backfire schreef:Kleine opmerking, althans bij mijn eend van 87, de kit zat wel degelijk over de primer, niet op kaal ijzer,
okay, heb je gelijk in, maar dat dunne zwarte laagje is ook niet echt tegen water bestand.
backfire schreef:maar zoals Douwe aangeeft, na zoveel jaar heeft die zijn beste tijd wel gehad. Dus lekker alle kit wegsteken, boel in de epoxy (zoals Yannick ook aangeeft) en vervolgens goeie 3m kit terug. Daarna de boel in de primer en aflakken.
juist!
backfire schreef:Kit vervangen bij een eend is niet slim, want je moet voorvertinnen en met lood afwerken, helaas zit er in dat voorvertinspul de nodige bijtende stoffen. In de vele randjes die een eend heeft zou ik het niet gebruiken. Klein beetje lucht en vocht er bij en het ijzer rot nog harder dan dat het normaal al zou doen.
waarom is kit vervangen bij een eend niet slim? dit is toch nogenoeg eender als bij een dyane? vertinnen ed is leuk, maar dan moet je idd zeker weten dat het schoon materiaal is. ik zou, als alle kit weg is, de naadjes vullen met rls (of rx spul) iig spul dat in de roest gaat zitten. dit is geen wonderspul, maar het sluit iig de aanwezige roest (die je niet wegkrijgt) af. (sterker nog het pentreert in de roest)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction