Kies dan eerder gewoon ff een ander merk, wat maakt dat dan toch uit? Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40

he? huh? het eerste getal is toch de begin viscositeit? (waarbij hoe hoger het getal des te dikker de olie?) dan wil je toch juist de 10w40 in de winter en 15w50 in de zomer? of heb ik het nu mis?thomaaas schreef:Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40
Ik heb ooit eens wat horen mompelen over porsche zuigers en cilinder bussen... Meer weet ik helaas niet en ik vrees dat je het zelf uit moet zoeken. Zou eens kijken naar andere/universele zuigers met een grotere diameter als origineel.Flip schreef:Ik benz elf op zoek naar zuigers om een big bore voor een visa... Ik dacht aan een 680-710 cc .
iemand enig idee waar ik die kan vinden?
http://www.citroentuning.de/he_visa.htm staan er, maar das is een volledige kit... Dus kost wel een centje...
Ik ben op zoek naar alleen de zuigers... Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Lol vond het ook al erg vreemd.dyane_maniac schreef:he? huh? het eerste getal is toch de begin viscositeit? (waarbij hoe hoger het getal des te dikker de olie?) dan wil je toch juist de 10w40 in de winter en 15w50 in de zomer? of heb ik het nu mis?thomaaas schreef:Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40
Moet je maar es ff in je onderhoudsboekje kijken, in koudere gebieden moet je 15w50 gebruiken, waarom weet k nie maar staat er wel indyane_maniac schreef:he? huh? het eerste getal is toch de begin viscositeit? (waarbij hoe hoger het getal des te dikker de olie?) dan wil je toch juist de 10w40 in de winter en 15w50 in de zomer? of heb ik het nu mis?thomaaas schreef:Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40
in mijn boekje (van dyane, maar lijkt me hetzelfde) staat:thomaaas schreef:Moet je maar es ff in je onderhoudsboekje kijken, in koudere gebieden moet je 15w50 gebruiken, waarom weet k nie maar staat er wel in
späterr
Ja ho ff, die versie zijn gewoon visa cilinders met een stalen bus, je kunt een visa cilinder niet groter boren. Dus ik weet niet hoe je dat in gedachten had. Als je Visa cilinder groter maakt moet je namelijk een nieuwe laag nikasil op laten sputien en slijpen. Ik heb daar al eens naar geinformeerd en dat kost je 450 euro per cilinder.Flip schreef:Heb net deze 13 volle pagina's geleze.
Ik benz elf op zoek naar zuigers om een big bore voor een visa... Ik dacht aan een 680-710 cc .
iemand enig idee waar ik die kan vinden?
http://www.citroentuning.de/he_visa.htm staan er, maar das is een volledige kit... Dus kost wel een centje...
Ik ben op zoek naar alleen de zuigers... Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Thx
Flup
werkt prima als extra ontluchting, ook 2x gedaan, alleen de wagens achter je zijn na een minuut of 3 niet meer zo blij, komt een soort van James Bond achtig rookgordijn te hangen....joos schreef:Oh, hoort die klep dicht dan?dyane_maniac schreef:"Niet vergeten de klep van de olievulpijp te sluiten."![]()
ik dacht dat het een soort extra carterontluchting was...
huh staat r 15w30? dan sta k nu voor l*l en heb ik niets gezegd, hahadyane_maniac schreef:in mijn boekje (van dyane, maar lijkt me hetzelfde) staat:thomaaas schreef:Moet je maar es ff in je onderhoudsboekje kijken, in koudere gebieden moet je 15w50 gebruiken, waarom weet k nie maar staat er wel in
späterr
"Gebruik zowel 's zomers als 's winters TOTAL GTS SAE 15W50 of 20W50 of, in zeer koude landen (temperatuur dikwijls benden -10C), TOTAL GTS SAE 10W30. Voeg nimmer een ander produkt aan de motorolie toe."
en nu komtie:
"Niet vergeten de klep van de olievulpijp te sluiten."
Mijn opa heeft in dat boekje nog bijgekrabbeld:
15W40 mag ook volgens garage
Zelfs als je voor l*l staat blijft lezen nog een vak?thomaaas schreef: "of, in zeer koude landen (temperatuur dikwijls benden -10C), TOTAL GTS SAE 10W30. Voeg nimmer een ander produkt aan de motorolie toe."
huh staat r 15w30? dan sta k nu voor l*l en heb ik niets gezegd, hahaMaar ik meende echt ooit w50 te hebben gelezen, nuja, ik heb zelf ook geen boekjes meer. Klep dichtdoen vergeet je idd wel eens
![]()
![]()