Pagina 13 van 28
Geplaatst: za 3 nov, 2007 22:48
door Punky
Mijn koplampafstelling is inderdaad vastgelast. Gebruikte deze toch nooit.
Mijn bobine hangt nu net achter het luchtfilter.
Geplaatst: zo 4 nov, 2007 14:30
door thomaaas
Gewoon goede kabels gebruiken, dan moet het niet uitmaken. Anders 123 monteren, krijg je sowiso al sterkere vonk

Geplaatst: zo 4 nov, 2007 14:45
door Erikjan
mijn koplampbeugel zit ook vastgelast. Door dat je de koplampbeugel los slijpt en een stuk naar achter gedraait weer vast last is er bijna geen ruimte meer om hem nog te verstellen. hooguit als je mazzel hebt een paar mm.
Geplaatst: ma 5 nov, 2007 22:15
door joe_catchou
zo vandaag de echte eerste laswerken aangevangen .
dit met gas ging tog weer al wat beter dan de eerste poging met gevulde draad (zondergas dus ).
wel pokke veel scheurtjes zeg .
ook de hoekjes er terug op fabriceren viel niet echt mee hopelijk zijn ze niet te lang .
bij de lichten beugel uitsparing is wel veel geprutst daar is al deftig op gepapt hopelijk krijg ik het daar nog strak met genoeg plamuur denk ik.
niet echt mijn lievelings matriaal.
morgen avond verder en hopelijk niet vergeten fototjes te maken voor jullie .
zoe kan ik ze er trouwens hier op zetten .
en hoe groot ?
tot de volgende
join the benelux ribbelclub

Geplaatst: ma 5 nov, 2007 22:30
door SamClukkers
Aha, rubberen Joeri heeft zijn weg naar het forum gevonden. Succes met de ribbelkap he man! Wij zijn allen benieuwd

Geplaatst: zo 30 dec, 2007 17:56
door Punky
weer een aplausje voor punky
Geplaatst: zo 30 dec, 2007 18:02
door joe_catchou
thank voor de verbetering man
joe_catchou
Geplaatst: di 1 jan, 2008 14:58
door joe_catchou
word tijd dat er nog wat mensen in actie schieten het begint hier een beetje stil te vallen .
hop aan de slag met die ribbels .
enjoy the ribbel team .
happy 2008 en dat ieders om beurt de lottery mag winnen veel sex en rock and roll
Geplaatst: ma 4 feb, 2008 14:22
door Erikjan
Ik heb zaterdag eindelijk het aanloop probleem van de motorkap en de spatborden op gelost. Het wat uit eindelijk nog geen uur werk :S.
Heb het als volgt opgelost. Eerst heb ik de spatborden gedemonteerd en de beugels waar ze mee aan het schutbord zitten losgemaakt. Doormiddel van het uitboren van de 3 puntlassen. Vervolgens de beugels met een bout ongeveer 5 mm hoger weer vast gemaakt. Resultaat. Ik kan nu de motorkap open en dicht doen zonder dat ik tape op de spatborden moet plakken om beschadigingen te voorkomen.
Het rechterspatbord klopt nu perfect. Aan de linker kant wil ik hem aan de voorkant nog iets omhoog brengen om dat de kier daar wat te groot is naar mn zin.
Als ik ff tijd heb zal ik wat fototjes maken.
Geplaatst: zo 10 feb, 2008 22:08
door joe_catchou
heel graag als je dan wil fototjes er van .
het kan aleen maar een verbetering worden voor iedereen met een ribbel .
waarvoor hartelijk dank van iedereen denk ik , niet?
i still go for it .
maar ik moet wel potvol koffie lang wachten op mijn spuiter grrrr.
ook heb ik een aanrijding gehad met de berlingo f*ck wel in mijn recht all right maar de gedoe er rond pfff
en ook ondertussen wel al nieuwe voor stoelen gekocht nou ja nieuw .
van een matiz chevrolet hat net 7500km op de teller en hebben ze hem op een nacht ff lekker getrakteerd op een perre total losse model voor zijn deur.
helaas voor hem goed voor mij .
dus daar kunnen we ook mee aan de gang
wat een bewogen week-end weer .
in afwachting van verdere foto's .... go ribbelteam
Geplaatst: ma 11 feb, 2008 00:24
door Erikjan
Ik zal wat foto''s maken maar je moet nog even geduld hebben mijn motorkap ligt nu los en gaat zaterdag terug naar de spuiter om een paar druipers weg te halen. Kan wel vast wat foto's maken van de spatborden.
Geplaatst: ma 11 feb, 2008 11:10
door Erikjan
Hier dan vast 2 foto's van de aangepaste spatbord bevestiging.
Op de eerste foto zie je de binnenkant van het scherm. Die 2 gaatjes zijn uitgeboorde puntlassen. Ik heb de steun weer gemonteerd met een boutje in het gat van de bovenste puntlas.
Op de 2e foto zie je de steun zelf. Je ziet dus de 3 gaten van de uitgeboorde puntlassen. Ik heb daar tussen een nieuw gad geboord voor de bout. Die bout gaat in het scherm zelf door het gat van de bovenste puntlas en zo is de beugel dus ongeveer 8 mm naar boven gekomen. Ik heb de gaten iets te groot geboord zo dat je nog een kleinbeetje kan schuiven.
Als de kap terug is van de spuiter en alles is weer gemonteerd dan zal ik foto's maken van de pasvorm. Deze is sterk verbeterd. Links is ie nu perfect en rechts wil ik hem aan de voorkant nog iets omhoog hebben. Ik moet nog even kijken of dit te doen is door een vulplaat onder de koplamp steun.
Geplaatst: ma 11 feb, 2008 12:53
door Erikjan
Momenteel staat ie er zo bij:

Geplaatst: ma 11 feb, 2008 18:22
door 2cvfreak
creatiefe manier om je motor kap dicht te houden

Geplaatst: ma 11 feb, 2008 23:05
door Erikjan
tja, ik had geen zin om dat plaatje over te schroeven van de ribbel kap. En de windhaak werkt zo ook nog die haakt gewoon aan de motorkap. Als die spanbandjes zouden breken.