Punky's Motorrevisie

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 30 dec, 2007 16:24

Ik heb besloten het stuurhuis met rust te laten. Heb hier geen problemen mee gehad en ook nooit iets over gehoord bij een apk. Is wel naar gekeken. Wat goed is hoeft niet open toch.
Vandaag wel weer de armpjes teruggeplaatst. Moeren zitten er ook weer op, weet alleen niet hoe strak deze precies moeten. Volgens de vraagbaak vast en dan 1/6 slag terug. Maar er zit een veer achter dus wat is vast. Weet iemand anders hoe strak deze moeten?

Afbeelding
Bewust nog niet geborgt ivm aandraaien van de moeren. :wink:

En vandaag bij de plaatselijke autowasplaats de versnellingsbak onderhanden genomen met Dasty en de hogedrukreiniger!!! :lol:

Afbeelding
Vuile bak die al 15min in de Dasty stond te weken.

Afbeelding
Schoon en sleutelbaar. Nu nog even de bakolie vervangen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 30 dec, 2007 21:09

Blijft wereldspul dat Dasty. Ik heb er ook veel profijt van voor die paar eurootjes :)

Ziet dr lekker schoon uit weer!

Die boutjes hoeven niet muurvast, staat er geen aanhaalmoment voor genoemd in een werkplaatshandboek?
Loslopen kunnen ze nooit want zijn dmv dat plaatje geborgd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 31 dec, 2007 00:10

Nee maar ze moeten niet vast, ABSOLUUT GEEN AANHAALMOMENT, anders komt er wrijving op je stuurkogels te staan en slijten ze als de ziekte. Je moet ze aandraaien tot je "voelt" dat 'het schoteltje raakt. Dan 1/6e slag terug en de splitpen erin. ;) Absoluut niet te strak stellen, levensgevaarlijk!! :idea:

Alleen Dolf, waar heb jij een veertje dan? k heb al meer dan eens zo'n sturkogel eraf gehaald maar er zat bij mij geen veertje in... Of zit 'ie zeg maar aan de andere kant van de stuurkogel? [zeg maar aan de stuurhuiskant] ? :shock:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 31 dec, 2007 11:19

yep.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 2 jan, 2008 22:03

Ok Merci. Zet ik hem morgen nog 1/6 slag terug.

Veertje zit inderdaad aan de andere kant.
PuNk RoCK LosEr

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » wo 2 jan, 2008 22:40

Mooie foto's,alles weer lekker fris van de dasty,mooi spulleke idd :wink:
~:-)~

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 3 jan, 2008 22:15

Vandaag het chassis van voor met de hogedrukreiniger schoon gspoten en Belgische klei uit Spa en Nederlandse van de Maasvlakte kunnen verwijderen. Sommige buren zaten me wel vreed aan te kijken toen ik met 0 graden met water bezig was.
Alles ziet er goed uit, maar kan wel een nieuw laagje tectyl gebruiken. Enkele kleine beschadigingen bij het punt van de bumpersteun behandeld met Fertan. Kijken wat dat doet, want mijn vertrouwen in Owatrol is sterk gedaald aangezien ik mijn staartstuk na een jaar alweer kan gaan behandelen. Er destijds wel een lading RLS overheen gedaan. En staartstuk was vers gebakken. Maar dat terzijde. Kataforese is wel super gezien de staat van het chassis tot zover ik het nu kan beoordelen.

Dus nu al het andere afmaken, dan is het chassis wel droog. Dan de voorkant tectyleren en alles kan weer gemonteerd worden. De rest van het chassis pak ik van het voorjaar dan aan met de hogedruk en een nieuwe tectyllaag.
PuNk RoCK LosEr

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 8 jan, 2008 22:43

Weer een update.

Chassis zit van voor in een nieuwe laag tectyl. Mijn dashboardbekleding is vernieuwd. Is nu zwart Skai, was bordeauxrode vloerbedekking. Moet alleen nog een keer het deel ter hoogte van de voeten doen. Zat ook bij de set, maar komt wel een keer als alles weer rijdbaar is.
Verder nog wat aan de bekabeling gedaan en wat ander kleinspul. Op het oog niet veel resultaat, maar ben nu bijna weer zover dat alles er weer in kan. :lol:

Afbeelding
Als alles straks in de tape zit, zal het er minder rommelig uitzien. Was voor de bouw nog 10x erger. :lol: De herrie zal hopelijk wel minder zijn. :wink:

Afbeelding
Chassis weer in een verse laag tectyl. Van de zomer de rest van het chassis en de bodemplaat overdoen.

Afbeelding
Nieuwe bekleding. Achter de bekleding zitten (bitumen) dempingsmatten geplakt.
PuNk RoCK LosEr

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » di 8 jan, 2008 22:46

JEMIG punky!!
Wat heb jij allemaal op je schutbord???
boord computerssss
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » di 8 jan, 2008 22:51

chiq :!:

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 8 jan, 2008 22:56

Wil je het echt weten. :lol:

Blower
Spot op bumper
Aansluiting voor lichtbalk voor op het dak
Dixiehoorn
LambdaSonde
Ruitensproeier

Deze zitten allemaal via de relais geschakeld. Kom zelfs nog een relais te kort voor de achteruitrijlamp, maar kopel deze denk ik aan de ruitensproeier. Gebruik je toch niet tegelijkertijd. Daarnaast moet ik kijken of mijn mini toeterinstalatie die iedereen hier bijna heeft nog gemonteerd gaat worden, anders komt die bij de Dixie te zitten.

Daarnaast is de constantstroom voor de radio en de bak apart gezekerd.

Op de grote kast zitten alle extra's en de kleine kast (5 zekeringen) is ter vervanging van die glaszekeringen.

Gedurende de jaren bouw je er stiekum wat bij he. :wink:

Oja, verder lopen er nog wat draden van de diverse sensors en meters. Toerenteller en olietempmeter. :wink:

Ik kom eigenlijk gewoon een eend te kort. :lol: :lol: :lol: Al zal een tweede eend al snel een gestripte ragger gaan worden. :wink:

Zo was het dus. Her en der een relais en een spaghetti van draden en zwevende zekeringen.
Afbeelding
Op de foto niet zo duidelijk, maar het was een wirwar om het uit te zoeken. :wink:
PuNk RoCK LosEr

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 9 jan, 2008 17:13

Die ruitensproeier ook nieuw, dan? Of is de "zoals het was" foto oud? Ziet er heel vol uit, je schutbord :lol: :shock:

Hoe ga je je achteruitrijlamp doen? Duitse versnellingsbak?
MyAmi Spring Break

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 15 jan, 2008 22:39

Met medewerking van Rusty, waarvoor bedankt, de kachelpotjes geheel kaal en hangen nu te drogen. Zijn hamerite blauw gespoten net als het blok. Moet alleen nog de uitlaatpijpjes in de kachellak zetten de bekleding op de kleppen zetten en deze weer monteren.

Afbeelding

Vandaag geen zin gehad om aan de eend verder te gaan, maar wel zitten prutsen op de meter voor de lambdasonde. Wat een gepruts zeg. Met name de draadjes. Nu hopen dat alles goed zit en alle polen nog los van mekaar zitten. Op het oog wel. Een voorgedrukt plaatje zou makkelijker geweest zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu alleen nog inbouwen in het doosje. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » di 15 jan, 2008 22:55

De potjes zijn goed blank geworden,gestraald zeker? En weer een leuk metertje erbij op t dashbord straks,cool :wink:

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 15 jan, 2008 22:59

Cool ding, die meter! :D
Die kachelpotten hoe ga je die vanbinnen doen? Ik heb uit bitterzoete ervaring namelijk geleerd dat je ze goed moet behandelen van binnen, anders rammelen ze na een half jaar zo charmant :lol:
MyAmi Spring Break

Plaats reactie