:04
door Green-Duckman
Passiveren???

Geplaatst: ma 5 feb, 2007 10:48
door backfire
Yep passiveren,chemische behandeling, kan in de kleur geel, zwart en blauw. De beste kwaliteit is zwart, omdat ze daarvoor zilver gebruiken en we weten allemaal dat edelmetaal bijna niet roest.

En het kost niet veel, per 15KG ongeveer 30 Euro.

Geplaatst: ma 5 feb, 2007 12:48
door Jeffrey's-Turps-Anas
heee, je velgen zijn mooi geworden!!! Mooie kleur ook!
Ik ben heeeeeeeeel nieuwsgierig naar het resultaat van het passiveren!!!!!
Wat ga jij er voor een voorwerk aan doen??
Ik ben er nu ook momenteel mee bezig....met de inventarisatie van de bouten en moeren dan.....deze moeten ook weg voor te laten passiveren.

Geplaatst: ma 5 feb, 2007 13:55
door backfire
Voorwerk isse simpel,

boormachine in de bankschroef, 1e klas roterende staalborstel (deze hebben 3x zo veel draden als die goedkope zooi en gaan 5 x langer mee). Dan elk boutje ff over de borstel om verf, vet, vuil en loszittende roest er af te halen. De fijne roest wordt door de behandeling weg gehaald.

Tijdens schoonmaken moet ik ook nog inventariseren.

PS de kleur is RAL 1015, daarvoor heb ik 2K industrie lak gebruikt. De sikkens REDOX PUR GLOSS. Verfsysteem bestaat uit 2 blikken, 1 blik verf en 1 blik verharder, samen vormt dit 1 liter. Prijs is ongeveer 38 euro per liter. Het mooie van dit spul is, is dat je het kunt spuiten, maar ook aanbrengen met kwast of roller.

Geplaatst: ma 5 feb, 2007 23:57
door backfire
Als je bezig bent met een restauratie, denk je natuurlijk na over het verlengen van de vreugde. Dus soms haal je het in je hoofd prijzen op te vragen.

Dus ik prijs opgevraagt voor kataforese behandeling van mijn koets.

Tadaa:
Uw koets kan gereinigd worden voor 1000 euro ex
KTL-behandeling aanvullend 1250 euro ex

Aaaaargh, rikketik, tik, ......... tik.

Geplaatst: di 6 feb, 2007 16:28
door thomaaas
wat is kataforese? Kan r op google en wiki nix van vinden :oops:

Geplaatst: di 6 feb, 2007 16:33
door Punky
Gebruik je Google Friesland ofzo??? gebruik de ABN versie eens.

Eerste Hit op het woord: Kataforese
http://www.loalak.nl/nederlands/watiskataforese.html

:lol:

Geplaatst: di 6 feb, 2007 16:43
door thomaaas

Geplaatst: di 6 feb, 2007 22:01
door backfire
Ik denk ook wel dat ze er in friesland ook wel wat van af weten :D zoiets denk ik. hehe.

korte uitleg.
kataforese:
in water gedragen vefdelen welke een statische lading verkrijgen. Net zoals poedercoaten hecht de verf dan aan het kale metaal. Voordeel met deze methode is dat het ook in holle ruimtes kan komen en daar aan het blanke metaal hecht. Daarna gaat het ook de oven in van 180 graden net zoals met poedercoaten.

Geplaatst: di 6 feb, 2007 22:15
door thomaaas
Ja dankjewel! Ik had t wel gelezen via punky's link alleen, maar toch bedankt ;)
Enneeh, het is niet in Friesland, maar in het Fries, verder was t 'n perfecte vertaling!

Geplaatst: di 6 feb, 2007 22:22
door backfire
was al aan het twijfelen ;)

Geplaatst: do 15 feb, 2007 18:17
door backfire
Sfeer fotooke

Afbeelding

de flip over versie.

Geplaatst: di 20 feb, 2007 14:55
door backfire
Een beetje lekker gemaakt door de mooie tekeningen van Olli heb ik een beetje gemod en een paar mooie ideeen op gedaan.

Ondertussen al de site gevonden voor de tankdop en bedrijf gevonden die siliconen slang op maat heeft / maakt.

Mijn broer heeft mij gisteren ook overtuigd om voorin toch een bank te monteren ipv 2 stoelen. Van binnen wordt de eend nl redelijk old skool met een knipoog naar GPS/TFT en dat soort comfort.

Het liefst maak ik achterlichten van led verlichting, maar je zit ook met verplichte refelctor, dus nog steeds XM achterlichten in gedachten. Dus als iemand een oud setje over heeft :?

Geplaatst: zo 4 mar, 2007 00:02
door backfire
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is fase 1 afgerond.
Bij Mark een gebruikte ovale buis gehaald (jammer dat je geen nieuwe had Mark, was toch mooier geweest) en deze gebruikt om de rotte stukken te vervangen.

De rechterzijde was maar een klein stukje. Na het lassen van de buis hebben we een nieuw stuk koker er in gelast. We hebben zo veel mogelijk de orginele koker van Citroen laten zitten. Deze is van betere kwaliteit. Ook de kriksteun gaan we gebruiken van de oude koker.

De linkerzijde was er erger aan toe qua buis. Hier hebben we een groter stuk moeten vervangen. Voor de stevigheid hebben we een prop er in gelast. Na de boel uitgemeten en uitgelijnt te hebben de buis vast gelast. Uiteindelijk ook hier een nieuwe koker gemonteerd en ook hier komt de orginele citroen kriksteun in.

Uiteindelijk hebben we alleen de rechter koker gebruikt om beide zijden te repareren. De helft hebben we daar nog van over.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding