Pagina 14 van 20
Geplaatst: ma 25 feb, 2008 19:04
door Twécévé
- Geen bougies of bobine op voorraad
- Geen eigen garage of schuur (dus kan nu niks in 't donker)
- Morgen overdag de hele dag werken.
- Geen eendenboer in de buurt.
- Mijn eendenboer op vakantie.
- Mag woensdag de Citroen dealer het opknappen (staat dan namelijk APk-keuring gepland). Dat wordt dus: kassa
- Kan mn vrouw in dr vakantie nóg niet weg omdat ze geen auto heeft
Wat word ik hier ont-zet-tend chagerijnig van
Te ruil: 2cv voor Toyota
Geplaatst: ma 25 feb, 2008 20:27
door Twécévé
Geplaatst: ma 25 feb, 2008 20:40
door marcopr
Stekkertjes van de bobine omdraaien, onderste boven en bovenste onder.
Niet zo deprie, als hij loopt ben je het zo weer vergeten.
En ga vanaf morgen een paar van die standaard dingen sparen, bobine contactpuntjes, condensator, V-snaar etc.
Er zit vast ergens een stekkertje een beetje los.
Als zo een eendje helemaal uit elkaar is geweest en in één dag in elkaar gejast dan komt dit voor.
Het is bijna een Engelse auto, altijd iets en met een stif upperlip volhouden dat het de beste auto ter wereld is. Een 2cv is dat ook echt.
Ik heb ook wel eens een op te knappen Dyane verkocht van ellende omdat hij maar geen stroom oplaadde, nog spijt van. Je krijgt er te weinig voor en je zal hem altijd missen.
Je bent van zover gekomen het laatste hobbeltje neem je ook. Laat het geen reden zijn om de niet eendgekken hun gelijk te laten halen.

Geplaatst: ma 25 feb, 2008 21:14
door backfire
Ach als het net zo vloeken is als haddock, dan komt het allemaal goed, want uiteindelijk komt het met haddock ook altijd goed, ondanks al zijn gevloek en getier

Geplaatst: ma 25 feb, 2008 21:17
door siemen
tsja is erg appart ik heb nog met tweceve in de eend gereden!
en ik kan je nu ook niet even helpen....
meschien je bonine draden om draaien!
Geplaatst: ma 25 feb, 2008 21:32
door Tom de Wolff
Heb je niet per ongeluk je contact aan laten staan. dat nu de puntjes door gebrand zijn of je bobine.
Geplaatst: ma 25 feb, 2008 21:49
door Twécévé
Tom de Wolff schreef:Heb je niet per ongeluk je contact aan laten staan. dat nu de puntjes door gebrand zijn of je bobine.
Tsja, heb ik ook nog gedacht maar kan me het niet echt heugen. Draden van bobine heb ik ook al omgedraaid gehad, maar dat bracht ook geen veranderingen teweeg.
Ik weet het niet en spullen heb ik ook niet. De citroen-dealer ook niet, het verschil is alleen dat die wel een uur-tarief rekent.

Misschien morgen bij een eendenboer voor een halve eend aan onderdelen kopen en dan zelf weer knutselen.
Eind december heeft de eend een grote beurt gehad (contacpuntjes, bougies etc. etc. ) Er is sinds die tijd nog geen 5 km mee gereden.
Geplaatst: ma 25 feb, 2008 22:07
door backfire
Dan zijn waarschijnlijk nu je bougies defect, setje nieuwe halen, starten en rijden maar. Wel zorgen dat je accu volgeladen is
Het is dat ik niet in de buurt woon anders was ik morgen wel ff gekomen.
Geplaatst: ma 25 feb, 2008 22:13
door marcopr
Nieuwe puntjes branden ook door en een nieuwe condensator begeeft het ook wel eens. Juist een nieuwe.. Zet het oude setje er eens in.
Binnenkort is de a-markt. Dat is altijd voordeliger dan een eendenboer en je hebt geen halve eend aan onderdelen nodig. Onderdelen voor startproblemen passen in een doosje.

Geplaatst: ma 25 feb, 2008 22:22
door flower
staat de constante spanning er wel op? draadje los onder het contactslot ofzo,, of ergens anders?
Geplaatst: di 26 feb, 2008 09:34
door Twécévé
flower schreef:staat de constante spanning er wel op? draadje los onder het contactslot ofzo,, of ergens anders?
Pffff... wat bedoel je met constante spanning?
Toen ik in december de eend weg ging brengen voor APK (waar ze niet doorkwam vanwege roest) ging op de heenweg de condensator kapot en liep de eend dus niet goed meer. Met beurt zijn er toen nieuwe contactpuntjes, condensator, bougies etc. ingekomen. 't Kan natuurlijk zijn dat er iets van stuk is maar lijkt me zo stug.
Wil vanmiddag langs een eendenboer een bobine, contactpuntjes en bougies halen. Als dat het allemaal niet is weet ik het definitief niet meer.
Helaas neemt de dichtsbijzijnde eendenboer niet op, ik vrees vanwege wintersport.
Geplaatst: di 26 feb, 2008 10:38
door the Nosepicker
backfire schreef:haal even bougiedop los en steek er een bougie in, kijk eens of ie wel vonkt?
Heb je dit al getest?
Ik zou wel de bougie nemen die nu in je blok hangt, anders check je nog niks..

Contactpuntjes en condensator koop je ook bij de plaatselijke automaterialenboer, hoef je niet voor te wachten tot je eendenmannetje is uitgeskied.
Als je wel een (STERKE) vonk hebt én je benzinepomp werkt gewoon en tóch start het lijk niet, dan zou ik alle stappen voor het afstellen van de ontsteking/puntjes nog maar eens doorlopen. Doet ie dan nog niks, carburatuer cleanen. Eigenlijk alles stap voor stap nalopen ipv alles eruit gooien zonder te weten waar de storing zit.
beetje remmenreiniger of startpiloot in je luchtfilter spuiten alvorens te starten wil hem ook wel eens op weg helpen -the McGyver-way-
Ondertussen ben ik alle plaatselijke sloperijen aan ´t bellen op zoek naar een Toyota!!
Geplaatst: di 26 feb, 2008 10:46
door Twécévé
Eendenboeren zat in een straal van drie kwartier. Dus ipv Beesd maar naar Renswoude. Daar wil ik een bobine, contactpuntjes en bougies halen. Dan vanmiddag (in de regen) alles maar eens stap voor stap nalopen. Dat is het enige wat er op zit.
Geplaatst: di 26 feb, 2008 10:54
door the Nosepicker
Maar heb je nu wel een vonk of niet?
Als ie in dec. nog een grote beurt heeft gehad (en je er al 5 km mee hebt gereden!) is alles behalve je bobine in principe nieuw, dus eerst checken dan vervangen zou ik zeggen.
Geplaatst: di 26 feb, 2008 11:10
door backfire
Die straal van 45 minuten is dat met de fiets of met de auto? anders gewoon even naar Le patron in ophemert?