Pagina 14 van 18
Geplaatst: do 12 jul, 2012 21:31
door David
Geplaatst: zo 15 jul, 2012 20:46
door hvdh
Kan dit kwaad?
Dit messing (?) aansluitpijpje aan de benzineslag zit gewoon handvast in de carburateur. Je kan hem vrij gemakkelijk met de hand in - en uittrekken. Lijkt mij risicovol bij het rijden. Vandaar mijn vraag: kan dit kwaad?
Zo ja, hoe krijg ik hem vast in de carburatuur?
Geplaatst: zo 15 jul, 2012 20:59
door David
Mmmm vreemd dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat hoort natuurlijk niet!!
Ik zou niet goed weten welk middeltje je hiervoor kunt gebruiken, het moet tegen benzine kunnen.
Geplaatst: zo 15 jul, 2012 21:19
door Joey_Brinkmann
ik zou een loctite zoeken die tegen benzine kan. volgens mij is die er wel. daarmee krijg je het goed vast!
Geplaatst: zo 15 jul, 2012 21:24
door backfire
Groene loctite voor bouten en moeren te borgen werkt daar uitstekend voor. Uit mijn hoofd is het nummer 243
Geplaatst: zo 15 jul, 2012 22:27
door 2cvmaarten
loctite 243 is de blauwe medium sterkte voor bouten en moeren, ik zal morgen even kijken in de loctite catalogus voor de juiste borging!
Is inderdaad een speciale, groen was voor conische lagers enz, ik meen dat het een rood kleurige was.
Geplaatst: zo 15 jul, 2012 22:40
door siemen
volgens mij moet je de groene locktide hebben! daar plak je alles mee vast!
Heb het al een paar keer gebruikt voor het buisje van de oliepijl stok vast te plakken!
gaat niet meer los. tenminste heb ik nog niet mee gemaakt
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 18:58
door hvdh
Dank voor jullie reactie. Locktide dus!
Is dat gewoon lijm om het pijpje vast te zetten?
En welke moet ik nou gebruiken; groen, blauw, rood?
@2cvmaarten: heb je nog gekeken in je catalogus?
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 20:05
door Joey_Brinkmann
http://www.loctite.nl/cps/rde/xchg/henk ... 000001FBVN
ik denk dat het met die loctite ookwel moet lukken. maar zou voor de zekerheid even het informatie bestand lezen.
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 20:40
door backfire
siemen schreef:volgens mij moet je de groene locktide hebben! daar plak je alles mee vast!
Heb het al een paar keer gebruikt voor het buisje van de oliepijl stok vast te plakken!
gaat niet meer los. tenminste heb ik nog niet mee gemaakt
Klopt, kreeg ook het advies van mijn neef om die met de groene vast te zetten. Gebruiken ze ook om vrieskapjes in watergekoelde blokken mee vast te zetten. Ik heb het ook gebruikt op mijn honda cb400f om een carterplug mee vast te zetten, waar normaal de startmotor zat. Zit ook al 8 jaar dicht.
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 22:26
door AK350
Bij mij is dit pijpje ook los geweest,
Deze heb ik er op het werk met loctite opnieuw ingezet.
Weet even niet meer welk type, maar kan het navragen.
Het is inderdaad belangrijk dat het pijpje goed vast zit, het zit immers achter de brandstofpomp, dus er staat druk op.
Je wilt natuurlijk geen benzinelekkage tijdens het rijden.
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 22:40
door 2cvmaarten
Ik heb het even voor je opgezocht in de loctite catalogus op het werk, het moet idd met de groene loctite , je kan dus loctite 620 of 638 gebruiken bijvoorbeeld, deze is bestand tot temperaturen tot 150 graden celcius! Aangezien je carbb toch niet zo warm wordt en het busje wordt ook nog eens door de brandstof gekoeld! Werkt perfect!
Geplaatst: ma 16 jul, 2012 22:45
door 2cv4
Dit komt wel vaker voor en wordt veroorzaakt door werking van het composietmateriaal waar het huis van de carburateur van gemaakt is.Idd lijmen met de juiste soort loctite o.i.d. en het gaat nooit meer stuk.
Geplaatst: wo 18 jul, 2012 11:26
door hvdh
Oke, bedankt voor jullie hulp. Probleem (bijna) opgelost.
Ik ga op zoek naar een klein beetje groene loctite. Ik hoop dat het niet al te duur spul is.
Ik heb immers maar een paar druppels nodig.
Geplaatst: wo 18 jul, 2012 12:20
door dyane_maniac
David schreef:Maar ja een 2cv en ty wraps....mwoah
gouden combinatie! mijn halve eend hangt met ty wraps aan elkaar vast. nix mis mee als je de juiste sterkte gebruikt.