Het Grote Ribbelkap Topic
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
thanx al erik voor de up date en het delen van onze problemen waar we allen voor staan .
ben nog steeds ook aan het twijfelen of ik de pinkers dicht maak en of ze dan op een andere plaats zet of de gewone billen hou met origine pinkers ( knipperlichten).
in volle afwachting dus voor het resultaat .
ik nog steeds ook nog in afwachting van de spuiter denk dat ik al ga starten met de voorstoelen .
en mischien ook een achter bank er in van de zelfde auto waar de stoelen uitkomen .
ook nog ff nieuwe schijven en remmen steken en vermoedelijk ook nog een koppeling en een 123 had ik er ook nog graag op gehad denk ja kan beter dan met de werken in 1 x doen als ik daar toch bezig ben .
zal aleen voor de rekening in stukjes worden .
maar goed zal blij zijn dat er wat schot(voor het start sein ) bij mij in komt .
ciao
ben nog steeds ook aan het twijfelen of ik de pinkers dicht maak en of ze dan op een andere plaats zet of de gewone billen hou met origine pinkers ( knipperlichten).
in volle afwachting dus voor het resultaat .
ik nog steeds ook nog in afwachting van de spuiter denk dat ik al ga starten met de voorstoelen .
en mischien ook een achter bank er in van de zelfde auto waar de stoelen uitkomen .
ook nog ff nieuwe schijven en remmen steken en vermoedelijk ook nog een koppeling en een 123 had ik er ook nog graag op gehad denk ja kan beter dan met de werken in 1 x doen als ik daar toch bezig ben .
zal aleen voor de rekening in stukjes worden .
maar goed zal blij zijn dat er wat schot(voor het start sein ) bij mij in komt .
ciao
see you when you see me
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Moest ik dan toch een ribbelkap op een jaren '80 zwieren zou ik beslist de pinkers ergens anders zetten en iets doen aan de moderne bumper. Die dingen doen afbreuk aan het originele concept en passen volgens mij helemaal niet bij die ribbelkap.
En dan hebben we het nog maar over de voorkant

En dan hebben we het nog maar over de voorkant

Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
inderdaad dit was wel de bedoeling voor de belgie'se wetgeving om de pinkers dan bv. in de bumper in te werken van die rechthoekige die net tussen de 2 ribbels passen .
dus je hebt boven een ribbel op de bumper en onder en daartussen een platvlak daar in .
tja ieders zijn ding en smaak he yannick
graag had ik hem nog vrij laag weer willen leggen maar ja daar ik met de wetgeving zit ,en het probleem aanhangwagen en kinders .
mischien air ride er onder maar zit je weer met plaats gebrek en weer die wetgeving .
TROUWENS : zit met een aanbieding papieren van een ami 6 berline 1965 te ruilen voor papieren van een 2cv beginjaren tot max 1965
mensen die iemand kennen graag deze kant op joeri.dekker@pandora.be
tnx.
dus je hebt boven een ribbel op de bumper en onder en daartussen een platvlak daar in .
tja ieders zijn ding en smaak he yannick
graag had ik hem nog vrij laag weer willen leggen maar ja daar ik met de wetgeving zit ,en het probleem aanhangwagen en kinders .
mischien air ride er onder maar zit je weer met plaats gebrek en weer die wetgeving .
TROUWENS : zit met een aanbieding papieren van een ami 6 berline 1965 te ruilen voor papieren van een 2cv beginjaren tot max 1965
mensen die iemand kennen graag deze kant op joeri.dekker@pandora.be
tnx.
see you when you see me
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
erikjan waar ben je ....
en hoeverre staat je spuiter , vond het een beetje onduidelijk eerlijk gezecht van je plaatje .
maar we wachten op betere resultaat en foto's van je hehehe.
nog een weekje en ik kan er vol tegen aan .
jou lichensteun hoe heb je die nu weer die buis er van los gemaakt en omgedraait die lippen losgeslepen waar die aanloop blokjes tussen zitten voor het regelen hier van ??
en dan gewoon het steuntje ook over gezet naar de andere kant terug ?
vanaf volgende week kan ik gas geven kan in 1 ruk de stoelen er in monteren ook en zo meer .
ciao
en hoeverre staat je spuiter , vond het een beetje onduidelijk eerlijk gezecht van je plaatje .
maar we wachten op betere resultaat en foto's van je hehehe.
nog een weekje en ik kan er vol tegen aan .
jou lichensteun hoe heb je die nu weer die buis er van los gemaakt en omgedraait die lippen losgeslepen waar die aanloop blokjes tussen zitten voor het regelen hier van ??
en dan gewoon het steuntje ook over gezet naar de andere kant terug ?
vanaf volgende week kan ik gas geven kan in 1 ruk de stoelen er in monteren ook en zo meer .
ciao
see you when you see me
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag bij mij de moderne kap weer gemonteerd en morgen even proefrijden.
Mijn remmerij lijkt namelijk oververhit te raken en dat lijkt begonnen te zijn sinds de montage van deze kap. Het lijkt me sterk, amar om het uit te sluiten dus even de moderne erop. De windflow onder de kap zal in iedergeval anders zijn dan met de ribbel.
Ik houd jullie op de hoogte van de bevindingen.
Mijn remmerij lijkt namelijk oververhit te raken en dat lijkt begonnen te zijn sinds de montage van deze kap. Het lijkt me sterk, amar om het uit te sluiten dus even de moderne erop. De windflow onder de kap zal in iedergeval anders zijn dan met de ribbel.
Ik houd jullie op de hoogte van de bevindingen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
zou dit zijn door dat de lucht stroom er te snel door gaat dat je meer wrijving krijgt in plaats van dat de koude wind wat kan af koelen .
zou inderdaad wel bizar zijn als het aan de kap zou liggen .
anders moet je toch eens uitkijken voor van die banaantjes met die slangen er op .
wel een gepruts telkens .
maar vermoedelijk zal er wel wat anders loos zijn .
kwam ik in de garage wou ik aan de zeteltjes al beginnen voor bank er uitgerukt .
stoeltjes gaan er perfekt in moet zelfs niet al te veel in hoogte aanpassen .
maar ze zijn in volop aan bouw en verbouw van de race wagen .
en de rolkooi moet aangepast worden grr .
hopelijk houden ze mij dan niet te veel van het werk .
maar het begint wel al .
moet ook nog steeds langs onze vriend voor die foto's voor die draag armen .
maar goed .
zou inderdaad wel bizar zijn als het aan de kap zou liggen .
anders moet je toch eens uitkijken voor van die banaantjes met die slangen er op .
wel een gepruts telkens .
maar vermoedelijk zal er wel wat anders loos zijn .
kwam ik in de garage wou ik aan de zeteltjes al beginnen voor bank er uitgerukt .
stoeltjes gaan er perfekt in moet zelfs niet al te veel in hoogte aanpassen .
maar ze zijn in volop aan bouw en verbouw van de race wagen .
en de rolkooi moet aangepast worden grr .
hopelijk houden ze mij dan niet te veel van het werk .
maar het begint wel al .
moet ook nog steeds langs onze vriend voor die foto's voor die draag armen .
maar goed .
see you when you see me
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Ik ben er nog wel hoor. Heb die motorkap alleen nog niet weg kunnen brengen. Heb het momenteel erg druk.
Die koplampbeugel heb ik net binnen staanders afgezaagd. En het midden stuk zo vergedraait dat het tussen de vulpijp en de carburateur zit. Vervolgens weer vast gelast. Verstel mechanisme heb ik er gewoon af geslepen. Dat gaat toch niet meer. Er is geen ruimte meer om te verstellen. Je loopt dat klem tegen de vulpijp en de carburateur. Als het weer een beetje normaal weer is zal ik nog wat duidelijke foto's proberen te maken.
Het duurt nog wel een paar weken voor de ribbel er weer op gaat. Eerst moet mn motorblok klaar zijn. En de kap terug van de spuiter.
@ punky
Je zou zeggen dat de ribbel veel meer koel lucht doorlaat. Ik heb nog nooit een probleem gehad met mn remmen. Maar ik heb je remmen verhaal gelezen en zou je ook niet kunnen vertellen waar het probleem wel ligt helaas.
Die koplampbeugel heb ik net binnen staanders afgezaagd. En het midden stuk zo vergedraait dat het tussen de vulpijp en de carburateur zit. Vervolgens weer vast gelast. Verstel mechanisme heb ik er gewoon af geslepen. Dat gaat toch niet meer. Er is geen ruimte meer om te verstellen. Je loopt dat klem tegen de vulpijp en de carburateur. Als het weer een beetje normaal weer is zal ik nog wat duidelijke foto's proberen te maken.
Het duurt nog wel een paar weken voor de ribbel er weer op gaat. Eerst moet mn motorblok klaar zijn. En de kap terug van de spuiter.
@ punky
Je zou zeggen dat de ribbel veel meer koel lucht doorlaat. Ik heb nog nooit een probleem gehad met mn remmen. Maar ik heb je remmen verhaal gelezen en zou je ook niet kunnen vertellen waar het probleem wel ligt helaas.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Ik had de zelfde Ypijp op een 602 maar had nooit warmte problemen, dus dat is het denk ik niet.joe_catchou schreef:ja die y pijp in plaats van die demper zou die niet te warm zijn bij je schijven ?
demper is veel groter kan dus meer warmte absorberen .
of heb je die al langer ??
we proberen maar mee te brainstormen .