Pagina 13 van 19
Geplaatst: di 17 jun, 2008 12:32
door thomaaas
10 W 60? Jonge dat gaat in die BMW van me pa als ze circuit gaan rijden!!
Kies dan eerder gewoon ff een ander merk, wat maakt dat dan toch uit? Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40

Geplaatst: di 17 jun, 2008 19:04
door DUKW
op kroon krijg ik korting. das het verschil haal namelijk al mijn spul bij de brezan maar kan daar anders wel catrol of hun eigen merk halen kijk wel even of het egt aan de olie licht dat die warm word.
greets dukw
Geplaatst: do 6 nov, 2008 13:16
door Flip
Heb net deze 13 volle pagina's geleze

.
Ik benz elf op zoek naar zuigers om een big bore voor een visa... Ik dacht aan een 680-710 cc .
iemand enig idee waar ik die kan vinden?
http://www.citroentuning.de/he_visa.htm staan er, maar das is een volledige kit... Dus kost wel een centje...
Ik ben op zoek naar alleen de zuigers... Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Thx
Flup
Geplaatst: do 6 nov, 2008 13:31
door dyane_maniac
thomaaas schreef:Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40

he? huh? het eerste getal is toch de begin viscositeit? (waarbij hoe hoger het getal des te dikker de olie?) dan wil je toch juist de 10w40 in de winter en 15w50 in de zomer? of heb ik het nu mis?
Geplaatst: do 6 nov, 2008 13:49
door Bartje
Flip schreef:Ik benz elf op zoek naar zuigers om een big bore voor een visa... Ik dacht aan een 680-710 cc .
iemand enig idee waar ik die kan vinden?
http://www.citroentuning.de/he_visa.htm staan er, maar das is een volledige kit... Dus kost wel een centje...
Ik ben op zoek naar alleen de zuigers... Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Ik heb ooit eens wat horen mompelen over porsche zuigers en cilinder bussen... Meer weet ik helaas niet en ik vrees dat je het zelf uit moet zoeken. Zou eens kijken naar andere/universele zuigers met een grotere diameter als origineel.
Gefeliciteerd met de 1ste plaats op Spa!
Geplaatst: do 6 nov, 2008 21:01
door Bull Frog Bleu
ik had even geen zin alle 13 pagina's te lezen dus bij deze ervaring met de big bore set.
kenissen van mij hebben hun 2cv motortje opgekieteld met een grote zet zuigers en cilinders. Helaas was dit voor korte duur. motor totaal aan gort en krukas zit nu groffe tik in. Inmiddels zit er weer origineel ruilmotortje in. Rijdt weer goed en heerlijk ook zonder de big bore kit.
Geplaatst: do 6 nov, 2008 21:06
door jeroentje
dyane_maniac schreef:thomaaas schreef:Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40

he? huh? het eerste getal is toch de begin viscositeit? (waarbij hoe hoger het getal des te dikker de olie?) dan wil je toch juist de 10w40 in de winter en 15w50 in de zomer? of heb ik het nu mis?
Lol vond het ook al erg vreemd.
Geplaatst: do 6 nov, 2008 22:02
door thomaaas
dyane_maniac schreef:thomaaas schreef:Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40

he? huh? het eerste getal is toch de begin viscositeit? (waarbij hoe hoger het getal des te dikker de olie?) dan wil je toch juist de 10w40 in de winter en 15w50 in de zomer? of heb ik het nu mis?
Moet je maar es ff in je onderhoudsboekje kijken, in koudere gebieden moet je 15w50 gebruiken, waarom weet k nie maar staat er wel in
späterr
Geplaatst: do 6 nov, 2008 22:18
door dyane_maniac
thomaaas schreef:Moet je maar es ff in je onderhoudsboekje kijken, in koudere gebieden moet je 15w50 gebruiken, waarom weet k nie maar staat er wel in
späterr
in mijn boekje (van dyane, maar lijkt me hetzelfde) staat:
"Gebruik zowel 's zomers als 's winters TOTAL GTS SAE 15W50 of 20W50 of, in zeer koude landen (temperatuur dikwijls benden -10C), TOTAL GTS SAE 10W30.
Voeg nimmer een ander produkt aan de motorolie toe."
en nu komtie

:
"Niet vergeten de klep van de olievulpijp te sluiten."
Mijn opa heeft in dat boekje nog bijgekrabbeld:
15W40 mag ook volgens garage
Geplaatst: do 6 nov, 2008 22:23
door Joos
dyane_maniac schreef:"Niet vergeten de klep van de olievulpijp te sluiten."
Oh, hoort die klep dicht dan?
ik dacht dat het een soort extra carterontluchting was...

Geplaatst: do 6 nov, 2008 23:12
door backfire
Flip schreef:Heb net deze 13 volle pagina's geleze

.
Ik benz elf op zoek naar zuigers om een big bore voor een visa... Ik dacht aan een 680-710 cc .
iemand enig idee waar ik die kan vinden?
http://www.citroentuning.de/he_visa.htm staan er, maar das is een volledige kit... Dus kost wel een centje...
Ik ben op zoek naar alleen de zuigers... Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Thx
Flup
Ja ho ff, die versie zijn gewoon visa cilinders met een stalen bus, je kunt een visa cilinder niet groter boren. Dus ik weet niet hoe je dat in gedachten had. Als je Visa cilinder groter maakt moet je namelijk een nieuwe laag nikasil op laten sputien en slijpen. Ik heb daar al eens naar geinformeerd en dat kost je 450 euro per cilinder.
Geplaatst: vr 7 nov, 2008 11:54
door Niels
joos schreef:dyane_maniac schreef:"Niet vergeten de klep van de olievulpijp te sluiten."
Oh, hoort die klep dicht dan?
ik dacht dat het een soort extra carterontluchting was...

werkt prima als extra ontluchting, ook 2x gedaan, alleen de wagens achter je zijn na een minuut of 3 niet meer zo blij, komt een soort van James Bond achtig rookgordijn te hangen....
Ook na 2x merk je toch dat je krukas ervan lijdt doordat deze het begeeft en de stoterstang er door het carter uitvliegt....... (nog groter rookgordijn en een gare koppelingsplaat.... om maar niks te zeggen over de motor)

Geplaatst: zo 9 nov, 2008 16:46
door thomaaas
dyane_maniac schreef:thomaaas schreef:Moet je maar es ff in je onderhoudsboekje kijken, in koudere gebieden moet je 15w50 gebruiken, waarom weet k nie maar staat er wel in
späterr
in mijn boekje (van dyane, maar lijkt me hetzelfde) staat:
"Gebruik zowel 's zomers als 's winters TOTAL GTS SAE 15W50 of 20W50 of, in zeer koude landen (temperatuur dikwijls benden -10C), TOTAL GTS SAE 10W30.
Voeg nimmer een ander produkt aan de motorolie toe."
en nu komtie

:
"Niet vergeten de klep van de olievulpijp te sluiten."
Mijn opa heeft in dat boekje nog bijgekrabbeld:
15W40 mag ook volgens garage
huh staat r 15w30? dan sta k nu voor l*l en heb ik niets gezegd, haha

Maar ik meende echt ooit w50 te hebben gelezen, nuja, ik heb zelf ook geen boekjes meer. Klep dichtdoen vergeet je idd wel eens

Geplaatst: zo 9 nov, 2008 17:00
door inmijneendje
thomaaas schreef:
"of, in zeer koude landen (temperatuur dikwijls benden -10C), TOTAL GTS SAE
10W30.
Voeg nimmer een ander produkt aan de motorolie toe."
huh staat r
15w30? dan sta k nu voor l*l en heb ik niets gezegd, haha

Maar ik meende echt ooit w50 te hebben gelezen, nuja, ik heb zelf ook geen boekjes meer. Klep dichtdoen vergeet je idd wel eens

Zelfs als je voor l*l staat blijft lezen nog een vak?

Geplaatst: wo 19 nov, 2008 15:35
door LosPoppelos
Moet je als je een big bore inbouwt ook weer langs het RDW om het gewonnen vermogen te laten vastleggen? Dit ook in verband met verzekeringspapieren?