Pagina 11 van 18

Geplaatst: ma 14 nov, 2011 11:59
door hvdh
Oke Gerard. Dus zal ik de remmen open moeten maken en nakijken/schoonmaken.
Probleem is dat ik dat nog nooit gedaan heb.

Is dat zelf goed te doen?
Heb ik speciaal gereedschap nodig?
Moet ik ergens speciaal op letten?
Heb je een duidelijke handleiding?

Geplaatst: ma 14 nov, 2011 12:32
door Gerard2cv
Remmen terugstellen,
Middelste dop uit de ronde moer halen
Moer 44 losmaken
trommel met schroevendraaiers of bandijzers eraf halen
ps.Als de dop kapot gaat zijn er nieuwe te koop

Geplaatst: ma 14 nov, 2011 17:01
door hvdh
Oke, ga het gewoon proberen en hoop dat het lukt.

Is de schroef geborgdt?

Geplaatst: di 15 nov, 2011 06:39
door Gerard2cv
Nee,maar hij zit in de ring waar je de dop heb uitgehaald en daar moet de dop 44 wel inpassen.Meestal wordt er een schuine rand aangeslepen.

Geplaatst: di 15 nov, 2011 10:16
door achtpeter
De moer waar dopsleutel 44 op past, is meestal wel geborgd met een enkel stuikje. Even terugtikken voor je kracht gaat zetten. Bij hergebruik de linker- en rechtermoer omwisselen.

Geplaatst: vr 18 nov, 2011 17:54
door hvdh
achtpeter schreef:De moer waar dopsleutel 44 op past, is meestal wel geborgd met een enkel stuikje. Even terugtikken voor je kracht gaat zetten. Bij hergebruik de linker- en rechtermoer omwisselen.
Waarom linker- en rechtermoer omwisselen?

Ga hem eerst maar openleggen (wacht op sleutel 44 ;-)) en zie wel wat ik tegenkom. Weet overigens niet waar ik naar moet kijken om het op te lossen, maar denk ga de handboeken doorspitten om het te leren.
Voor nu even een paar foto's van mijn chassis. Hij staat weer op z'n wielen. Ik ben erg tevreden!!

Veerpotten op z'n plek (dank voor uitleg hier), nieuwe benzineleiding, originele schokbrekers (met mooie gele merktekens), remleiding, nieuwe rem/benzine klemmen, rubbers nieuw, assen schoongemaakt, kantelmessen met flink vet en originele asbouten weer gebruikt. Tot slot een paar bussen RX voor het betere bling, bling-werk.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Geplaatst: vr 18 nov, 2011 20:40
door AZL57
Mooi laat de carrosserie maar weg, anders zie je al dit mooie werk niet meer ;-)

Geplaatst: za 19 nov, 2011 06:58
door Gerard2cv
Als je na het terugtikken van de borgjes de moeren weer op dezelfde plaatsen zet zal je dus op dezelfde plaats moeten gaan borgen.Vandaar wisselen van kant,dan krijg je een nieuwe borgplek.

Geplaatst: ma 9 apr, 2012 16:56
door hvdh
De werkzaamheden aan mijn AK hebben even stilgelegen, maar ben zaterdag weer eens lekker aan de slag geweest met een smerig werkje.

Heb het blok schoongemaakt (m'n handen zijn nog steeds zwart) door eerst de dikke smurrie te verwijderen met harde kwast en diesel. Daarna flink met water afgespoeld en vervolgens met Dasty ingespoten (citroengeur!!!).

Spul lekker laten inwerken door rustig een kop koffie te drinken en daarna alles nog een keer afgespoten.

Ik ben dik tevreden met het resultaat.

AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: ma 9 apr, 2012 18:25
door Geert
Ziet er netjes uit, ga je die motor nog reviseren?

Geplaatst: di 10 apr, 2012 14:21
door hvdh
Geert schreef:Ziet er netjes uit, ga je die motor nog reviseren?
Nee, ik ga hem niet reviseren (hoop ik). Het blokje draaide netjes toen ik hem eruit takelde en hoop dat hij het straks gewoon weer doet.

Natuurlijk vernieuw ik onderweg wel gewoon wat nodig/zinvol is aan bv rubbers, pakkingen, filter enz.

Ook de verschillende beplating van het blokje spuit ik opnieuw om alles netjes te krijgen.

Geplaatst: ma 21 mei, 2012 17:21
door hvdh
Zaterdag mijn spruitstuk onderhanden genomen en flink kaal gemaakt met de staalborstel.
Vervolgens ontvet met wasbenziene en in dunne laagjes zwart gespoten met hitte bestendige verf.
Met dank aan David is het goed gelukt! Ik ben zeer tevreden.

Afbeelding

Geplaatst: di 12 jun, 2012 13:48
door hvdh
Langzaam aan komt alles weer op z'n plaats, maar soms weet ik het even niet. Daarom hulp gevraagd.
Waarvoor is het z-vormige beugeltje dat aan de bevestigingsbout van dynamo zit? Voor de duidelijkheid een foto.
Wordt daar iets aan bevestigd en zo ja, wat?
Afbeelding

Geplaatst: di 12 jun, 2012 13:58
door Tom Duckpower
Claxon...
is volgens mij een beugeltje wat normaalgesproken op een dyane(blok) zit..

Geplaatst: di 12 jun, 2012 14:03
door David
Ik weet het niet 100% zeker maar het zou het volgende kunnen zijn:

Je hebt voor de bevestiging van de dynamo een steun vanaf de voet van de olievulpijp naar de dynamo.
Met die steun stel je ook de V snaar af, desbetreffende steun is er in een korte en een lange uitvoering.
Het extra steuntje wat er bij jou op zit lijkt een eigen aanpassing om de boel te kunnen bevestigen, kijk eens wat steun er bij jou aanzit, misschien een korte terwijl dat nu een lange moet zijn en dan heb je dat stukje niet meer nodig....

Volg je me nog :?

Nogmaals ik weet het niet 100% zeker maar ik vermoed dat dat het is.