Pagina 14 van 21

Geplaatst: di 31 jul, 2012 22:08
door David
Joey,
Help even wat bedoel je met olieretour lekkage?
Olievulpijp, olieleiding, lekkage aan de oliekoeler?

Geplaatst: wo 1 aug, 2012 18:10
door Tom Duckpower
Joey_Brinkmann schreef:tegenslagje vandaag, ben erachter gekomen dat de olie retourbuisjes nogal lekken, dus volgende week de cilinderkoppen eraf halen en een oplossing bedenken.
denk de buisjes vanaf de koppen terug het blok in david....

Geplaatst: wo 1 aug, 2012 18:37
door Joey_Brinkmann
klopt die buisjes zijn het.

Geplaatst: wo 1 aug, 2012 22:02
door Joey_Brinkmann
hulp nodig met een keuze te maken!

zaterdag ga ik dus een compressor ophalen, voor het snelle blok eigenlijk.
maar nu blijkt dat van dit blok de retour leidingen best wel lek zijn.
nu heb ik 2 keuzes eigenlijk. waarvan een meer tijd / geld kost. en de andere beetje dubbel werk is.

ik heb namelijk nog een blok liggen. die wou ik zodra ik mijn dyane klaar had, helemaal reviseren, en dingen upgraden waarvan:

1600cc bigbore kit.
cilinderkoppen laten revisren / kleppen vervangen door groter / flowen.
extra oliekoelers,
compressor,
2 dubbele webers,
en alles helemaal netjes stralen / laten balanceren en dergelijke.

zoals je ziet nogal een lijstje maarja, om dit blok heleaal lek dicht te krijgen moet hij ook uit elkaar, en compleet nieuwe pakkingen / keeringen.

of ik zoek een tijdelijke oplossing wat weinig kost en simpel te doen is, zodat ik gewoon rond kan rijden.

of ik laat het zoals het is en vul steeds olie aan. en maak ondertussen zo snel mogelijk dat andere blok klaar.

of ik vervang allepakkingen / keeringen, en maak dat standaar blok goed.


dusja ik heb eigenlijk 3 opties. wat zijn jullie adviezen ?!

Geplaatst: do 2 aug, 2012 08:36
door Gerard2cv
Dat ligt aan de hoeveelheid die het lekt.Er zit een groot verschil tussen dreinen en er uit lopen met plassen op staat,waar je hem parkeert

Geplaatst: do 2 aug, 2012 09:10
door David
Hey Joey,

Een lekkende olieleiding is toch niet zo spannend om op te lossen?
Banjobouten los en nieuw speciaal pakkinkje (zo'n dubbel ding) erop.
Heb je de banjobouten goed zitten, kleine openingen op cilinders?
Tis ff lastig om de beplating e.d. weer weg te halen, maar echt ingewikkeld is het niet.
Heb je een nieuwe olieleiding gebruikt?

Geplaatst: do 2 aug, 2012 09:34
door 75-amitolee
Het gaat hier om een Dyane met Ami Super chassis met 4 cylinder 1299 cc GSA motor met electronische ontsteking.

De extra "buisjes"oplossing van een engelse GS/GSA onderdelenspecialist zou ook mogelijk een tijdelijke oplossing kunnen bieden.

Mocht je interesse hebben , ik heb hier nog een setje op reserve liggen.

Rene ter Veer

Geplaatst: do 2 aug, 2012 09:48
door Gerard2cv
Sorry,maar het gaat om de olieretourleiding tussen de kop en het blok.
Waar de eend op elke kop 2 retour pijpen heeft doet de gsa motor het net 1 pijp per 2 cilinders.Een los pijpje met 2 O ringen

Geplaatst: do 2 aug, 2012 12:01
door Joey_Brinkmann
Afbeelding

daar is het te zien, is van 2 keer dat wel dus eerst rondje rijden dan terug zetten en de volgende dag weer een rondje.

ik ken die buisjes voor erover, maar vindt ze redelijk prijzig, en zeker als ik erbij denk dat het maar tijdelijk gaat zijn tot mijn andere blok klaar is.
en op sommige forums zeggen ze nogal veel over de rare montage wijze en dergelijke

gr joey

Geplaatst: do 2 aug, 2012 23:15
door David
Mmmm had weer evn niet goed opgelet.
Tuurlijk zat hier geen 2cv motor in, foutje sorry...

Geplaatst: vr 3 aug, 2012 08:27
door Gerard2cv
Mijn advies is:Gaat er eerst maar eens mee rijden.Alle GSen waren niet echt oliedicht.Er zit ook zo veel olieverbindingen aan de buitenkant dat je alleen met een complete vernieuwing van alle pakkingen het kan oplossen.Gezien jouw plannen zou ik dit voor me uitschuiven tot je een andere motor heb om te rijden.

Geplaatst: vr 3 aug, 2012 09:10
door David
Klinkt als een wijs advies, Gerard.

Zou ik denk ik ook doen.

Geplaatst: vr 3 aug, 2012 11:29
door Joey_Brinkmann
oke, dan rij ik hier wel mee rond en vul ik goed olie aan. over een 3 maanden zoiets zal ik aan de revisie / tuning van het andere blok beginnen.

gr

Geplaatst: zo 5 aug, 2012 22:40
door Joey_Brinkmann
Afbeelding

Afbeelding

alvast meer onderdelen voor mijn volgend motorblok!

binnekort ook is de cilinders uitkotteren / honen. naar een 1600cc boring.
heb besloten dat toch zelf te gaan doen ipv een kant en klare set kopen.

Geplaatst: ma 6 aug, 2012 09:02
door Michiel van G.
Dat lijken wel de carburateurs van een Alfa-Romeo Boxermotor?