Pagina 13 van 14

Geplaatst: ma 2 mei, 2011 21:40
door Erasmo
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een ander systeem dan linkse tap. Het is een soort pen met groeven die je in heet voorgeboorde gat hamert, vervolgens kun je dan met een bijgeleverde moer linksom de boel eruit draaien. Helaas mocht dat ook niet baten, het zit nu tijdelijk vast met een M6 bout en moer.

Een andere nare verrassing is dat de verkeerde ringen bij de huidige schokbrekers zaten. Het zit wel maar correct is anders.

Ook 2 vreemde dingen met de nieuwe Lips, als ik ze met de dikke kant richting veerpot plaats dan schrapen ze langs de voorste schokbrekerplaat, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Tevens lukte het niet om ze te monteren omdat ze te lang waren, waarschijnlijk moeten ze licht ingedrukt worden, maar hoe bereik je dat?

Ik heb de achterkant nu met een tye-rip vastgemaakt om hem op de parkeerplaats te kunnen zetten, was er na een paar uur sleutelen wel klaar mee voor vandaag...

Geplaatst: ma 2 mei, 2011 21:49
door André Post
Heb je de platen niet links en rechts verwisseld?

Geplaatst: ma 2 mei, 2011 21:51
door Erasmo
Nee heb alleen nog links los gehad.

Bah ben de hele dag bezig geweest maar heb niks bereikt, dat voelt zo k@t...

Geplaatst: ma 2 mei, 2011 21:53
door André Post
Horen deze dempers wel op voor?
Vanwege de lengte.

Geplaatst: ma 2 mei, 2011 22:36
door Erasmo
André Post schreef:Horen deze dempers wel op voor?
Vanwege de lengte.
Ja de andere 2 zijn nog langer.

Geplaatst: di 17 mei, 2011 23:15
door Erasmo
Voor zit ondertussen vast. Wil nu nog beginnen aan de achterste maar heb mijn Haynes niet bij de hand. Weet iemand de aanhaalmomenten van de bouten?

Geplaatst: di 3 nov, 2015 17:20
door Erasmo
*Stof stof stof*

En we zijn weer terug! :D

Jaren geleden de eend aan de kant gezet na apk-afkeur met de gedachte om hem binnenkort weer aan te pakken. Ondertussen vrij druk geweest met het eigen huisje en een hele rits andere voertuigen als dagelijks vervoer(Xsara, Saxo, BX) en wat stallingvulling die ik niet kon laten staan(Cimos Ami, DS, M35) en na het halen van m'n motorrijbewijs kwam er ook opeens een sloot tweewielers bij.

Tegenwoordig doe ik eigenlijk vrijwel alles op de motor en nu het weer rustiger is geworden en ik weer plek in de garage heb is het tijd om zoetjesaan de eend weer uit de mottenballen te halen.

Vandaag maar eens begonnen met het kuisen van de auto, toch weer een vuilniszak vol aan troep die er uit kwam. Nog een stofzuiger er door gehaald en de accu weer aan de lader gelegd.

Even gekeken met de zwengel en de motor draait nog mooi soepel rond. Doel voor deze week is om de off-road bumpers er weer af te halen en de normale weer terug te plaatsen en daarna maar eens kijken of het beestje nog wil starten...

Geplaatst: di 3 nov, 2015 19:25
door schermer
Veel succes. Als het kan, kijk dan even of je spruitstuk van binnen niet verroest is voordat je hem start. Anders komt al die troep bin het starten tussen je kleppen en in je cilinders, das niet zo fijn.

Geplaatst: do 5 nov, 2015 17:34
door Erasmo
Heb een endoscoop van de buren geleend en het zag er gelukkig nog goed uit. Vervolgens de carburateur gevuld met wat brandstof, acculader ontkoppeld, tankdop eraf en in de tank geblazen, choke aanzetten hopen op het beste

Geplaatst: do 5 nov, 2015 20:56
door Erasmo
Net de safari bumpers eraf gehaald. De originele zitten er nog niet op want er zat roest op de delen waar de bumpers aan hangen, niets ernstigs maar als ze toch los zijn kun je er net zo goed een likje verf op doen.

Geplaatst: vr 6 nov, 2015 17:04
door Erasmo
Bumpertjes zitten er weer op. Heb een nieuwe ashoes besteld want de linker wielzijde is gescheurd. Als die binnen is even de vetspuit langs alles halen en dan wordt het alweer tijd om na te denken over een APK.

Geplaatst: ma 9 nov, 2015 15:04
door Hilke
foto foto foto :D

Geplaatst: do 12 nov, 2015 21:47
door 2cvmaarten
Die startte lekker soepel!

Geplaatst: zo 15 nov, 2015 13:20
door Erasmo
Gelukkig wel ja.
Hilke schreef:foto foto foto :D
Krijg je volgende week, het beestje staat met de neus tegen de muur en dit is niet het weer om d'r naar buiten te duwen. De nieuwe ashoes is ondertussen ook binnen en die gaat er volgende week ook op als het droog is.

Geplaatst: zo 15 nov, 2015 13:37
door Thijs
Als je de as losmaakt om 1 hoes te vervangen, vervang ze dan allemaal aan die kant.
Het is dan amper mee werk en de hoezen kosten niet heel veel.