Pagina 13 van 18

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 23:48
door David
Yep ik snap helemaal :wink:

Geplaatst: di 10 jul, 2012 21:22
door hvdh
Het motorblok zit weer terug op z'n plaats en meteen maar even lekker in de buitenlucht.

Het gaat ergens op lijken.

Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: di 10 jul, 2012 21:43
door CitroenAZU
Dat ziet er prachtig uit!


Ik zou alleen die slangenklemmen op je aandrijfashoesrubbers vervangen voor nette ligarex stripjes...

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 01:51
door hvdh
CitroenAZU schreef:Ik zou alleen die slangenklemmen op je aandrijfashoesrubbers vervangen voor nette ligarex stripjes...
Jij ziet ook meteen ales, maar je hebt helemaal gelijk!

Ik heb ze nog liggen, maar weet niet hoe ik ze moet vastzetten. Kan jij mij uitleggen hoe ik dat doe?

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 06:38
door David
Is even een weetje.

Ik heb een pdf je met de beschrijving.
Het lukt mij niet om deze te plaatsen.
PM mij even voor je mailadres dan mail ik je het pdfje even.

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 10:26
door hvdh
David. Je hebt een PM met m'n adres.

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 12:51
door hetwrak
David

heb je bij de montage zo'n tang nodig zoals hier beschreven.

http://tippointtrading.nl/producten/ima ... igarex.pdf

of kan het ook zonder die tang?

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 19:41
door marcopr
Ik gebruik een punttang om de boel strak te draaien. Maar ideaal is dit nit. Gaat wel.
Als ik niet een ligstrip heb, pak ik altijd een tywrap :oops: .

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 19:43
door achtpeter
Het kan ook met een waterpomp- of combinatietang plus een seegerringtang (zo'n punttangetje voor borgveertjes, je moet er één hebben waarvan de puntjes uit elkaar gaan als je de handvatten naar elkaar beweegt). Na twee keer rondgaan en doorhalen pak je het losse eindje van het ligarexbandje met de waterpomptang (een schone met nog wat profiel. Je zet een puntje van de seegerringtang in het gaatje van de gesp, het andere puntje tegen de waterpomptang en dan knijp je in de segerringtang. Zo trek je het bandje strak aan. Als het niet verder kan, de waterpomp omhoog trekken zodat het bandje niet kan terugschieten door de gesp. Zo nodig handeling herhalen. Als het bandje strak genoeg zit, einde van het bandje dubbelvouwen, gespje iets oplichten met een kleine schroevendraaier en omgeslagen uiteinde onder het gespje frommelen. Tenslotte plat tikken met bijv. heft van schroevendraaier.

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 22:25
door David
Klopt het kan wel zonder.

Maar het gaat makkelijker met.

Je mag ook een keer langskomen.....

Vianen....

Geplaatst: do 12 jul, 2012 18:21
door hvdh
marcopr schreef:Als ik niet een ligstrip heb, pak ik altijd een tywrap :oops: .
Een tywrap??
En dat kan geen kwaad?

Geplaatst: do 12 jul, 2012 19:31
door marcopr
Nooit nadelige zaken meegemaakt. Moet kunnen dacht ik.
Maar die stale stripjes kijken natuurlijk veel echter.

Geplaatst: do 12 jul, 2012 19:33
door David
Kan idd ook prima.

Maar ja een 2cv en ty wraps....mwoah

Geplaatst: do 12 jul, 2012 20:12
door supercees
David schreef: Maar ja een 2cv en ty wraps....mwoah
ach..:
Afbeelding

Geplaatst: do 12 jul, 2012 21:20
door hetwrak
Elahuizen Vianen 138km
Dan klotst het vet van de aandrijfassen al langs de motorkapbekleding.
Maar met de uitleg ben ik ook al geholpen.
Bedankt