Pagina 12 van 21
rempedalen
Geplaatst: ma 11 nov, 2013 11:45
door theoenmarion
Zaterdag, in afwachting van de spuiter, even maar eens wat onderdelen van de zolder gehaald. Lekker schoon gemaakt en zo nodig een likje verf gegeven! Zo ook de rempedalen met hoofdremcilinder. Ziet alles weer als nieuw.

Re: rempedalen
Geplaatst: ma 11 nov, 2013 12:45
door bebe
theoenmarion schreef:Zaterdag, in afwachting van de spuiter, even maar eens wat onderdelen van de zolder gehaald. Lekker schoon gemaakt en zo nodig een likje verf gegeven! Zo ook de rempedalen met hoofdremcilinder. Ziet alles weer als nieuw.

Ziet er netjes uit.
Mijn hoofdremcilinder met pedalen ligt nu zo'n 3 jaar in de schuur. Werkte 3 jaar geleden nog goed.
Wat is nu wijsheid?
Hoofdremcilinder demonteren en van revisiesetje voorzien, of gewoon weer monteren en hopen dat ie nog steeds goed is?
Of is het de beste optie om meteen maar een nieuwe aan te schaffen?
Geplaatst: ma 11 nov, 2013 13:00
door theoenmarion
Mijn hoofdremcilinder heeft nu ook ruim 2 jaar op de zolder gelegen! Ik ga er van uit dat de rubbers niet zijn uitgedroogd. Ik heb er toen aardig wat LHM remolie in gedaan. Reviseren moet je niet aan beginnen. Als het lekt kun je beter een gereviseerde halen bij iemand. De hoofdremcilinder demonteren is maar even werk. Ik neem de gok dat alles werkt.
Spuiter
Geplaatst: di 26 nov, 2013 21:03
door theoenmarion
Hij staat klaar bij de spuiter.
Dinsdagavond gaan we hem ophalen.

Geplaatst: wo 27 nov, 2013 08:02
door RobM
mooi. Wel een lichte kleur groen!
Gr Rob
Geplaatst: wo 27 nov, 2013 11:14
door theoenmarion
QqIk heb even een cosmetische vraag!
Wordt het ventilatierooster in de kleur van de auto gespoten, of gewoon zwart? Dus net als het dashboard.
Voor alle duidelijkheid, ik bedoel niet de klep maar het rooster.( honingraat )
Geplaatst: wo 27 nov, 2013 11:38
door RobM
was bij mijn eend bruin,
heb ik zwart gespoten.
Gr Rob
Geplaatst: wo 27 nov, 2013 12:36
door theoenmarion
Klopt. Volgens mij hadden de oude types de verwarmingsdelen ( potten/ ventilatorhuis enz) bruin. Die heb ik ook allemaal zwart gespoten. Ik dacht dat dit rooster misschien zichtbaar was vanaf de klep, en leek mij dan wel mooi net als de klep in de kleur mee te spuiten.
Bedankt voor jou advies.
Spuiter
Geplaatst: wo 4 dec, 2013 16:18
door theoenmarion
Dinsdagavond de eend weer opgehaald van de spuiter.
Eind van de week ga ik bezig met de opbouw.
Eerste een beginnen de kabelboom er in te prutsen denk ik.
iemand nuttige tips wat dit betreft of andere tips bij de opbouw?

[/img]
Geplaatst: wo 4 dec, 2013 17:00
door voeteir
dat ziet er goed uit.
Mijn tip is kalm blijven en niet overhaast te werk gaan.
Veel succes.
Geplaatst: wo 4 dec, 2013 17:44
door theoenmarion
voeteir schreef:dat ziet er goed uit.
Mijn tip is kalm blijven en niet overhaast te werk gaan.
Veel succes.
Dat is mijn plan ook, gewoon rustig aan beginnen.
Ik wil proberen om hem in begin zomer 2014 klaar te hebben. Dat moet toch lukken, denk ik.
Wordt de koets ook nog vastgezet aan het chassis bij de achterbumpersteunen? Hoe zit dat gemonteerd?
Geplaatst: wo 4 dec, 2013 21:41
door RobM
eerst de voorruit er in, dan de koets op het chassis. Kan je er veeeeel beter bij.
en inderdaad; rustig an.
De koets zit niet vast aan de achterbumpersteunen, wel vlak bij de achterbumpersteunen. Er zit daar een gaatje in het chassis. Daar schuif je zo'n 2CVMoer-klemmetje M7 op, chasissband over het chassis en dan zit er als het goed is in de bodem van de kofferbak vlak tegen de achterste rand twee gaatjes. Misschien zitten die er bij jou niet omdat je daar nieuw plaatwerk hebt? Op de foto iets hogerop lijken daar geen gaatjes te zitten.
wel heel mooi geworden! Is je contactslot nu ook wit?
Gr Rob
Geplaatst: wo 4 dec, 2013 21:57
door theoenmarion
Klopt Rob, bij mij zitten er geen gaten in de kofferbodem. Ik zal dus de gaten er vanaf de onderkant in moeten boren. In het chassis zitten idd gaten voor de bumpersteunen en gaten voor de bodem.Ik wilde eigenlijk eerst het instrumentenpaneel en dashbord enz. monteren en de ramen als laatste. Is dat niet makkelijker. Ik dacht dat ik overal beter bij kon zonder de ramen!
Wat bedoel je nu met of mijn contactslot ook wit is?
Geplaatst: wo 4 dec, 2013 22:17
door RobM
eerst de ruit, dan het dashboard
anders is het erg lastig aan het touwje te trekken waarmee je het raamrubber goed moet krijgen.
Er zijn natuurlijk meer wegen die naar rome leiden, maar in genoemde volgorde is het wel makkelijker.
Op de foto lijkt het net of je stuurbuis en contactslot meegespoten zijn. Vandaar de vraag.
Gr Rob
Geplaatst: wo 4 dec, 2013 22:59
door theoenmarion
Nee, de stuurkolom is nog gewoon zwart. Wat jij ziet is nog de verpakking van de spuiter.
Is het met de ruit erin niet lastig om het instrumenten paneel enz te monteren?