Pagina 14 van 19

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: ma 24 mei, 2021 10:34
door Erikjan
Mooi werk

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: ma 24 mei, 2021 15:03
door marcopr
Lichtbeeld kan je eventueel laten afstellen bij een lokale garage.
Bij mijn AK was het lichtbeeld ook niet goed van 1 lamp. Spiegels wel..
De koplamp wat losgemaakt bijgedraaid en toen was het wel goed.

en dan weer naar de rdw

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: di 25 mei, 2021 16:54
door Twécévé
Supermooi ding!

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: wo 26 mei, 2021 00:13
door Data58
Rob je geeft aan naar Heerenveen te gaan voor de keuring. Was er geen plaats in Zwolle?

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: wo 26 mei, 2021 14:39
door RobM
de verkoper woont daar vlakbij. Samen met de eend naar de keuring: als ie loodjes kreeg dan zou ik hem kopen, anders niet. Na de loodjes werd mij op het hart gedrukt om vooral bij dié locatie terug te komen. Dat heb ik toen maar gedaan.

Er zat geen snipper papierwerk bij, dus ik voelde er niet zo veel voor om mijn eigen gang te gaan.

Net terug van de garage: koplampen zijn nu beide prima: exact het lichtbeeld wat ze moeten geven voor de APK. Gelijk even op de juiste hoogt gesteld....

Groet, Rob

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: do 3 jun, 2021 19:26
door RobM
En goedgekeurd......

Kan ik nu dan rijden???

nee.

Eerst BPM aanvragen bij de belastingdienst. het is immers een import. En als de belasting dan gezegd heeft dat het wel aangevraagd is maar dat het gezien de leeftijd niks kost dan geeft de RDW een kenteken af.

Weer wat geleerd.

Wel een avontuur: binnendoor van Zwolle naar Heerenveen met een auto die nog niet van de oprit af is geweest.
Resultaat: loopt max 82 km/u en remmen moet je goed plannen.

Gr Rob

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: do 3 jun, 2021 19:30
door erictej
nou rob eindelijk gelukt en plezier er mee

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: do 3 jun, 2021 19:52
door Data58
Kijk de laatste etappe.

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: za 5 jun, 2021 22:58
door deutje
Hoi Rob,

ik sprak laatst een eendrijder en die vertelde mij dat je ook een oud 'historisch' kenteken kunt aanvragen. En dit blijkt ook echt zo te zijn, dat zou wel tof zijn op jouw eend.
Lees meer op: https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... k-kenteken

Groet,

Maarten

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: zo 6 jun, 2021 11:21
door AZL57
82 km/U vind ik weinig voor een 18 pk. Mijne liep 95 km/U. Misschien moet hij nog ingereden worden. Ook de bandenspanning maakt veel uit.

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: zo 6 jun, 2021 12:01
door Menno.2cv
Mijn 18pk haalt die 95 ook redelijk gemakkelijk,…
Daar is dus nog wel wat winst te behalen ;-)

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: zo 6 jun, 2021 12:54
door André Post
De mijne haalt iets meer dan 90 zonder wind en/of helling.
Wel wijkt de snelheidsmeter flink af, als ik 90 op de gps rijdt geeft die meter maar iets meer dan 80.
En dan heb ik daar van al eens de wijzer iets naar voren gezet.
De standaard sproeier mag trouwens best een beetje groter met de huidige brandstof, scheelt best wel wat in top.

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: zo 6 jun, 2021 13:56
door Citroen_95
Idem hier. Op de GPS, zonder tegenwind van de week 97 uit m'n 18pk gehaald om een vrachtwagen te passeren.
En ook iets van 8 kilometer afwijking ten opzichte van de werkelijke snelheid.

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: zo 6 jun, 2021 14:39
door RobM
Afbeelding

een mooi oud kenteken. Maandag achter platen aan.

Zal hem van het weekend nog eens afstellen: hij is nu een keer lekker warm geweest. Snelheid was gps snelheid; de teller gaf iets minder aan.
Sproeier.... hmm. Volgende project. Hoe kom ik aan een sproeier van zo'n oude carburateur? (ah, caburateurwinkel.nl) carb is een Solex 28 IBC. of CBI
Afbeelding

8 is de hoofdsproeier, Ik zal eens kijken wat er in zit.
Als ik die vervang, moet ik dan de lucht-rem-sproeier 12 ook aanpassen? Volgens de text heeft de één met de ander te maken. https://techniek.armisoft.nl/2cv-carburateur/

Het in de 3e versnelling zetten kraakt als het laatste oordeel. Dubbelclutch helpt iets, van 2 naar 4 naar 3 gaat een beetje. Is dat gevalletje hele versnellingsbak uit elkaar of kan je daar van bovenaf nog iets mee?

Groetjes, Rob

Re: AZAM 1967, bezoek RDW

Geplaatst: zo 6 jun, 2021 16:16
door André Post
Sproeiers zijn de zelfde draad als de nieuwe.