Pagina 14 van 28

Geplaatst: wo 20 feb, 2008 21:41
door joe_catchou
thanx al erik voor de up date en het delen van onze problemen waar we allen voor staan .

ben nog steeds ook aan het twijfelen of ik de pinkers dicht maak en of ze dan op een andere plaats zet of de gewone billen hou met origine pinkers ( knipperlichten).

in volle afwachting dus voor het resultaat .

ik nog steeds ook nog in afwachting van de spuiter denk dat ik al ga starten met de voorstoelen .
en mischien ook een achter bank er in van de zelfde auto waar de stoelen uitkomen .

ook nog ff nieuwe schijven en remmen steken en vermoedelijk ook nog een koppeling en een 123 had ik er ook nog graag op gehad denk ja kan beter dan met de werken in 1 x doen als ik daar toch bezig ben .

zal aleen voor de rekening in stukjes worden .

maar goed zal blij zijn dat er wat schot(voor het start sein ) bij mij in komt .

ciao

Geplaatst: do 21 feb, 2008 21:17
door Yannick
Moest ik dan toch een ribbelkap op een jaren '80 zwieren zou ik beslist de pinkers ergens anders zetten en iets doen aan de moderne bumper. Die dingen doen afbreuk aan het originele concept en passen volgens mij helemaal niet bij die ribbelkap. :wink:

En dan hebben we het nog maar over de voorkant :lol:

Geplaatst: ma 25 feb, 2008 22:07
door joe_catchou
inderdaad dit was wel de bedoeling voor de belgie'se wetgeving om de pinkers dan bv. in de bumper in te werken van die rechthoekige die net tussen de 2 ribbels passen .

dus je hebt boven een ribbel op de bumper en onder en daartussen een platvlak daar in .

tja ieders zijn ding en smaak he yannick

graag had ik hem nog vrij laag weer willen leggen maar ja daar ik met de wetgeving zit ,en het probleem aanhangwagen en kinders .

mischien air ride er onder maar zit je weer met plaats gebrek en weer die wetgeving .


TROUWENS : zit met een aanbieding papieren van een ami 6 berline 1965 te ruilen voor papieren van een 2cv beginjaren tot max 1965

mensen die iemand kennen graag deze kant op joeri.dekker@pandora.be
tnx.

Geplaatst: di 26 feb, 2008 20:17
door joe_catchou
erikjan waar ben je ....

en hoeverre staat je spuiter , vond het een beetje onduidelijk eerlijk gezecht van je plaatje .

maar we wachten op betere resultaat en foto's van je hehehe.

nog een weekje en ik kan er vol tegen aan .

jou lichensteun hoe heb je die nu weer die buis er van los gemaakt en omgedraait die lippen losgeslepen waar die aanloop blokjes tussen zitten voor het regelen hier van ??

en dan gewoon het steuntje ook over gezet naar de andere kant terug ?

vanaf volgende week kan ik gas geven kan in 1 ruk de stoelen er in monteren ook en zo meer .

ciao

Geplaatst: di 26 feb, 2008 22:50
door Punky
Vandaag bij mij de moderne kap weer gemonteerd en morgen even proefrijden.

Mijn remmerij lijkt namelijk oververhit te raken en dat lijkt begonnen te zijn sinds de montage van deze kap. Het lijkt me sterk, amar om het uit te sluiten dus even de moderne erop. De windflow onder de kap zal in iedergeval anders zijn dan met de ribbel.

Ik houd jullie op de hoogte van de bevindingen.

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 19:32
door joe_catchou
zou dit zijn door dat de lucht stroom er te snel door gaat dat je meer wrijving krijgt in plaats van dat de koude wind wat kan af koelen .
zou inderdaad wel bizar zijn als het aan de kap zou liggen .
anders moet je toch eens uitkijken voor van die banaantjes met die slangen er op .
wel een gepruts telkens .
maar vermoedelijk zal er wel wat anders loos zijn .

kwam ik in de garage wou ik aan de zeteltjes al beginnen voor bank er uitgerukt .
stoeltjes gaan er perfekt in moet zelfs niet al te veel in hoogte aanpassen .
maar ze zijn in volop aan bouw en verbouw van de race wagen .
en de rolkooi moet aangepast worden grr .
hopelijk houden ze mij dan niet te veel van het werk .
maar het begint wel al .

moet ook nog steeds langs onze vriend voor die foto's voor die draag armen .
maar goed .

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 19:52
door Erikjan
Ik ben er nog wel hoor. Heb die motorkap alleen nog niet weg kunnen brengen. Heb het momenteel erg druk.

Die koplampbeugel heb ik net binnen staanders afgezaagd. En het midden stuk zo vergedraait dat het tussen de vulpijp en de carburateur zit. Vervolgens weer vast gelast. Verstel mechanisme heb ik er gewoon af geslepen. Dat gaat toch niet meer. Er is geen ruimte meer om te verstellen. Je loopt dat klem tegen de vulpijp en de carburateur. Als het weer een beetje normaal weer is zal ik nog wat duidelijke foto's proberen te maken.

Het duurt nog wel een paar weken voor de ribbel er weer op gaat. Eerst moet mn motorblok klaar zijn. En de kap terug van de spuiter.

@ punky

Je zou zeggen dat de ribbel veel meer koel lucht doorlaat. Ik heb nog nooit een probleem gehad met mn remmen. Maar ik heb je remmen verhaal gelezen en zou je ook niet kunnen vertellen waar het probleem wel ligt helaas.

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 23:22
door Punky
Zal niet aan de kap liggen, want met de moderne kap ontstaat het probleem ook. :wink:

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 23:36
door Erikjan
dan zou ik snel de ribbel weer terug plaatsen :)

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 23:44
door Punky
Laat deze er even op tot het probleem opgelost is. Een moderne kap is iets praktischer. :wink:

Geplaatst: zo 2 mar, 2008 10:51
door thomaaas
Geeft je bigbore niet veel meer warmte af oid? waar loopt de uitlaat?

Geplaatst: zo 2 mar, 2008 13:32
door joe_catchou
ja die y pijp in plaats van die demper zou die niet te warm zijn bij je schijven ?
demper is veel groter kan dus meer warmte absorberen .
of heb je die al langer ??

we proberen maar mee te brainstormen .

Geplaatst: zo 2 mar, 2008 13:45
door backfire
En anders de boel intapen met glastape, wordt flow ook nog beter van ;)

Geplaatst: zo 2 mar, 2008 14:05
door Bartje
joe_catchou schreef:ja die y pijp in plaats van die demper zou die niet te warm zijn bij je schijven ?
demper is veel groter kan dus meer warmte absorberen .
of heb je die al langer ??

we proberen maar mee te brainstormen .
Ik had de zelfde Ypijp op een 602 maar had nooit warmte problemen, dus dat is het denk ik niet.

Geplaatst: zo 2 mar, 2008 15:35
door thomaaas
Ja maar ik heb een bigbore en geen problemen. Maar ik heb ook koelslangen en geen y-pijp. Misschien is de combinatie van y-pijp, bigbore, koelslangen wel heel anders...